Simonne Backx (Marleen Merckx)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: wo 23 dec 2020, 23:10 Vermits zij de hele dag op kantoor zit en Frank de hele dag lang wat rond lummelt, mag je toch verwachten dat hij minstens de post op orde houdt en niet quote "dan zal ik dat samen met de reclame folders weggegooid hebben".
Dat heeft hij niet gezegd. Dat heeft zij hem verweten. Maar er waren zogezegd meerdere rappels geweest. Je gaat echt niet wijsmaken dat zij nooit eens de post uit de bus haalt.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

tvx1 schreef: wo 23 dec 2020, 21:23 En vanavond zagen we weer een voorbeeld van haar voortdurend verwijtende toon tov Frank. "Frank heeft onze premie niet betaald"
Klopt niet.
Simonne heeft letterlijk gezegd:
'We hebben geen verzekering meer. Ik weet ook niet hoe het zo is kunnen lopen.
Frank is vergeten de jaarlijkse premie te betalen.'
Over onze verzekering is niet gesproken.
tvx1 schreef: wo 23 dec 2020, 21:24 Sam is blijkbaar toch een beetje anders. Ze kon gelukkig begrip opbrengen voor Simonne haar situatie.
Ja, Sam heeft ervaring met vergeten rekeningen, dus ze kan zich wel voorstellen hoe Simonne en Frank zich voelen.
Maar ze weet nog niet dat het in Joren zijn schoenen zal geschoven worden, terwijl Frank daarna nog aan de kast 'gewerkt' heeft.
Dus hopelijk blijft Sam even begripvol als ze het hele verhaal kent.
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: do 24 dec 2020, 08:58 Klopt niet.
Simonne heeft letterlijk gezegd:
'We hebben geen verzekering meer. Ik weet ook niet hoe het zo is kunnen lopen.
Frank is vergeten de jaarlijkse premie te betalen.'
Over onze verzekering is niet gesproken.
Nee dat klopt wel. Ze zei niet "Frank is vergeten de jaarlijkse premie te betalen.", ze zei "Frank is vergeten onze jaarlijkse premie te betalen."
satine schreef: do 24 dec 2020, 08:58 Ja, Sam heeft ervaring met vergeten rekeningen, dus ze kan zich wel voorstellen hoe Simonne en Frank zich voelen.
Maar ze weet nog niet dat het in Joren zijn schoenen zal geschoven worden, terwijl Frank daarna nog aan de kast 'gewerkt' heeft.
Dus hopelijk blijft Sam even begripvol als ze het hele verhaal kent.
Er gaat helemaal niets "in Joren's schoenen geschoven" worden. Het is niet de bedoeling om Joren persoonlijk aansprakelijk te stellen of te beschuldigen van een misdaad. Er wordt enkel gevraagd of de verzekering van ACE wil tussenkomen. Dat moet allemaal niet zo persoonlijk gezien worden.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

tvx1 schreef: do 24 dec 2020, 17:49 Nee dat klopt wel. Ze zei niet "Frank is vergeten de jaarlijkse premie te betalen.", ze zei "Frank is vergeten onze jaarlijkse premie te betalen."
Dan heb jij een andere aflevering gezien dan ik.
Ik heb de aflevering gezien, die ook op VRTnu staat en daar zegt ze duidelijk 'de'.
Zo staat het ook in de ondertiteling.

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/thuis/26/thuis-s26a4918/
Op 10:10 ongeveer.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: do 24 dec 2020, 18:09 Dan heb jij een andere aflevering gezien dan ik.
Ik heb de aflevering gezien, die ook op VRTnu staat en daar zegt ze duidelijk 'de'.
Zo staat het ook in de ondertiteling.

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/thuis/26/thuis-s26a4918/
Op 10:10 ongeveer.
Nee de zelfde aflevering. Zo duidelijk zegt ze dat niet. Had blijkbaar verkeerdelijk "om euh" als "onze" verstaan. Ze zei "Frank is vergeten om euh, de jaarlijkse premie te betalen.

