Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Amai, de Thuis-makers houden precies erg van vuur :lol: Was wat overbodig, maar het vuur zag er opnieuw erg spectaculair uit, vooral de reflectie van de auto in het water. Wauw. Trouwens, als Jacques zo goed is met vuur aansteken, zou hij dan toch niet de brand bij Frank en Simonne hebben aangestoken?

Het jammere is dat er ook nu geen directe aanwijzingen zijn naar Jacques: hij kan in deze zaak eigenlijk alleen maar verdacht worden als de politie eerst de moord op Jasper heeft opgeklaard, want alleen dan heeft hij voor de politie een duidelijk motief.

En iets zegt me dat dit allemaal nog even zal duren. Je voelt dat de schrijvers nu al enkele puzzelstukken aan het leggen zijn voor de (spectaculaire ?) seizoensfinale. Het zou toch erg jammer zijn als ze de Grote Ontmaskering van de beste Thuis-slechterik (sinds Julia) niet zouden opsparen tot in de seizoensfinale. Ik ben ook vooral benieuwd of en hoe zijn drie moorden + verkrachting allemaal tegelijk zullen onthuld worden. Ik kan ook niet wachten om Rosa haar gezicht te zien :dance:

Ik denk dat dit, net zoals de moord op Jasper, na enkele weken weer zal gaan liggen en dat we zullen moeten wachten op een nieuwe moord/verkrachting van Jacques vooraleer er echt schot in de zaak komt.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Als Jacques die moord op Roxanne heeft gepleegd dan is hij goed op weg om een seriemoordenaar te worden, dat Christine maar oppast want zij wel eens ook een slachtoffer kunnen worden al is dat uit wraak want hij had altijd ambras met haar en door haar is hij ook buiten gevlogen bij ACE.
En zoals verschillende forumleden gezegd hebben zou hij Paulien ook iets (proberen) aan te doen. :thumbdown:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Is het Jacques die Roxanne heeft vermoord? We hebben hem niet gezien hé! En het waren precies toch wat jongere en modieuzere schoenen die we gezien hebben. Ik dacht ook aan Harry :yup:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Met welk motief ?

De politie heeft hem niet aan Roxanne kunnen linken en zij heeft hem duidelijk niet verraden, anders was ze niet vrijgekomen.

Nergens is er trouwens bewezen dat Harry meer is dan een occasionele gebruiker. De grote drugsbaas die in zijn eigen clubs drugs laat verkopen :nope:

"Don't shit where u eat" is in dat milieu toch een ongeschreven regel. Of zaten in die pakjes die Frank vervoerde dan toch geen cadeautjes??
Laatst gewijzigd door Tiboko op di 09 mar 2021, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat iemand ongemerkt een auto in brand kan steken... Zo verlaten was die plek toch niet? En was Roxanne dan al dood? Zal wel zijn, hé, ik zie ze anders niet zo lang stil blijven zitten achter 't stuur... Heel rare aflevering!
Net nog een herbekeken. Roxanne werd voor dag en dauw vrijgelaten? 't Was donker... en ze werd gadegeslagen door Jacques... volgende scène is ook in het donker ('s avonds?) iemand steekt een auto in brand...Bij mij blijft de vraag, hoe is het mogelijk dat iemand ongezien een auto in brand kan steken op een toch echt niet verlaten locatie???
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

Voor die auto met Roxanne erin in brand vloog werd die overgoten met benzine od. Dat merk je toch als je in die auto zit?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Nog even een steen in het hoenderhok gooien: was het wel Roxanne die in die auto zat. ze gaan er allemaal vanuit, maar slechts DNA zal dit kunnen uitwijzen. Roxanne is er misschien vanonder met de noorderzon, met hulp van iemand??? :eek: :shhh: :denk:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: di 09 mar 2021, 11:08 Nog even een steen in het hoenderhok gooien: was het wel Roxanne die in die auto zat. ze gaan er allemaal vanuit, maar slechts DNA zal dit kunnen uitwijzen. Roxanne is er misschien vanonder met de noorderzon, met hulp van iemand???
Dat is een aannemelijke optie, voor mij toch. Zouden ze zo ver durven gaan in "Thuis"? :thumbup:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 582

Bericht door martha »

Waarom niet ? Denk maar aan de grote verdwijntruc indertijd van Julia (en van Hélène). Alhoewel ik niet aan die piste gedacht heb. Maar ik moet Daffy hier gelijk geven : ik vond ook niet dat die persoon die zich verwijderde van de brand, Jacques was, jongere benen :mrgreen: Dacht ook in eerste instantie aan Harry.

Wat ik van de aflevering vond : ik dacht in het begin WOW, de maandag is blijkbaar de nieuwe "vrijdag" :lol: maar later was het business as usual (ben al een hoop vergeten).
1 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

Interessante denkpiste ja..
Wel hebben we allemaal de grijns gezien op Jacques’ gezicht toen hij het krantenbericht op zijn smartphone las met in de titel iets van ‘afrekening in het drugsmilieu’
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Maar er zat toch iemand in die auto, wie zou dat dan zijn?
Ik denk niet dat Roxanne snel iemand om het hoekje heeft gebracht om haar eigen dood te ensceneren.
En een vrijwilliger vind je hier ook niet snel voor, denk ik. ;)

Icarus123 schreef: ma 08 mar 2021, 21:50 Trouwens, als Jacques zo goed is met vuur aansteken, zou hij dan toch niet de brand bij Frank en Simonne hebben aangestoken?
Met welk motief?
Hij heeft net schade geleden door die brand, normaal had hij zijn percentje op de verkoop van het huis en nu alleen van de grond.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Hoe dan ook...als blijkt dat hij dat allemaal gedaan heeft...Rosa zal dan voor de zoveelste maal in haar leven toch zo teleurgesteld zijn! :think:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Icarus123 schreef: ma 08 mar 2021, 21:50 Ik ben ook vooral benieuwd of en hoe zijn drie moorden + verkrachting allemaal tegelijk zullen onthuld worden.
Drie moorden??? Wie tel jij dan nog naast Jasper en Roxanne??? En weet zelfs nog niet of hij wel die laatste gepleegd heeft. Er zijn hier al een paar mensen die andere theorieën opperen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

apestaart schreef: ma 08 mar 2021, 22:00 Als Jacques die moord op Roxanne heeft gepleegd dan is hij goed op weg om een seriemoordenaar te worden, dat Christine maar oppast want zij wel eens ook een slachtoffer kunnen worden al is dat uit wraak want hij had altijd ambras met haar en door haar is hij ook buiten gevlogen bij ACE.
En zoals verschillende forumleden gezegd hebben zou hij Paulien ook iets (proberen) aan te doen.
En waarom zou hij dat allemaal doen? Jacques is toch helemaal niet iemand die dood om te doden. Hij doet dat toch niet voor de kick of uit persoonlijke wraak of zo? De (vermoedelijk) twee personen die hij totnogtoe doodde was gewoon rechtstreeks met betrekking tot de zaak Thilly. Paulien en/of Christine doden zou net heel dom zijn want, dan zou ineens wel alles direct naar hem beginnen wijzen en dat wil hij net ten stelligste vermijden.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

catherine schreef: di 09 mar 2021, 10:32 Voor die auto met Roxanne erin in brand vloog werd die overgoten met benzine od. Dat merk je toch als je in die auto zit?
Ze moet dan ook op zijn minst bewusteloos geweest zijn.
0 x
Plaats reactie