Ik begrijp trouwens niet waarom er zo'n heisa gemaakt wordt van het feit dat Vic een ruzie tussen zijn ouders heeft gehoord.
Dat kind begreep waarschijnlijk niet eens wat er gezegd werd - die schrok alleen van het geroep van Peter.
Maar ruzies komen wel meer voor - kinderpsychiaters vinden het soms zelfs goed als kinderen dat horen.
Bij een gewoon koppel merken ze dan dat ruzies ook weer voorbij gaan en dat de dingen terug goed gemaakt worden.
In geval van een scheiding is het dan voor hen duidelijk dat het tussen hun ouders niet botert en dat de scheiding niet de schuld van het kind is.
Maar Vicske is van suiker gemaakt blijkbaar. Alsof hij hier een levenslang trauma gaat aan overhouden...
Peter wou dat Vic nooit 'het slachtoffer' zou worden, maar als je het zo bekijkt, is dat manneke dat al lang, door het ijskoude gedoe van Peter en Femke.
Drama, drama...
Hoewel ik Dieter dan toch wel gelijk moest geven: kinderen vergeten snel. Tenzij je het blijft opduikelen en er steeds maar opnieuw wil over praten en het opblazen tot iets wat het niet was.
Dat Sam het idee van Tim meteen afketste, verwonderde mij niks, toen Adil zei dat die veranda op het noorden zou liggen, vond ik het ook niet zo onlogisch.
Maar waarom Joren en Viv dat zo lachwekkend vonden, ontging mij toch wel helemaal.
En dat we de 'Ketnetters' erbij moeten nemen, daar heb ik mij ondertussen bij neergelegd.
Ilias begin ik een klein beetje te appreciëren, met de tweeling heb ik het moeilijker.
Dat lijken mij allebei gewoon verwende kindjes.
Ik vind het dan ook wel jammer dat Karin mee gaat in het spelletje van Silke.
Hierin moet ik Tom wel gelijk geven: Karin zou zich hierboven moeten zetten en zichzelf de meerdere tonen.
En dan nog een pets voor Femke - een die ze niet alleen voelt, maar ook hoort.
Want ik heb lang begrepen waar ze vandaan kwam, waarom ze zo gekwetst was en hoe haar vertrouwen in Peter totaal weg was.
Maar nu hangt ze het klein kind uit in mijn ogen.
Het wordt tijd dat ze wat duidelijkheid scheppen, die twee - en bespreken waar ZIJ naartoe willen, in plaats van het altijd alleen maar over Vic te hebben.
Dit is gewoon saai aan het worden.
En ondertussen blijft ze foute signalen sturen, vooral naar Kobe die met zijn gevoelens nu al geen blijf weet.
Niet goed bezig, Femke!