Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Vind het toch maar weer een rare kronkel weer met de schoolgaande jeugd. Een drietal afleveringen geleden zaten die nog midden in de examens en nu beginnen ze al meteen aan een nieuw schooljaar.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Logisch toch ? In de vakantie was er geen Thuis, maar die kinderen hun leven ging wel verder..

Mij is vandaag het gesprekje tussen Karin en Marianne bijgebleven. Voor één keertje toonde Karin dat ze dus toch een hart heeft.

Lowie's feestje ging gisteren niet door vanwege niet gepast door de plotse dood van Leo. Je denkt daar wachten ze mee tot na de begrafenis, maar nee hoor, vandaag volgde Bobs Beats Cancer feest dan toch..
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: wo 01 sep 2021, 23:03 Lowie's feestje ging gisteren niet door vanwege niet gepast door de plotse dood van Leo. Je denkt daar wachten ze mee tot na de begrafenis, maar nee hoor, vandaag volgde Bobs Beats Cancer feest dan toch..
Dat vond ik ook heel apart, inderdaad. Dat enige zielige dagje maakte het verschil nou toch ook niet. Dan hadden ze het net zo goed gisteren door kunnen laten gaan :-?
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: wo 01 sep 2021, 23:19 Dan hadden ze het net zo goed gisteren door kunnen laten gaan
Ja, en je zou dan denken, Tamara haar hoofd zal er niet op staan na die emotionele momenten, maar niks hé! Ze zat daar duchtig mee te doen! Weinig realistisch :shhh: :cry: Toch weer ziekenhuis en ziekenhuis bed uit gisteren, regelen van begrafenissen,...na coronatijden hebben we daar nu echt geen behoefte aan! :thumbdown: Breng aub wat optimisme! :thumbup:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Is Karen niet thuis ?
0 x
Lucske_Bomans
Nog geen rang
x 2
x 9

Bericht door Lucske_Bomans »

Vooral het laatste moment in de aflevering, wanneer Tom Marianne omhelst, vond ik mooi. Ik zat nog even van "hij gaat haar toch wel een knuffel geven eh?", maar om het ook daadwerkelijk te zíen was wel ontroerend. Zeker ook omdat dat soort dingen door de coronabeperkingen nogal zeldzaam zijn geworden het laatste jaar.
tvx1 schreef: wo 01 sep 2021, 21:05 Vind het toch maar weer een rare kronkel weer met de schoolgaande jeugd. Een drietal afleveringen geleden zaten die nog midden in de examens en nu beginnen ze al meteen aan een nieuw schooljaar.
In het Thuis-universum bestaan de maanden juni, juli en augustus niet tot nauwelijks :lol: Ik zit nu S21 terug te kijken en Lowie was aan het begin van dat seizoen aan het stressen over zijn tweede zit, terwijl hij in de laatste week van S20 nog aan het stressen was over zijn eerste examenronde; toen zat ik ook even van "huh?". Nu, bij de andere soap maken ze altijd een tijdsprong van twee maanden vlak na de start, misschien moeten ze dat bij Thuis ook eens overwegen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Lucske_Bomans schreef: do 02 sep 2021, 14:18 In het Thuis-universum bestaan de maanden juni, juli en augustus niet tot nauwelijks Ik zit nu S21 terug te kijken en Lowie was aan het begin van dat seizoen aan het stressen over zijn tweede zit, terwijl hij in de laatste week van S20 nog aan het stressen was over zijn eerste examenronde; toen zat ik ook even van "huh?". Nu, bij de andere soap maken ze altijd een tijdsprong van twee maanden vlak na de start, misschien moeten ze dat bij Thuis ook eens overwegen.
Dat is nu ook net mijn punt. Ze weten dat altijd voor problemen gaat zorgen in het verhaal, dus snap ik niet waarom ze die examens in juni er gewoon in schrijven.
0 x
Lucske_Bomans
Nog geen rang
x 2
x 9

Bericht door Lucske_Bomans »

tvx1 schreef: do 02 sep 2021, 16:54 Dat is nu ook net mijn punt. Ze weten dat altijd voor problemen gaat zorgen in het verhaal, dus snap ik niet waarom ze die examens in juni er gewoon in schrijven.
Mja, ze zullen de realiteit willen benaderen zeker. Al zorgt het, zoals jij ook zegt, altijd voor problemen in de continuïteit, want kalender-technisch klopt er niks meer van. Maar ja, weekenddagen bestaan ook niet in het Thuis-universum, en soms willen ze ook met gemak twee (of meer) afleveringen over één dag doen. Wat dat betreft is hun kalender ondoorgrondelijk :lol:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Mooie aflevering. Mooie muziek
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Droevig ...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Tiboko schreef: di 31 aug 2021, 00:51 Jammer van Leo. Was wellicht nodig voor de plot rond Jasmine, waarvoor Nina nu dringend een oplossing moet vinden. Ben benieuwd wat het zal worden. Tamara & Bob als opvangouders, zoals indertijd Lowie & Olivia met Emile?
Vermits Bob blijkbaar problemen heeft met zijn geheugen, is dat misschien niet de beste oplossing.
Maar Paulien - wiens rol volgens mij zo'n beetje uitgespeeld was - komt weer heel prominent in beeld.
Ik hoop dat het niet aan haar gevraagd wordt. Hoe minder zij te zien is, hoe liever wat mij betreft.

