Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Tuurlijk heeft dat kind niets misdaan, maar ze zou de enige niet zijn die het niet kan aanvaarden dat haar partner kinderen uit vorige relaties heeft.
En dat is nu juist het grote verschil, ze kan er niet bij dat hare perfecte huisvader zijn eigen kind verstoten heeft.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Waar we nu op afstevenen (gezien wat Tom op de ambassade heeft ontdekt) is dat Nina ofwel alleen op de vlucht slaat (al dan niet met geld van Leo of Peter of allebei), ofwel in de gevangenis vliegt. Waarna haar kind "noodgedwongen" bij Peter en dus Femke zal belanden.

Maar dat is vooruitlopen op de feiten ;)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Dat is inderdaad vooruitlopen op de feiten - zoals het er nu voorstaat, is het zelfs nog niets eens zeker of er in de toekomst nog wel van 'Peter en Femke' kan gesproken worden. ;)
Dit kan nog alle kanten op.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Mocht het tot een breuk komen tussen Peter en Femke dan rijst de vraag wat er met De Withoeve zal gebeuren.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

Bwa, ik zie alles terug koek en ei worden op de finaledag ergens in juni :mrgreen: Maar ik moest toch grijnslachen met de reactie van Nancy hoe zij het zou vinden als haar partner een kind op een ander had. Het was een goeie die het zei met haar eigen drie kinderen van iedere keer een verschillende vader.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

martha schreef: wo 14 apr 2021, 18:10 Maar ik moest toch grijnslachen met de reactie van Nancy hoe zij het zou vinden als haar partner een kind op een ander had. Het was een goeie die het zei met haar eigen drie kinderen van iedere keer een verschillende vader.
Inderdaad. Wat dat betreft reageerde Eddy destijds toch nog vrij rustig toen hij vernam dat zij ook een kind had van zijn broer...
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Tiboko schreef: wo 14 apr 2021, 16:35 Waarna haar kind "noodgedwongen" bij Peter en dus Femke zal belanden
Heb ik ook al zitten denken :lol:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Femke heeft makkelijk praten. Besluit nu eens gewoon! Het is zij niet die plots haar kind voor haar zag staan hé. Ze lijk totaal niet te beseffen wat zoiets met een mens doet. Wat Peter hier moet doen is niet zomaar een zakelijke beslissingen hé zeg. Het gaat over meerdere mensenlevens op zijn kop zetten.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik begreep dat ook niet zo goed.
Dat Peter dit eerst met haar wou bespreken voor hij een beslissing neemt, vind ik niet meer dan normaal.
En dat de uiteindelijke beslissing bij hem ligt, ook.
Maar waar die haast vandaan kwam, dat is me niet duidelijk.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik denk day Femke wél en jullie niet de consequenties inzien. Ja zeggen tegen Leo komt in feite neer op dat kind in je gezin opnemen.

Want Leo gaat echt niet op zijn eentje op zijn oude (72?) dag voor dat kind zorgen. Dat lukt hem niet. Er is een verschil tussen een paar uren oppassen op Yasmine (9 jaar) terwijl Nina even weg is en 7 dagen op 7 24 uur voor een kind zorgen.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

