Dit personage krijgt van mij een pluim

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Steunen betekent ook dat je iemand behoedt om zware fouten te maken.

Door hem op de eerste dag van zijn terugkeer al meteen naar de schietbaan te laten gaan, ging Tim ook mee in de fout. Moest dat nu echt? Hij had zijn vriend ook kunnen aanraden om eerst rustig aan weer aan het "normale" werk te wennen en pas daarna het schieten e.d. te gaan oefenen.

Kan me niet voorstellen dat de doorsnee agent die bij ons rondloopt constant op de schietbaan staat. Integendeel, het lijkt me iets dat ze maar één of twee keer per jaar doen.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Van mij een dikke pluim voor Simonne, voor haar beslissing en om Frank te overtuigen.
Hiermee verspeelt ze wel hun laatste kans om ergens verhaal te halen, maar het is mooi dat zij mensen boven geld zet.
En chapeau dat ze tegen Frank op deze manier is in gegaan en dat ze ook alleen met Joren is gaan praten, terwijl Frank verstek gaf.

En ook een pluim voor haar zus, Angèle.
Ik heb haar altijd een leuk personage gevonden, soms wat te druk en te grof, maar altijd wel voor de vuist.
Maar terwijl ik dacht dat Angèle zichzelf meestal op de eerste plaats zou zetten, vind ik het hartverwarmend om te zien hoe ze haar zus steunt.
Met haar wc-papier en spaghetti, haar kleren en die van Eddy, haar bezorgdheid om haar jongere zus - en dan vanavond met haar fooienpot...
Het was niet helemaal onvoorspelbaar, maar ik vond het toch een heel mooi gebaar.
2 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: vr 08 jan 2021, 22:44 Van mij een dikke pluim voor Simonne, voor haar beslissing en om Frank te overtuigen.
Hiermee verspeelt ze wel hun laatste kans om ergens verhaal te halen, maar het is mooi dat zij mensen boven geld zet.
En chapeau dat ze tegen Frank op deze manier is in gegaan en dat ze ook alleen met Joren is gaan praten, terwijl Frank verstek gaf.
Een pluim?? Ze verdient daar juist een lap voor. Ze heeft weer maar eens haar eigen zin doorgedreven. Er was duidelijk niets gezamenlijk aan die beslissing. Enkel wat zij wilde. Haar familie moest en zou weer maar eens op de eerste plaats komen terwijl Frank zelfs geen hotdog meer kan kopen voor zijne kleinzoon. Haar familie is content maar ondertussen kunnen zij in de goot gaan leven. De gevoelens van Frank kunnen haar gewoon niks schelen. Als het een kind van Frank was geweest die mogelijk een fout had gemaakt, was ze daar lang niet zo eenvoudig over gegaan.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik zie het anders: Frank loopt gewoon over van zelfmedelijden wat mij betreft.
Hij is kwaad op alles en iedereen en denkt maar aan 1 ding en dat is geld.
En als hij dat op een ander kan verhalen, dan blijft hij buiten schot.

En dat hij zelfs geen hotdog voor zijn kleinzoon zou kunnen kopen, vind ik daar net een mooi bewijs van.
Hij heeft nog altijd een pensioen en Simonne heeft ook een inkomen.
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Met hun twee inkomens (een pensioen en een loon) zijn ze voldoende gewapend om een huurappartement te zoeken, zoals dat waar Rosa (of Angèle) in woonde. En meubeltjes hoeven niet duur te zijn, zeker als je ziet welke oude rommel in hun afgebrand huis stond.

In plaats van te klagen zou Frank beter actie ondernemen, net eoals Simonne.

Dus wel degelijk een pluim voor haar. Zij wil tenminste vooruit met haar leven.
3 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: ma 11 jan 2021, 17:58 Met hun twee inkomens (een pensioen en een loon) zijn ze voldoende gewapend om een huurappartement te zoeken,
Toch wel lastig denk ik als ze hun eigen huis gehad hebben. het is echt een stap terugzetten en het moet zo moeilijk te verteren zijn , nadat ze al hun dromen hadden voor een luxe appartement. Vandaar waarschijnlijk de woede van Frank,( al blijft hij wel de hoofdoorzaak), de teleurstelling van Simonne. Maar als ze er allebei in slagen om dit achter hun te laten, ja, dan verdienen ze een stukje metaal op hun borst. Maar zover zijn we nog lang niet!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Kunnen ze niet in aanmerking komen voor een sociale woning want naar mijn weten krijgt men bij een onbewoonbaar verklaring en bij een brand is dat zo voorrang op de wachtlijst.
Natuurlijk moet er wel zo'n sociale woning vrij zijn of komen.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

apestaart schreef: ma 11 jan 2021, 20:36 Natuurlijk moet er wel zo'n sociale woning vrij zijn of komen.
Zal Frank, met al z'n eergevoel dat wel willen aanvaarden. Z'n trots zal wel in de weg staan. En de pluim is voor Tom die toch met een mooi aanbod kwam aanzetten!
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

daffy duck schreef: ma 11 jan 2021, 22:56 En de pluim is voor Tom die toch met een mooi aanbod kwam aanzetten!
Die Frank meteen afgeschoten heeft, echt een koppige ezel. :mad:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Van mij ook een pluim voor Tom, vooral omdat hij Frank en Simonne als familie beschouwt en hen op deze manier belangeloos wil helpen.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Pluim voor Simonne. Frank gedraagt zich abominabel. Ik denk dat hij toch ook wel lijdt onder een groot schuldgevoel. Al zal hij dat nooit toegeven.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bob, omdat hij , ondanks z'n problemen, de moed vond om zich te verontschuldigen bij Christine.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: do 21 jan 2021, 17:23 Bob, omdat hij , ondanks z'n problemen, de moed vond om zich te verontschuldigen bij Christine.
En ik pak die pluim terug af omdat ie zo laf is tov Tamara. Hoe zal die zich voelen als hij niet anders zal kunnen dan haar opbiechten dat het niet goed met hem gaat?
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Thilly, mooi hoe ze met Adil babbelde over Christine
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

De goede bedoeling van papa Britney,den Eddy, om z'n dochter aan te moedigen. De realiteit leert ons echter dat dat niet zo'n goed idee was. Maar waren we ook niet zo? Soms wat gegeneerd als onze ouders zo'n initiatief namen en onze vrienden/vriendinnetjes het niet zo gepast vonden. Maar ja, na al die jaren...misschien zouden we nu zo gelukkig zijn als ze ons nog eens zouden kunnen aanmoedigen.
1 x
Plaats reactie