Jacques Pieters (Peter Van De Velde)

Gesloten
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Volcano schreef: ma 08 mar 2021, 22:03 ...door Roxanne te vermoorden gaan Tim en Dieter verder in het drugsmilieu zoeken...
Dat kan natuurlijk niet, want Roxanne heeft haar leveranciers nooit verraden, dus waar moeten ze dan gaan zoeken?

Vroeg of laat (eerder laat, in Tims geval) zal bij de speurders de frank vallen dat er niet twee gevallen van "bad trips" met cocaïne en ketamine waren, maar drie. En vermits dat derde (de verkrachting van Thilly) in het kantoor van ACE plaatsvond, zal die huiszoeking er komen.

Buiten Eddy, Thilly én Adil had enkel Jacques vrije toegang tot dat gebouw (en Christine kan getuigen dat hij daar ook vaak na zijn uren rondhing) - dus op dat moment zal Zakske hangen.

Jammer eigenlijk dat de kijker van in het begin wist wie de moordenaar is/was - spannender ware geweest dat Jacques net zoals vanavond niet echt in beeld kwam, dan kon je nog speculeren. Nu is het gewoon afwachten tot hij "geklist" wordt.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ze moeten het natuurlijk kunnen rekken tot juni he
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Tiboko schreef: di 09 mar 2021, 01:20 Jammer eigenlijk dat de kijker van in het begin wist wie de moordenaar is/was - spannender ware geweest dat Jacques net zoals vanavond niet echt in beeld kwam, dan kon je nog speculeren. Nu is het gewoon afwachten tot hij "geklist" wordt.
Ik vind van niet. Er zou heel veel van het verhaal verloren gegaan zijn als we nu nog altijd niet zouden weten wie Thilly had verkracht en wie de moorden had gepleegd. Dan hadden we niet kunnen snappen waarom Jasper en Roxanne mogelijks werden vermoord en dan zouden we wellicht tot in juni moeten wachten om alles met flashbacks te weten te komen. Na zo'n lange tijd weet je als kijker toch niet meer precies wat er exact gaande was op het moment van de misdaad? 8 maanden (of bij de verkrachting van Thilly zelfs anderhalf jaar) wachten om iets te onthullen aan de personages is nog aanvaardbaar, maar om zo lang de kijker in het ongewisse te laten vind ik wat te veel van het goede.

En de vorige keren viel het speculeren toch wel tegen toen de dader uiteindelijk onthuld werd: iedereen zag het al weken aankomen dat Julia Waldek had ontvoerd en dat Jasper Frederique had vermoord. Daar was weinig spanning aan.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Hier is toch ook geen spanning aan?

Je weet dat het een kwestie van tijd is voor Jacques door de mand valt, toch?
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: di 09 mar 2021, 10:54 Hier is toch ook geen spanning aan?

Je weet dat het een kwestie van tijd is voor Jacques door de mand valt, toch?
Dat weet je niet. Er zijn nog wel personages geweest die dingen hebben gedaan die nooit zijn uitgekomen. De vraag wie het heeft gedaan is niet de enige manier om spanning op te bouwen. Gaat hij gepakt worden, en zo ja wanneer en op welke manier en vallen er in tussentijd nog andere slachtoffers, zijn ook allemaal dingen waarmee je spanning kan creëeren. Ik geef je de tip om eens de serie Columbo op te zoeken. Daarin werd steevast meteen uitvoerig getoond wie de misdaad pleegde, hoe en waarom. De spanning zat hem in hoe inspecteur Columbo de daar ging klissen. Evenzeer immens populair. Omtrenkt Jacques doen ze iets in dezelfde aard.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: di 09 mar 2021, 01:20 Dat kan natuurlijk niet, want Roxanne heeft haar leveranciers nooit verraden, dus waar moeten ze dan gaan zoeken?

En waarom zou dat niet kunnen? Het is niet omdat ze niemand noemde dat ze geen vermoedens kunnen hebben en kunnen blijven speuren. En nu ze vermoord is, zal daar een uitgebreid onderzoek over volgen en krijgen ze dus nu toegang tot haar persoonlijke spullen waaronder zaken als haar telefoon en computer en zo en daarin kunnen zouden ze wel een spoor naar haar leveranciers kunnen vinden.
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

tvx1 schreef: di 09 mar 2021, 17:18 Dat weet je niet. Er zijn nog wel personages geweest die dingen hebben gedaan die nooit zijn uitgekomen. De vraag wie het heeft gedaan is niet de enige manier om spanning op te bouwen. Gaat hij gepakt worden, en zo ja wanneer en op welke manier en vallen er in tussentijd nog andere slachtoffers, zijn ook allemaal dingen waarmee je spanning kan creëeren.

