Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Wat ik me afvraag, hij praat daar over "de Withoeve verlaten" en "Femke moet me maar uitkopen", maar in dat geval moet er toch een schatter langs komen om heel die bedoening (hotel, café, gronden met barrels, wijnshop - die ze verhuren - aparte woning, waarin Nancy en Dieter wonen, de privé waarin hij met Femke woonden, het evenementenbureau...) te schatten ??

Bovendien lees ik in de Thuis wiki over de Withoeve dat Peter daarin 100 procent van de aandelen heeft.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: wo 01 dec 2021, 17:44 Bovendien lees ik in de Thuis wiki over de Withoeve dat Peter daarin 100 procent van de aandelen heeft.
Zou het er ook niet mee te maken kunnen hebben dat hij misschien wel alle aandelen heeft, maar dat Femke ook een groot aandeel in het succes van de Withoeve heeft gehad? Dat het daardoor voor een deel als een soort gezamenlijk bezit wordt gezien inmiddels?
Geen idee of dat op die manier werkt, maar er is natuurlijk wel van alles gebeurd en bijgekomen in alle jaren dat ze dat nu samen draaien...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik weet dat er op de Thuis Wiki heel veel informatie te vinden is - maar die is niet altijd up to date.
Dat is geen verwijt naar de mensen die dit allemaal opstellen en bijhouden, want het lijkt me echt wel een huzarenstuk om dit allemaal bij te houden.
Dus: chapeau daarvoor!

Maar vermits Peter en Femke gehuwd zijn, zou het wel eens kunnen dat die informatie niet meer klopt - of dat het gewoon niet geweten is omdat (bij mijn weten) er indertijd niets gezegd is over huwelijkse voorwaarden.
Dus of Peter nog steeds 100% van de aandelen in handen heeft, is mij niet duidelijk.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

De overname via chantage van wat nu de Withoeve en al wat erbij hoort gebeurde toch wel zo'n 250 afleveringen voor Peter met Femke trouwde. Zou me verbazen dat die geslepen egoïst (die eerder al eens door een verliefdheid een kapitaal verloor) twee keer in dezelfde val zou trappen, zeker gezien Femke in die dagen niet meteen de succesvolle zakenvrouw was die ze nu is.

Maar ja. Thuis kennende zal dit natuurlijk in het verder proces wellicht gewoon onder de mat geveegd worden als zijnde 50-50, om het gemakkelijk te houden naar de kijkers toe.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: do 02 dec 2021, 11:53 gezien Femke in die dagen niet meteen de succesvolle zakenvrouw was die ze nu is.
Neen, maar Femke heeft er naderhand wel van gemaakt wat het nu is. En toen de louche overname gebeurde was dit idd door Peter. Maar toen Femke op een al even slinkse wijze Taxi Leo aan Peggy ontfutselde hebben ze op een bepaald punt al hun zaken in een BVBA (LEV) ondergebracht waarvan ik meen dat ze beiden evenwaardig eigenaar zijn.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Toch niet, LEV is gewoon de andere naam die ze na Lucas's dood gegeven hebben aan Bomans Events & Projects. Dat veranderde niet aan wat aandeelhouders betreft. Dat gebeurt allemaal voor Peter en Femke gehuwd zijn, dat is pas in aflevering 4025.

Peter wordt de zakenpartner van Luc Bomans in het evenementenbedrijf Bomans Events and Projects (BEP). De firma is gevestigd in de gebouwen van de Zus & Zo. Peter achterhaalt dat Luc met frauduleuze zaakjes bezig is en slaagt erin een geluidsopname te bemachtigen, waarin Luc het voorstel doet aan een potentiële klant om een factuur te vervalsen. Met een bundel aan bewijzen van facturen en bestelbonnen, confronteert hij zijn zakenpartner die de firma aan duizenden euro's heeft onttrokken om in eigen zak te steken. Twee klanten zijn daarbij bereid te komen getuigen op de rechtbank.

Peter stelt Luc voor het ultimatum om een grote geldboete met gevangenisstraf te riskeren, oftewel een overeenkomst te ondertekenen die het volledige bedrijf plus alle bezittingen, inclusief de gebouwen van de Zus & Zo, overdraagt aan hem. Op 19 juni 2015 (aflevering 3805) wordt Peter de enige eigenaar en tevens de nieuwe huisbaas van de Zus & Zo. Peters volgende stap is om Peggy op straat te zetten. Enkele maanden na de opzegtermijn wordt zijn plan werkelijkheid en verandert de Zus & Zo naar De Withoeve.

Door het overlijden van hun zoontje Lucas komen Peter en Femke op het idee om Bomans Events and Projects te hernoemen naar Lucas Events and Projects (LEV). Naast een evenementenbureau wordt de hoofdzaal van De Withoeve gebruikt als café sinds 2019. Verder worden de kamers van de voormalige Bed & Breakfast Zus & Zo gebruikt om ook De Withoeve van een hotelgelegenheid te voorzien. Enkele personages maakten langdurig gebruik van deze hotelfunctie, waaronder Els Vervloet (2019-2020), Olivia Hoefkens (17 dec 2020-4 jan 2021), Frank Bomans (25 dec 2020-16 feb 2021) en Simonne Backx (25 dec 2020-16 feb 2021).

