Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

martha schreef: do 06 mei 2021, 15:39 Waarom ? Hij heeft een straatverbod voor de Withoeve maar ik meen me te herinneren dat hij zijn enkelbewaarder te danken had aan het feit dat hij (om Younes, de broer van Adil, een loer te bakken) ingebroken heeft bij de toenmalige "kabouters". Was onlangs aan bod in de middagafleveringen (seizoen 23).
Ik dacht eerder omdat hij Junes in de Frens eens een klap had gegeven. Ik denk niet dat de officiële instanties weten dat Eddy achter die inbraak zat.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Bericht door heidiw »

apestaart schreef: do 06 mei 2021, 01:57 Hij is eindelijk van zijn enkelbewaarder verlost maar ik vrees dat Femke er niet blij mee zal zijn en dat is nog zacht uitgedrukt.
Femke heeft daar niets mee te maken. Het is niet omdat hij zijn "enkelbewaarder" kwijt is dat het contactverbod vernietigd is hé.
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

tvx1 schreef: do 06 mei 2021, 16:25 martha schreef: ↑do 06 mei 2021, 15:39
Waarom ? Hij heeft een straatverbod voor de Withoeve maar ik meen me te herinneren dat hij zijn enkelbewaarder te danken had aan het feit dat hij (om Younes, de broer van Adil, een loer te bakken) ingebroken heeft bij de toenmalige "kabouters". Was onlangs aan bod in de middagafleveringen (seizoen 23).
Ik dacht eerder omdat hij Junes in de Frens eens een klap had gegeven. Ik denk niet dat de officiële instanties weten dat Eddy achter die inbraak zat.
Ik dacht ook dat het iets met Junes/inbraak Kabouters te maken had, maar de aflevering van vandaag liet eerder uitschijnen dat Eddy nog een enkelband droeg door de dood van Lucas. Ik weet het niet meer. Weet iemand het zeker? :denk:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Icarus123 schreef: do 06 mei 2021, 20:42 Ik dacht ook dat het iets met Junes/inbraak Kabouters te maken had, maar de aflevering van vandaag liet eerder uitschijnen dat Eddy nog een enkelband droeg door de dood van Lucas. Ik weet het niet meer. Weet iemand het zeker?
Het heeft eigenlijk met beide te maken. Eddy werd destijds slechts onder voorwaarden vrijgelaten, maar door Junes te lijf te gaan heeft hij zijn voorwaarden geschonden en kreeg hij die enkelband. Nu heeft hij heeft zijn hele straf blijkbaar “uitgezeten” en hij is dus voolwaardig vrij.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Had gisteren wel te doen met Eddy. Is iets dat hij gedaan heeft en dat hij gans z'n leven zal meedragen! :denk: Moet een nachtmerrie zijn!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

daffy duck schreef: za 08 mei 2021, 08:18 Had gisteren wel te doen met Eddy. Is iets dat hij gedaan heeft en dat hij gans z'n leven zal meedragen! Moet een nachtmerrie zijn!
Inderdaad, ik had ook heel erg met hem te doen.
Zeker toen ik er aan dacht hoe liefdevol en troostend Femke reageerde toen een huilende Peter haar indertijd vertelde wat zijn aandeel in die zaak was.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: za 08 mei 2021, 09:52 Inderdaad, ik had ook heel erg met hem te doen.
Zeker toen ik er aan dacht hoe liefdevol en troostend Femke reageerde toen een huilende Peter haar indertijd vertelde wat zijn aandeel in die zaak was.
Dat schoot ook door mijn hoofd inderdaad, toen ik Eddy daar zo verloren zag staan met dat beertje. ;)
Ook ik had heel erg met hem te doen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Christel schreef: ma 10 mei 2021, 10:41 Ook ik had heel erg met hem te doen...
0 x
Wat denken jullie?? Komt het nog goed tssen hem en Femke en overspelige en gluiperige Peter, die blijkbaar overal mee wegkomt??
:denk: Of is de stap naar vergeving hier te groot?? :hand:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Ik hoop heel hard dat het nog goed komt, met Femke zou het wellicht nog wel lukken. Maar met Peter, grote twijfels :think:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Peter was nochtans degene die na de ontvoering van Vic zijn verontschuldigingen ging aanbieden en Eddy bedanken.
Het was Femke die zei dat ze 'dat andere' nooit zou kunnen vergeten en dat ze Eddy nooit meer wou zien.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: ma 10 mei 2021, 11:33 Wat denken jullie?? Komt het nog goed tssen hem en Femke en overspelige en gluiperige Peter, die blijkbaar overal mee wegkomt??
Ik vrees dat Femke 't hem op den lange of korte duur zal vergeven en dat alles weer goed zal komen tussen haar en de gluiperd. Tussen Ikke en Peter komt het nooit meer goed. Maar den Eddy had ik wel willen troosten. :mrgreen:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