Inderdaad, en ik weet ook niet of veel kijkers graag in juni/september 2021 zouden vernemen dat het Jacques was die Thilly had verkracht in november 2019. Of dat het Jacques was die Jasper doodde in september. Dat lijkt me allemaal veel te lang geleden: je bent de context volledig vergeten en het gaat ontzettend ad hoc overkomen, alsof ze het op het laatste moment bedacht hadden en het helemaal nergens op slaat.

Nog over Jacques: hij vermoordt blijkbaar alleen maar mensen als ze op zoek zijn naar de dader van zijn laatste slachtoffer. Dus hopelijk gaat Lowie niet op onderzoek uit...
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: di 09 mar 2021, 10:54 Je weet dat het een kwestie van tijd is voor Jacques door de mand valt, toch?
Wie het wil weten weet idd heel zeker dat het in deze een kwestie is van tijd. :angel:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Nog over Jacques: hij vermoordt blijkbaar alleen maar mensen als ze op zoek zijn naar de dader van zijn laatste slachtoffer.
Roxanne was toch niet op zoek naar de moordenaar van Jasper? Ze was "gewoon" een dealer die bekende dat ze drugs verkocht, maar dat ze niks met de moord op Jasper te maken had.

Overigens, niet dat het direct met Jacques te maken heeft, maar met slordig scenariowerk. Waarom moet het bv anderhalf jaar duren voor de verkrachting van Thilly misschien opgelost kan worden? Toch niet voor de spanning, maar omdat ze wellicht eerst niet wisten wat ze met die verhaallijn aan moesten.

Zo zijn er vaak losse eindjes in Thuis. Wie heeft Marianne zo'n jaar gereden aangereden? Nooit onderzocht. Hoe zit dat nu met de moord op Reinhilde's man? Nooit nog over gesproken. En zo zijn er nog wel.
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Tiboko schreef: di 09 mar 2021, 23:38 Roxanne was toch niet op zoek naar de moordenaar van Jasper? Ze was "gewoon" een dealer die bekende dat ze drugs verkocht, maar dat ze niks met de moord op Jasper te maken had.
Ik vraag me toch af of Harry ook iets met de dood van Roxanne te maken heeft. Hij zegt nu dat hij enkel weet dat zij dealde in de Impulse waar hij verder niet bij betrokken zou zijn terwijl we destijds toch gezien hebben dat hij Frank Bomans gebruikte als koerier van een "pakje" naar Roxanne.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: di 09 mar 2021, 23:38 Roxanne was toch niet op zoek naar de moordenaar van Jasper? Ze was "gewoon" een dealer die bekende dat ze drugs verkocht, maar dat ze niks met de moord op Jasper te maken had.
Nogmaals dat weten wij, maar niet Jacques. Maar hoe meer ik er over denk, hoe meer ik er van overtuigd raak dat, indien Jacques de dader is, het hem er om te doen was om de schijn te creëeren dat ook Jasper gedood is door het drugsmilieu. En totnogtoe gaan ze er inderdaad wel allemaal van uit dat al die gebeurtenissen met het drugsmilieu te maken hebben.
Tiboko schreef: di 09 mar 2021, 23:38 Overigens, niet dat het direct met Jacques te maken heeft, maar met slordig scenariowerk. Waarom moet het bv anderhalf jaar duren voor de verkrachting van Thilly misschien opgelost kan worden? Toch niet voor de spanning, maar omdat ze wellicht eerst niet wisten wat ze met die verhaallijn aan moesten.
Of misschien was dat wel degelijk bewust zo gedaan. Waarom zou alles rap rap moeten opgelost worden. Zo zijn er wel dingen die nooit uitgekomen zijn in Thuis, zoals de moord op Robert Reimers en de hoe Freddy destijds om het leven kwam.
Tiboko schreef: di 09 mar 2021, 23:38 Zo zijn er vaak losse eindjes in Thuis. Wie heeft Marianne zo'n jaar gereden aangereden? Nooit onderzocht. Hoe zit dat nu met de moord op Reinhilde's man? Nooit nog over gesproken. En zo zijn er nog wel.
Marianne was toch gewoon aangereden door Karin? En er is toch nooit sprake geweest dat Reinhilde's man is vermoord? Die kwam om in een spijtig ongeluk. Daar hebben ze nooit iets verdachts bij vastgesteld. Het zijn alleen enkele forumers die hebben geopperd dat het misschien toch geen onschuldig ongeval zou kunnen geweest zijn. In de serie is dat gewoon geklasseerd als ongeval omdat er geen enkele aanwijzing is van het tegendeel.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