Moderator bericht:
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Merci voor de duidelijke uitleg Tiboko👍
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Het is natuurlijk de nachtmerrie van elke ouder, maar toch ben ik tevreden dat de zelfverklaarde supervader gigantisch door de mand is gevallen. Natuurlijk kan hij er niets aan doen dat Vic op stap gaat als ze allebei horen te slapen en hij kan zijn beide pollekes kussen dat Femke er geen scène van gemaakt heeft. Ze kon evengoed een klacht indienen wegens nalatigheid of verwaarlozing maar hij mag nog mee naar de Withoeve. Was het omgekeerd geweest...
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Sowieso nalatig want de voordeur was zelfs niet op slot. Peter Peter :doh:

https://www.facebook.com/thuisopeen/vid ... 948880477/
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Peter is een heel verstandige vader! :crazy: Weten dat Vic slaapwandelt en de deur niet op slot doen. :nope:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat met die deur vind ik echt heel raar vooral. Wie draait die nu niet op slot? :-?
En dan niet alleen omdat Vic op deze manier wel héél eenvoudig en ongemerkt naar buiten kon wandelen, maar ook omdat vreemde mensen heel makkelijk binnen kunnen komen.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

daffy duck schreef: ma 06 dec 2021, 23:04 Weten dat Vic slaapwandelt
Is dat zo? Dat heb ik dan gemist blijkbaar. Ik dacht dat het alleen Hannah was.
Vic leek mij trouwens wel wakker.

Maar Peter mag van geluk spreken, voor hetzelfde geld was dit helemaal niet goed afgelopen.
Een deur op slot draaien is toch niet zo moeilijk? :nope:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Dit was toch geen slaapwandelen, maar een bewuste actie van een kleuter. Hij deed zijn jas aan, zijn muts op, legde een "volwassen" knoop in zijn sjaal (daarin kreeg hij wel even assistentie van een crew lid) en deed ook nog zijn schoenen aan. Een slaapwandelaar zou in pyjama en op blote voeten buiten gelopen zijn.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: do 02 dec 2021, 17:56 Toch niet, LEV is gewoon de andere naam die ze na Lucas's dood gegeven hebben aan Bomans Events & Projects. Dat veranderde niet aan wat aandeelhouders betreft. Dat gebeurt allemaal voor Peter en Femke gehuwd zijn, dat is pas in aflevering 4025.

Peter wordt de zakenpartner van Luc Bomans in het evenementenbedrijf Bomans Events and Projects (BEP). De firma is gevestigd in de gebouwen van de Zus & Zo. Peter achterhaalt dat Luc met frauduleuze zaakjes bezig is en slaagt erin een geluidsopname te bemachtigen, waarin Luc het voorstel doet aan een potentiële klant om een factuur te vervalsen. Met een bundel aan bewijzen van facturen en bestelbonnen, confronteert hij zijn zakenpartner die de firma aan duizenden euro's heeft onttrokken om in eigen zak te steken. Twee klanten zijn daarbij bereid te komen getuigen op de rechtbank.

Peter stelt Luc voor het ultimatum om een grote geldboete met gevangenisstraf te riskeren, oftewel een overeenkomst te ondertekenen die het volledige bedrijf plus alle bezittingen, inclusief de gebouwen van de Zus & Zo, overdraagt aan hem. Op 19 juni 2015 (aflevering 3805) wordt Peter de enige eigenaar en tevens de nieuwe huisbaas van de Zus & Zo. Peters volgende stap is om Peggy op straat te zetten. Enkele maanden na de opzegtermijn wordt zijn plan werkelijkheid en verandert de Zus & Zo naar De Withoeve.

Door het overlijden van hun zoontje Lucas komen Peter en Femke op het idee om Bomans Events and Projects te hernoemen naar Lucas Events and Projects (LEV). Naast een evenementenbureau wordt de hoofdzaal van De Withoeve gebruikt als café sinds 2019. Verder worden de kamers van de voormalige Bed & Breakfast Zus & Zo gebruikt om ook De Withoeve van een hotelgelegenheid te voorzien. Enkele personages maakten langdurig gebruik van deze hotelfunctie, waaronder Els Vervloet (2019-2020), Olivia Hoefkens (17 dec 2020-4 jan 2021), Frank Bomans (25 dec 2020-16 feb 2021) en Simonne Backx (25 dec 2020-16 feb 2021).
Moderator bericht:

.
Bron: https://nergensbeterdanthuis.fandom.com ... e_Withoeve

.
Juist. Maar later hebben ze het afzonderlijke Taxibedrijf van Femke en Simonne opgeheven en in De Withoeve gevoegd.
0 x
eviva
Nog geen rang
x 28
x 13

Bericht door eviva »

Dat van die deur vind ik helemaal niet zo raar. Die is hier ook nooit op slot en er steekt geen sleutel op. Langs buiten krijg je die uiteraard niet open want daar is geen klink.
0 x
Plaats reactie