Maar wat maakt het uit? Haar verwijt richting Frank blijft. Hij is het vergeten. Ze had ook gewoon kunnen zeggen "Wij zijn de premie vergeten betalen."
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

tvx1 schreef: do 24 dec 2020, 17:49 Er gaat helemaal niets "in Joren's schoenen geschoven" worden. Het is niet de bedoeling om Joren persoonlijk aansprakelijk te stellen of te beschuldigen van een misdaad. Er wordt enkel gevraagd of de verzekering van ACE wil tussenkomen. Dat moet allemaal niet zo persoonlijk gezien worden.
Het wordt wel snel persoonlijk … En Tom die Frank gaat verdedigen met als tegenstander Peter de cafébaas met advocatendiploma, dat gaat weer wat worden …
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: do 24 dec 2020, 18:16 Maar wat maakt het uit? Haar verwijt richting Frank blijft. Hij is het vergeten. Ze had ook gewoon kunnen zeggen "Wij zijn de premie vergeten betalen."
Als ze de betalingen niet met hun tweetjes overmaken omdat Frank dat altijd doet, wat kennelijk het geval was met deze jaarlijkse verzekeringspremie, dan hoeft Simonne daar de verantwoordelijkheid toch niet voor te nemen? :-?
Dat heeft niks met "verwijten", maar met feiten te maken.
Frank is een volwassen kerel, en hij is gewoon vergeten de premie te betalen.
Ik begrijp dat dit achteraf steekt en dat hij baalt als een stekker, maar het is zoals het is.
Misschien moet dat dan ook niet zo persoonlijk gezien worden? ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: do 24 dec 2020, 17:49 Dat moet allemaal niet zo persoonlijk gezien worden.
Makkelijk geschreven en och zo onrealistisch want het gaat niet om een firma van 100 mensen, maar om mensen die elkaar allemaal persoonlijk kennen.
2 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind dat Simonne wel heel liefdeloos met Frank omgaat...
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

johan1969 schreef: za 26 dec 2020, 16:31 Ik vind dat Simonne wel heel liefdeloos met Frank omgaat...
0 x
Simonne houdt rekening met diegenen die hen helpen en bijstaan, Frank denkt alleen aan zichzelf. Het is normaal dat zij een lage dunk heeft van Frank. Hetgeen hij nu doet is niet bepaald om sympathie op te wekken.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Wat hij nu gedaan heeft, is idd niet tof, maar ik heb het ook over vroeger. Het lijkt wel alsof Frank niets goeds kan doen, zoals toen met de prijs van het huis optrekken. Ik denk dat iedere normale mens toch zoveel mogelijk voor zijn huis wil vragen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

johan1969 schreef: zo 27 dec 2020, 09:23 zoals toen met de prijs van het huis optrekken...
Dat is idd een beetje een contradictie. Tijdens dat gesprek met Jacques zei ze dat dat opbieden moest stoppen, dat hij dat laatste bod van Bob (was 301 000 euro, dus al 6 000 boven de vraagprijs) volstond. En nu het huis is afgebrand, lijkt het alsof ze geruïneerd zijn, alsof ze nul euro spaargeld hebben.

Nochtans betaalden ze geen lening meer (het huis was van hun) en hadden ze beiden een inkomen (Simonne haar job, Frank zijn pensioen). Bovendien heeft ze een half jaar geleden haar deel van Taxi's Leo verkocht, dus dat moet toch ook iets opgebracht hebben. Waar is al hun geld naartoe?

"Wat nu?" zei Frank. En Simonne "Dan ga ik weer bij Boowie werken". Hoezo, ze werkte toch AL bij Boowie. Vreemd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Dat was inderdaad eventjes vreemd, maar ik had het gevoel dat ze vooral haar job daar niet kwijt wil raken.
En Frank gaat bijverdienen, hopelijk weet hij dat dit vanaf 1 januari niet meer onbelast kan.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

johan1969 schreef: vr 25 dec 2020, 10:27 Het wordt wel snel persoonlijk … En Tom die Frank gaat verdedigen met als tegenstander Peter de cafébaas met advocatendiploma, dat gaat weer wat worden …
En Peter die dan nog ook onderdak biedt aan Frank en Simonne...
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ja, dat ook nog !!! Femke zal dan weer moeten bemiddelen, ongeveer t enige wat ze nog moet doen in Thuis want veel maakt ze niet meer mee.
0 x
Plaats reactie