Ik snap dat wel hoor. Nancy is bang dat als dit nog wat escaleert, Peter de boel gaat verkopen en dan moet ze verhuizen. Het is dus eigenlijk meer uit eigenbelang dan uit begrip voor Peter.Thom schreef: vr 22 okt 2021, 20:53 Het blijft toch opmerkelijk hoe Nancy een man blijft verdedigen en probeert terug te koppelen aan haar dochter.
Nancy De Grote (Ann Pira)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
0 x
-
Thom
- Poster rang 2

- x 292
- x 447
En uit eigenbelang zou ze zo diep door het stof moeten kruipen voor iemand die haar alleen af en toe wilt manipuleren als hij zijn slag wilt halen bij Femke (zie dat birdnesting voorstel) ?
Peter zie ik de boel niet direct verkopen, maar ik zie hem wel in staat om Femke en op den duur ook Dieter en Nancy buiten te gooien , hij heeft al een eerste slag gehaald nu met dat birdnesting, en woont Femke daar nog maar parttime in feite.
Peter zie ik de boel niet direct verkopen, maar ik zie hem wel in staat om Femke en op den duur ook Dieter en Nancy buiten te gooien , hij heeft al een eerste slag gehaald nu met dat birdnesting, en woont Femke daar nog maar parttime in feite.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4

- x 185
Zoals hij destijds heeft gedaan bij de omvorming van de Zus en Zo naar de Withoeve, hij heeft Rosa en Peggy ook mooi buitengebonjourd.Thom schreef: za 23 okt 2021, 00:23 maar ik zie hem wel in staat om Femke en op den duur ook Dieter en Nancy buiten te gooien , hij heeft al een eerste slag gehaald nu met dat birdnesting, en woont Femke daar nog maar parttime in feite.
0 x
-
ikke
- x 435
Nancy, kijk ook maar uit voor een andere woonst, 't is nu dat je 't moet doen, want 't is huizenruil in Thuis!
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2573
Ik had de indruk dat Nancy veel begrip toonde voor haar dochter, tot Peter haar voor zijn kar spande met zijn zielig verhaaltje.Tiboko schreef: za 23 okt 2021, 00:07 Ik snap dat wel hoor. Nancy is bang dat als dit nog wat escaleert, Peter de boel gaat verkopen en dan moet ze verhuizen. Het is dus eigenlijk meer uit eigenbelang dan uit begrip voor Peter.
Opeens ligt alle schuld bij Femke, terwijl iedereen uitgaat van gissingen, maar niemand weet hoe het echt zit.
Dat Femke verwarrende signalen geeft is wel een feit, maar niemand praat met haar, iedereen maakt er zelf 'de waarheid' van.
Het lijken de Kampioenen wel.
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
We weten dat Nancy zich nogal vaak laat leiden door wat ze denkt "gezien" te hebben.
En in dit geval zie je ofwel Kobe constant rond Femke fladderen ofwel Femke die voortdurend vraagt "mama, heb je Kobe gezien?"
Ik meen me niet te herinneren dat toen alles nog koek en ei was tussen Peter en Femke dat Kobe daar toen bijna de hele dag op de Withoeve rond hing.
En in dit geval zie je ofwel Kobe constant rond Femke fladderen ofwel Femke die voortdurend vraagt "mama, heb je Kobe gezien?"
Ik meen me niet te herinneren dat toen alles nog koek en ei was tussen Peter en Femke dat Kobe daar toen bijna de hele dag op de Withoeve rond hing.
1 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 932
- x 1494
Hoera, ze heeft plots haar eenvoudige boerenwijsheid terug
wat ze zei tegen de ijspegel hield echt wel steek, behalve dan het proberen de brokken te lijmen. Dat hoeft voor mij niet 
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2573
Nee, voor mij hoeven die ook niet gelijmd te worden.
Maar toch weer opvallend hoe de ijspegel haar behandelde.
Maar toch weer opvallend hoe de ijspegel haar behandelde.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2573
Ik begrijp Nancy niet altijd - insinueren dat Kobe belangrijker is dan Vic in Femkes leven?
Het was niet het beste idee om bij Kobe de nacht door te brengen, maar zitten wachten op een man waar je niet meer voor voelt wat er vroeger was, alleen omdat je samen een kind hebt, is ook niet ideaal.
Het was niet het beste idee om bij Kobe de nacht door te brengen, maar zitten wachten op een man waar je niet meer voor voelt wat er vroeger was, alleen omdat je samen een kind hebt, is ook niet ideaal.
1 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat vind ik normaal gesproken ook.satine schreef: vr 05 nov 2021, 10:19 Het was niet het beste idee om bij Kobe de nacht door te brengen, maar zitten wachten op een man waar je niet meer voor voelt wat er vroeger was, alleen omdat je samen een kind hebt, is ook niet ideaal.
Het probleem wat ik zelf echter met de acties van Femke richting Kobe heb - en waarom ik Nancy's opmerking dan ook ergens wel kan plaatsen - is dat Femke verschillende keren duidelijk heeft aangegeven dat zij en Kobe alleen vrienden zijn. Ik krijg ook niet echt de indruk dat ze van hem houdt, maar eerder dat ze gewoon slecht alleen kan zijn. Dat druipt er de laatste weken ook vanaf als ze weer naar dat appartementje moet vertrekken.
Om voor zo'n soort "vlucht" dan een hele scheiding op 't spits te drijven (want Peter heeft uiteraard niks te zeggen over met wie Femke omgaat, maar iedereen weet dat het op dit moment als een rode lap op een stier werkt), vind ik ook niet verstandig.