Verder vind ik het ook ontzettend jammer dat Leo overleden is, maar de leeftijd van de acteur zal hier ook wel een rol spelen.
Toch zal ik hem missen - en ook zijn liefdevol gekibbel met Marianne.

Ik erger mij mee met de andere forummers aan het bemoeizieke gedrag van Nancy die alleen maar de uiterlijke schijn belangrijk lijkt te vinden.
En Vic, die zijn papa moet missen. Moest Britney indertijd Eddy niet missen toen Lucas overleed?
Toen heeft Nancy ook moeilijke keuzes moeten maken, ik dacht toch wel dat ze meer begrip voor Femke zou kunnen opbrengen dan dit.
't Is zelf ook niet bepaald een engeltje.
Verder erger ik mij ook aan Peter, die nadat Yasmine ten tonele verscheen alleen maar wou praten, praten, praten met zijn terecht boze vrouw - maar waar hij niet echt veel moeite wou voor doen.
Want elke keer als Femke zei dat ze geen tijd had, slikte hij dat ook zonder morren in plaats van op zijn strepen te staan en te zeggen 'Yasmine is mijn dochter'.
Dan had Femke zeker wel geluisterd!
Maar als hij zijn vrouw in de armen van Kobe ziet, hoeft er blijkbaar niet meer gepraat te worden, dan kan hij niet snel genoeg weg zijn.
Hij zal waarschijnlijk nog wel gesprekken met haar hebben, maar hij had niet zomaar zijn koffers mogen pakken en weglopen.
Want dat heeft hij in mijn ogen gedaan: hij is gewoon gevlucht en dat vind ik allesbehalve dapper van hem.

Verder wou ik nog kwijt dat ik alles wat dit seizoen al voorbij gekomen is, heel mooi gebracht vind. Al is het wel wat veel ineens.
Voor mensen die ook (een) sterrenkindje(s) hebben, is dit echt wel het openhalen van een oude wonde, hoe sereen de scènes ook zijn.
Daarom hoop ik dan ook dat Adil en Christine een manier vinden om hier samen door te komen.
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: vr 03 sep 2021, 10:56 En Vic, die zijn papa moet missen. Moest Britney indertijd Eddy niet missen toen Lucas overleed?
Toen heeft Nancy ook moeilijke keuzes moeten maken, ik dacht toch wel dat ze meer begrip voor Femke zou kunnen opbrengen dan dit.
Maar zij heeft indertijd wel toegelaten dat ze contact hielden omdat ze inzag dat Britney haar papa ondanks alles erg miste. En het is net die ervaring waaruit ze nu spreekt. Ze wil duidelijk dat Femke niet die fouten maakt die zij destijds heeft gemaakt.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: vr 03 sep 2021, 13:35 Maar zij heeft indertijd wel toegelaten dat ze contact hielden omdat ze inzag dat Britney haar papa ondanks alles erg miste. En het is net die ervaring waaruit ze nu spreekt. Ze wil duidelijk dat Femke niet die fouten maakt die zij destijds heeft gemaakt.
Ze heeft er lang over gedaan om Britney toe te laten om haar papa nog te zien toen hij in de gevangenis zat, en dan nog was het onder strikte voorwaarden. Eddy was geen slechte papa, Nancy had ook bij hem kunnen blijven, zoals ze nu van haar dochter verwacht haar man te vergeven omwille van hun kind.
Nancy spreekt helemaal niet uit ervaring, naar mijn gevoel. Ze is stekeblind en nochtans heeft Peter haar ook niet altijd met respect behandeld, ze was lange tijd voor hem niet veel meer dan een deurmat.
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

satine schreef: vr 03 sep 2021, 10:56 Daarom hoop ik dan ook dat Adil en Christine een manier vinden om hier samen door te komen.
Als ik zag dat Christine emotioneel niet in staat was om naar de begrafenis van haar eigen kindje te komen, dan vrees ik hier toch voor.

Bovendien gaat Adil straks (in Thuis nemen ze geen vaderschapsverlof) weer aan de slag bij ACE en dan zal het voor hem makkelijker worden zich hier over te zetten. Hij heeft ook meer mensen die hem steunen dan "eenzaat" Christine.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Bericht door heidiw »

nounake schreef: do 02 sep 2021, 11:59 Is Karen niet thuis ?
Nee, die had een kans om één of ander felbegeerd symposium of zoiets bij te wonen. Ze heeft er wel aan getwijfeld om te gaan maar omdat Tom toen zei dat het wel een buitenkans was is ze toch gegaan.
0 x
Plaats reactie