Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 582

Bericht door martha »

Ben benieuwd naar de "rookmachine" :lol:

En wat een gedoe voor die trofee :crazy: hebben ze nog nooit gehoord dat er winkels zijn die dergelijke dingen verkopen ? :doh:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Na vanavond vraag ik me echt af hoe cliché en flauw ze het verder nog kunnen maken...
Hadden we eerst al Rosa, Waldek en Viv die ineens in volle overdrive de groene toer op gaan met de nodige flauwe en standaard "toespraken" op de koop toe, vanavond kregen we Peter, die op diepzinnige wijze even vertelde dat geld niet gelukkig maakt... :sad-bored:

En dan hadden we nog Tim, die slechte verliezer Sam gewoon even een villa'tje cadeau deed om haar op te vrolijken... :romance-heartstiny:

Het toppunt van subtiliteit en fijngevoeligheid moet toch wel van Angèle komen, die na Marianne's openingstoespraakje heel fijngevoelig over Dieter zei dat hij beter mikte dan dat hij kan schieten. En dat zegt ze over een politieagent die ooit nog per ongeluk een kind dood schoot. En dat gooit ze dan ook nog eens in de groep vlak nadat de oma van dat bewuste kind net de dartfinale geopend had en daar dus met haar neus bovenop stond. Ik zal er wel weer teveel op doordenken, maar daar heb ik toch even met opgetrokken wenkbrauwen naar zitten kijken hoor, want normaal gesproken zou dat het toppunt van pijnlijk zijn lijkt me. :-?

Voor de overgeacteerde entree van Dieter en Sam heb ik niet eens woorden... :sick:
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

martha schreef: vr 15 okt 2021, 18:09 En wat een gedoe voor die trofee hebben ze nog nooit gehoord dat er winkels zijn die dergelijke dingen verkopen ?
Ze wilden iets persoonlijks hé. Niet één of ander algemeen modelleke uit de winkel. Vond dat Bob er dan nog echt iets tof van gemaakt had. Een echt origineel idee.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: vr 15 okt 2021, 21:23 Ze wilden iets persoonlijks hé. Niet één of ander algemeen modelleke uit de winkel. Vond dat Bob er dan nog echt iets tof van gemaakt had. Een echt origineel idee.
Bob wel ja, die had er echt over nagedacht :thumbup:
Maar Angèle had oorspronkelijk wel Marianne opgezadeld met die "zware taak", en dat is toch niet het type om heel persoonlijk met Pritt stift en pompons aan de slag te gaan, dus dat die trofee uiteindelijk goed is uitgevallen is toch ook meer geluk dan wijsheid :lol:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Ik vond het wel fijn dat de trofee versierd was door het petekindje/naamgenootje van Leo.
Of ik het ook mooi vond, laat ik in het midden - smaken verschillen. ;)

Wat ik een hele mooie geste vond, was dat Marianne ook Angèle een dikke pluim gaf voor alle werk en moeite die zij in het organiseren van de Leo-cup gestoken had. :thumbup:

En Rosa die Waldek gaat depanneren - met een bakfiets? :denk:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ouf ! We zijn van dat vogelpik gedoe verlost !
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

nounake schreef: za 16 okt 2021, 10:25 Ouf ! We zijn van dat vogelpik gedoe verlost !
Zeker weten? Ik vrees dat er toch nog een nasleep komt... Maar ik hoop dat jij gelijk krijgt!
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Euh... Een kruising tussen "De Crèche/kleuterklas" en "Homo Universalis"?
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

heidiw schreef: za 16 okt 2021, 12:24 Euh... Een kruising tussen "De Crèche/kleuterklas" en "Homo Universalis"?
De Leo cup is hiermee niet te vergelijken. De kleuterklas is echt leuk. Van Homo Universalis kunnen jeugdbewegeingen nog wat opsteken als ze een wedstrijd moeten organiseren. Een overvloed aan keuzemogelijkheden voor proeven allerhande. Die vogelpikwedstrijd is van bedenkelijk niveau.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

ikke schreef: za 16 okt 2021, 13:09 Die vogelpikwedstrijd is van bedenkelijk niveau.
Daarin heb je volledig gelijk. Ik vraag me trouwens af wat Dancing Dimi van Darting Didi zou vinden🤔
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

heidiw schreef: za 16 okt 2021, 14:07 Daarin heb je volledig gelijk. Ik vraag me trouwens af wat Dancing Dimi van Darting Didi zou vinden
Dat ie niet kan dansen? :mrgreen:
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Ik vraag me toch echt af hoe het komt dat sommige scènes uberhaupt opgenomen geraakt zijn. Is er dan echt niemand van de makers die inziet dat het gedoe van Sam en Dieter niet om aan te zien is? Dat je niet zomaar een huis van meer dan een half miljoen cadeau doet aan iemand zonder diens medeweten?

Het hele dartsgedoe en de perikelen rond Ilias zijn van een Ketnetniveau (hoewel, Ketnet heeft jeugdseries die veel kwalitatiever zijn dan dat).

Ik snap ook niet waarom ze per se actuele onderwerpen moeten opnemen in het verhaal: reukverlies Eddy (Corona), Viv en haar milieubewustzijn, Darts, Karin die online lesgeeft en Silke die haar micro laat aanstaan... Dat waren allemaal tenenkrullende verhaallijnen die aanleiding gaven tot belachelijke scènes.

Maar ik blijf de hoop erin houden. Het wordt zeker weer beter. Benieuwd hoe Marianne gaat reageren op de aankoop van haar huis door Sam.
3 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Zieliger kan het niet worden dus ...als ze de bodem raken, afduwen en terug stijgen ...laat ons hopen !
2 x
Lia
Nog geen rang
x 1

Actrices

Bericht door Lia »

Kijk vanaf het eerste uur. Ben gestopt. Kijk sporadisch met hoop op beter. Zie Nancy, Tamara en Karen echt niet graag meer bezig. Kader speelt haar personage niet . Ze acteert zo van: kijk hoe goed ik dit kan, net hetzelfde als in de jeugdserie. Ik ben mooi, ik kan alles ik ik ik…Dan moet ik echt afhaken..En die jongeren. Om jeugd aan te trekken OK. Maar de inspiratie is duidelijk ver zoek. Moet Nancy echt blijven acteren met tussen gegooid plat Nederlands. En Tamara blijft zo statisch. Super goed, aangenaam vinden we Tania Katrien de Becker. Ze is zo naturel. Leuk personage. Mijn mening kunnen ventileren. Heel fijn. Groet
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Wat ik me soms afvraag; hebben ze eigenlijk een lange termijnplanning met de personages. het lijkt alsof er maar wat aangemodderd wordt met losse flodders en belachelijke one liners, die de boel wat moeten opkrikken. Maar iets wat start en waar je naar uitkijkt: hoe wordt de progressie de volgende afleveringen...dat lijkt me zoek! Ook na de aflevering van vandaag heb ik zoiets van: en nu... :problem: terwijl er toch nog heel wat potentie zit in sommige personages en verhaallijnen. Dus we kijken uit naar toekomstige spitsvondigheden! :wave:
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Plaats reactie