In die zin kan ik dus wel begrijpen wat Nancy nu zegt, of in elk geval dat het haar allemaal enorm frustreert. De gemoederen waren nét een beetje gaan liggen, en nu dit...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2573
Tja, de geest is gewillig, maar het vlees is zwak. 
Maar als het dit niet was, dan was er wel iets anders gebeurd waardoor Peter weer in een kramp geschoten was en nieuwe eisen gesteld had, of beperkingen opgelegd.
Ik vind het gewoon vreemd dat Nancy altijd haar dochter moet terecht wijzen en daarbij draait van waar de wind komt.
Ze heeft een hele tijd achter Femke gestaan, maar sinds ze beseft dat er wel eens een scheiding zou kunnen van komen, moet Femke opeens zoete broodjes bakken bij Peter, zodat Vic kan opgroeien met zijn beide ouders.
Daarbij trekt ze dan nu zowat partij voor de man die haar al jaren lang als een vod behandelt.
Ik begrijp volkomen dat het niet leuk is voor haar om die dingen allemaal onder haar neus te zien gebeuren - ze woont daar nu eenmaal - maar ze zou beter wat afstand nemen (en dat zou Dieter beter ook doen).
En misschien eens rustig met haar dochter praten, in plaats van altijd meteen zo van leer te trekken.
Maar als het dit niet was, dan was er wel iets anders gebeurd waardoor Peter weer in een kramp geschoten was en nieuwe eisen gesteld had, of beperkingen opgelegd.
Ik vind het gewoon vreemd dat Nancy altijd haar dochter moet terecht wijzen en daarbij draait van waar de wind komt.
Ze heeft een hele tijd achter Femke gestaan, maar sinds ze beseft dat er wel eens een scheiding zou kunnen van komen, moet Femke opeens zoete broodjes bakken bij Peter, zodat Vic kan opgroeien met zijn beide ouders.
Daarbij trekt ze dan nu zowat partij voor de man die haar al jaren lang als een vod behandelt.
Ik begrijp volkomen dat het niet leuk is voor haar om die dingen allemaal onder haar neus te zien gebeuren - ze woont daar nu eenmaal - maar ze zou beter wat afstand nemen (en dat zou Dieter beter ook doen).
En misschien eens rustig met haar dochter praten, in plaats van altijd meteen zo van leer te trekken.
1 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Denk dat daar het schoentje wringt bij mij, want ik zie Femke de laatste weken alleen maar rondlopen met een algehele zwakke houding richting alles en iedereen, en dat stoort me enorm. Ze buigt voor alles wat Peter zegt en zodra hij uit het zicht is, begint ze stamelend en snotterend achter Kobe aan te rennen. Ik herken de Femke van vroeger bijna niet meer, en dat nét nu het er zo op aankomt.
Misschien dat die frustratie er dan ook voor zorgt dat ik de frustratie van Nancy gisteren beter kon begrijpen.
Maar dat gezegd hebbend, ben ik het helemaal met je eens dat Nancy zowat partij lijkt te trekken voor de man die haar al jaren als een vod behandelt. Dat doet ze ook al een hele tijd, vind ik, evenals Dieter die ook achter Peter aan blijft lopen als een schoothondje...
In die zin heb ik af en toe zin om ze allebei door elkaar te rammelen, want Peter verdient die steun echt totaal niet.
Wat dat betreft frustreert Nancy's & Dieter's gedrag me eigenlijk evenveel als het wanhopige gedrag van Femke...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Ik vrees dat ze dit anders zien. In hun ogen "kon" het nog goed komen tussen Femke en Peter, maar zorgt het geflirt van Femke met Kobe ervoor dat de kans daarop veel kleiner wordt. En natuurlijk - als er effectief een vechtscheiding komt - dan zijn zij mee het slachtoffer.Christel schreef: vr 05 nov 2021, 11:30 In die zin heb ik af en toe zin om ze allebei door elkaar te rammelen, want Peter verdient die steun echt totaal niet.
Wat dat betreft frustreert Nancy's & Dieter's gedrag me eigenlijk evenveel als het wanhopige gedrag van Femke..
En Dieter deed niet meer dan de gemoederen bedaren, zelfs Peter aanmanen om de zaak niet op de spits te drijven. Wat ook gelukt was - Peter stond op het punt om toe te geven - als Femke zich niet zo opzichtig in de armen van Kobe had gegooid.
Nancy kent dan weer beter dan wie de geschiedenis van haar dochter (qua venten, drugs...), hoe vaak die op de dool is geweest. Ze verkiest wellicht stabiliteit in een verstandshuwelijk boven weer een Femke die de gekste toeren eerst doet.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2573
Mensen veranderen.
Femke was de laatste jaren haar wilde haren wel kwijt, dat haar nacht in de barrel geen goed idee was is juist - maar op zich betekent dat niet dat ze nog meer gekke toeren gaat uithalen.
Nancy is ook allang niet meer de marginale zatte fles die ze vroeger was.
Dus zij zou moeten weten dat niet alles blijft zoals het vroeger was.
Femke was de laatste jaren haar wilde haren wel kwijt, dat haar nacht in de barrel geen goed idee was is juist - maar op zich betekent dat niet dat ze nog meer gekke toeren gaat uithalen.
Nancy is ook allang niet meer de marginale zatte fles die ze vroeger was.
Dus zij zou moeten weten dat niet alles blijft zoals het vroeger was.
2 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 694
- x 532
Wanneer houdt Nancy eens een keer op met haar gezaag. Ik krijg wat van dat mens. 
1 x