apestaart schreef: di 06 apr 2021, 17:28
Opgezocht op Wikipedia zeker?
Uhm...Nee, ik heb de informatie uit een patiëntenfolder van het ziekenhuis:
https://www.lumc.nl/patientenzorg/prakt ... e-syndroom
Maar de informatie komt wel overeen met wat ik via jouw Wikipedia link lees. Die zal overal ongeveer hetzelfde zijn, denk ik.
@jessie V.: Geen probleem, da's graag gedaan hoor!

Zonder de exacte benaming is het idd heel lastig zoeken.
En wat de toevalligheid van de situatie betreft: hoewel ik ook wel vind dat ze het bij Thuis regelmatig ver gaan zoeken, moet ik in dit geval toch zeggen dat ik het wel een interessant onderwerp vind eigenlijk. Bovendien: zoals ik het hier lees, komen eeneiige tweelingzwangerschappen dus in ongeveer 0,5% van de gevallen voor. Dat lijkt misschien weinig als je het zo leest, maar als je dan ziet hoeveel zwangerschappen er voorkomen, dan is 0.5% alsnog een aanzienlijk aantal.
Uiteraard hoop ik dat het helemaal goed komt met de baby's, en vrees ik daar net zo goed voor als ik de geschiedenis van Thuis in ogenschouw neem

, maar toch... Het is in elk geval weer eens iets anders, en het mag sowieso wel eens getoond worden dat veel zwangerschappen niet zonder risico's verlopen. Er zijn helaas maar al teveel mensen voor wie die 9 maanden niet alleen door blijdschap maar ook door (grote) zorgen gekenmerkt worden...