tvx1 schreef: wo 10 mar 2021, 15:23 Marianne was toch gewoon aangereden door Karin?
Dat is wat Marianne beweerde, maar werd nooit bewezen (of zelfs maar onderzocht).
tvx1 schreef: wo 10 mar 2021, 15:23 hoe meer ik er van overtuigd raak dat, indien Jacques de dader is, het hem er om te doen was om de schijn te creëeren dat ook Jasper gedood is door het drugsmilieu.
De moord op Jasper was onopgelost en door de politie geklasseerd, omdat er noch getuigen noch bewijzen gevonden werden. Het is pas toen Dieter & Lexie in de Impulse opdoken dat er "bewezen kon worden" dat er daar gedeald werd (door Roxanne).

Toevallig hoorde Jacques (op zijn Sturm der Liebes, m.a.w. hij was daar "toevallig" aan het afluisteren) dat Roxanne wegens gebrek aan bewijs & medewerking werd vrijgelaten. Om dan meteen te gaan denken dat dit zéér nadelig voor hem kon zijn is wel een grote stap. Zeker als hij dan maar meteen daarna overgaat tot het vermoorden. Het zou trouwens heel straf zijn als Jacques niet de dader was. Eén hij schaduwde haar net toen ze vrijgelaten werd en twee "hij grijnslachte" toen hij het bericht las dat het om een afrekening in het drugsmilieu ging.

Uiteraard is het mogelijk dat Jacques naast immo makelaar én verkrachter ook een drugsbaron is, maar dan mogen ze daar wel een paar realistische aanwijzingen voor geven, want anders kan om het even wie (zelfs Peter of Waldek) de betreffende drugsbaron zijn.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: wo 10 mar 2021, 16:41 Dat is wat Marianne beweerde, maar werd nooit bewezen (of zelfs maar onderzocht).
Er is toen wel degelijk vastgesteld dat er iemand was aangereden door de wagen van Karin. En Karin heeft ook een verklaring afgelegd tegenover de politie. Het is uiteindelijk geklasseerd als een ongeluk, want dat wat was het ook gewoon. Uiteindelijk was Marianne zelfs zelf in fout, want zij stak zonder kijken de openbare weg over ergens waren er geen aangeduide oversteekplaats was. Ik zie dus niet in waarom dat nog verder zou moeten onderzocht worden.
Tiboko schreef: wo 10 mar 2021, 16:41 De moord op Jasper was onopgelost en door de politie geklasseerd, omdat er noch getuigen noch bewijzen gevonden werden. Het is pas toen Dieter & Lexie in de Impulse opdoken dat er "bewezen kon worden" dat er daar gedeald werd (door Roxanne).
Maar dat Dieter & Lexie in de Impulse opdoken kwam toch omdat Dieter het onderzoek naar de dood van Jasper had laten heropenen. Dus dat onderzoek was en is weer helemaal actief. En dus zou alles naar het drugsmilieu laten leiden, en zo ver mogelijk van de Kabouters, wel degelijk een motief kunnen zijn voor Jacques om Roxanne te doden. Indien hij de dader was.
0 x
Thuister
Nog geen rang
x 6
x 7

Bericht door Thuister »

Ik heb me ook altijd afgevraagd of hij iets te maken had met de dood van de man van Reinhilde. Die deden zo mysterieus over zijn affaires in Spanje.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Thuister schreef: vr 12 mar 2021, 10:57 Ik heb me ook altijd afgevraagd of hij iets te maken had met de dood van de man van Reinhilde. Die deden zo mysterieus over zijn affaires in Spanje.
Ik betwijfel dat toch. Er is nooit enige aanwijzing gegeven dat er kwaad opzet betrokken zou geweest zijn bij de dood van Reinhilde's man. Bovendien is zij zelf korte tijd later ook uit de reeks verdwenen. Dat verhaal lijkt dus volledig afgesloten. Ik denk dus niet dat we zo ver moeten gaan zoeken.
0 x
Gesloten