tvx1 schreef: wo 28 apr 2021, 17:51 Wat Peter hier moet doen is niet zomaar een zakelijke beslissingen hé zeg.
Maar zo heeft hij het de laatste jaren wel gespeeld: zakelijk en eigenzinnig.
tvx1 schreef: wo 28 apr 2021, 17:51 Het is zij niet die plots haar kind voor haar zag staan hé.
Neen, het was Peter. Een kind waar hij al jaren van wist en nu Femke het te weten komt, zou je toch verwachten dat zij ook wat ademruimte krijgt en een pauze om dit allemaal te verwerken en zich aan te passen aan de nieuwe situatie. Hij heeft al negen jaar voorsprong om aan dit idee te wennen dat hij wel degelijk een dochter heeft!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Tiboko schreef: wo 28 apr 2021, 18:42 Ik denk dat Femke wél en jullie niet de consequenties inzien.
Vreemde aanname - ik vroeg mij alleen af waarom het opeens allemaal zo'n haast had voor Femke.
Ik begrijp dat ze tijd nodig heeft en dat alles moet bezinken en dat er dingen zouden moeten geregeld en besproken worden - maar nu ineens moet het allemaal snel gebeuren.
Dat was mijn enige opmerking.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Zou het ook niet kunnen dat Femke, Peter gewoon even over de hele lijn beu is? Want daar leek het mij een beetje op...
Dus eigenlijk niet dat hij die beslissing snel van haar moet nemen, maar vooral dat ze zelf geen zin heeft om daar op dit moment over na te denken, omdat ze al meer dan genoeg met alle andere rest overhoop ligt.

Het kwam op mij iig meer over dat ze voorlopig wil dat hij zijn problemen zelf uitzoekt en haar met rust laat, omdat hij haar op verschillende vlakken gruwelijk teleurgesteld heeft. Hoewel dat voor Peter lastig moet zijn (nou wil hij eindelijk praten, maar loopt hij elke keer tegen een muur aan), kan ik dat van Femke wel begrijpen.

Zoals Daffy ook zei; hij heeft al jaren gehad om aan het idee van een extra dochter te wennen, en daarbij was het zijn eigen keuze om het daar niet met Femke over te hebben. Voor Femke komt dit allemaal rauw op haar dak vallen en wordt de hele fundering onder haar leven uit geslagen. Ze krijgt er niet alleen ineens Yasmine bij, maar ook nog eens de wetenschap dat ze al jarenlang met een echtgenoot samenleeft die wel héél selectief met de waarheid omspringt en die zonder blikken of blozen geheimen voor haar kan hebben over toch wel heel fundamentele dingen...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Klopt helemaal, Christel.
Alleen blijf ik denken aan wat Femke zei:
'Beslis nu toch eens - dan kunnen we misschien eindelijk verder met ons leven'.
Dat kan ik ergens niet rijmen.
Want ik heb ook de indruk dat Peter haar min of meer koud laat op dit moment, welk verschil maakt die beslissing dan?
Komt haar liefde dan opeens terug?
Of is haar vertrouwen in hem dan opeens niet meer geschonden?
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: do 29 apr 2021, 11:36 Komt haar liefde dan opeens terug?
Of is haar vertrouwen in hem dan opeens niet meer geschonden?
Volgens mij is het beeld dat ze had van Peter (liefdevolle man, die voor zijn kinderen alles doet) aan diggelen gevallen toen ze ontdekte dat hij al negen jaar een geheim gehouden kind heeft. Bovendien wéét ze nu dat ze hem nooit meer voor 100 procent zal kunnen vertrouwen, ook financieel niet. Dat is een behoorlijke klap in een relatie.

Het liefst zou ze hem gewoon dumpen, maar dat is gezien de zakelijke band die ze nu hebben (Withoeve, die idiote wijnvaten...) én het feit dat haar moeder eigenlijk ook leeft van het familiebedrijf nagenoeg onmogelijk. Dus kiest ze voor de op één na beste oplossing - gewoon verder doen.

Maar dan wil ze wel duidelijke afspraken. Wat gaat er gebeuren met Yasmine? Gaat hij - nu dat kind in zijn leven is - nog meer geld (en vooral tijd) aan haar besteden (wellicht wel) en welke gevolgen gaat dat hebben voor Femke en Vic. En wat met Nina, gaat hij nog contact houden (ze is tenslotte de mama van Yasmine) of gaat hij gewoon doen alsof ze niet meer bestaat? Allemaal zaken die Peter moet beslissen en inderdaad - liefst zo snel mogelijk.
1 x
Plaats reactie