daffy duck schreef: za 08 mei 2021, 08:18 Had gisteren wel te doen met Eddy. Is iets dat hij gedaan heeft en dat hij gans z'n leven zal meedragen! Moet een nachtmerrie zijn!
Het zou er nog aan mankeren. Wat hij gedaan heeft is dan ook zowat het meest verwerpelijke dat er is. De nachtmerrie is nog veel groter voor Peter en Femke. Het zou maar erg zijn moest Eddy geen schuldgevoel meer hebben.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: za 08 mei 2021, 09:52 Inderdaad, ik had ook heel erg met hem te doen.
Ik niet. Wat hij heeft gedaan is onvergeeflijk. En ik ben er nog altijd zeker van dat hij enkel spijt dat het niet gelopen is zoals hij had gepland, niet van zijn effectief handelen. Indien hij effectief Peggy te stekken had gehad, had hij gewoon op tafel staan dansen.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

tvx1 schreef: ma 10 mei 2021, 16:02 De nachtmerrie is nog veel groter voor Peter
Omdat hij ook z'n deel heeft in dat smerig zaakje en nu zowel een schuldgevoel (als hij dat al kan hebben) en een het verlies te verwerken kreeg?
3 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: ma 10 mei 2021, 16:02 Het zou er nog aan mankeren. Wat hij gedaan heeft is dan ook zowat het meest verwerpelijke dat er is. De nachtmerrie is nog veel groter voor Peter en Femke. Het zou maar erg zijn moest Eddy geen schuldgevoel meer hebben.
Goh, ik weet niet... Eddy is geen slecht mens, dat heeft hij door de jaren heen al wel bewezen vind ik. Hij heeft alleen niet vooraan gestaan toen ze het gezond verstand uitdeelden, waardoor hij vatbaar is voor een kort lontje en voor invloeden van buitenaf. En vooral: als Eddy mensen graag ziet, dan gaat hij daar voor door het vuur, en ook dat doet hij zonder rem en zonder nadenken.

In die zin heb ik dan ook medelijden met hem, want het verlies van Lucas was voor iedereen verschrikkelijk groot, maar hij is de enige die ervoor gestraft is geweest (hij was niet alleen Lucas, maar ook meteen zijn hele familie in een klap kwijt) en die zich daar nu nog altijd tot in de grond ellendig door voelt. En dat terwijl Peter (in mijn ogen toch) op z'n minst evenveel schuld droeg aan de dood van dat manneke, maar die werd gesteund en begrepen.
Peter en Eddy hebben het destijds allebei uiteraard niet zo bedoeld richting Lucas, ze hadden allebei beter moeten weten, maar waar Eddy bekend staat om het niet verder nadenken dan zijn neus lang is, heeft Peter dat excuus niet. Misschien dat ik daarom meer met Eddy te doen heb dan met de rest?

Iemand waar geen "filter" op zit qua emoties en gedrag, is misschien een ongeleid projectiel, maar diegene is wel eerlijk over zijn gevoelens, wat in mijn ogen een goede kwaliteit/eigenschap is...
Laatst gewijzigd door Christel op ma 10 mei 2021, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Plaats reactie