Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

ThuisStan123 schreef: di 15 dec 2020, 21:28 Ik was aangenaam verrast dat Stan er zo goed mee omging. Als hij zo doorgaat, komt het zeker in orde met hem :yup:
Dat vind ik ook - het feit dat Stan er ook met zijn moeder op deze manier over praat, toont dat hij volwassen aan het worden is.
Daar ben ik blij om, hopelijk blijft hij nu op 'het goede pad'.
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

Het stond in de sterren geschreven dat er een ongeluk ging gebeuren met den elektriek! We wisten alleen niet wanneer
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Inderdaad, het was zeer voorspelbaar.

En nu kan het gekissebis om de verantwoordelijkheid beginnen.
Als Adil die factuur voor die elektriciteitskast al opgemaakt en bezorgd heeft, ziet het er voor hem niet goed uit.
Nog slechter dan het nu al is.
Dat zou ik wel jammer vinden, want die verdient dat niet.
En ik hoop ook dat Joren er niet voor moet opdraaien.

Edit: zijn rookmelders niet verplicht?
Ik heb geen alarm horen afgaan.
Maar het is Thuis natuurlijk. ;)
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Ik zou het bijzonder jammer vinden dat het bekendste huis van Vlaanderen zou afbranden, maar het ziet er naar uit dat dat echt gaat gebeuren. Ik vind de andere huizen in Thuis echt niet mooi (Peter & Femke, Tom, Waldek en Lowie hebben echt een ongezellige living vind ik). Ik hoop alvast dat de special effects vanavond wat beter zijn dan die bij de brand in Ter Smissen.

Maar dit is weer typisch 'Thuis' van de laatste jaren. Op minder dan twee maanden tijd wordt een nieuwe verhaallijn ingevoerd en krijgt het zijn hoogtepunt en daarna praat niemand er nog over. Ik heb echt het gevoel dat de schrijvers niet vooruitdenken en maar rap-rap een scenario bedenken zonder na te denken over eventuele grote gevolgen voor Thuis (zo ook bij Sandrine die moest sterven).

En ik begrijp ook niet waarom ze dit 'historische moment' op een ordinaire woensdag hebben gezet. Zou het niet beter zijn geweest moest dit volgende week woensdag geweest zijn, als Thuis 25 jaar bestaat?
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

satine schreef: do 17 dec 2020, 08:34 Edit: zijn rookmelders niet verplicht?
Dat is geloof ik enkel voor huurwoningen.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

satine schreef: do 17 dec 2020, 08:34 En ik hoop ook dat Joren er niet voor moet opdraaien.
Ik vrees er voor.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik heb zo'n idee dat er iemand is in Thuis die het helemaal niet erg vindt(zacht uitgedrukt) dat dat huis afbrandt.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 582

Bericht door martha »

Jammer van het uitlekken op voorhand dat er brand ging ontstaan ten huize Bomans :thumbdown: Dat was ook zo bij het verhaal van Danny/Emma en het verhaal van Simonne/Sam.

Dus voor mij helemaal geen verrassing.

Ze brachten het wel mooi aan : het over enthousiasme van Tamara, Bobbie en Lowieke. Frank die volop luchtkastelen maakte en dan zijn memorabele voorspelling "dat het een speciale dag was, één om nooit meer te vergeten". :D
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Uitlekken was niet eens nodig hé Martha.

De aandachtige kijker kon de signalen die ze gaven niet negeren. Er werd té vaak de nadruk opgelegd dat er iets mis was met de installatie (zelfs Jacques was erover bezig), we zagen ook dat Joren dat even snel ging oplappen (alleen moest hij weg voor een date, zo onnozel) en toen ging Frank - die ooit op het werk met de elektriek prutste en daarop een choc kreeg, dat zelf maar even oplappen. Dat was dé voorlaatste aanwijzing.

Dat hij ook nog eens persé met dat gourmet setje aan kwam gisteren, deed de alarmklokken luiden. Dus voor mij geen verrassing.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Toen Simonne naar de verzekering belde kreeg zij te horen dat er bij hen geen verzekering afgesloten werd, allee dat ook nog, Frank heeft zeker de premie vergeten te betalen? Als dat zo is dan is hij een stomme ezel! :mad:
Bob is er heilig van overtuigd dat Christine de brand heeft aangestoken, hij zal wel met harde bewijzen voor de dag er mee moeten komen of anders zou het kunnen gebeuren dat Christine hem zal aanklagen voor laster en eerroof en dan mag hij een serieuze schadevergoeding betalen, hij zou best eerst het verslag van de brandexpertise afwachten vooraleer zulke voorbarige conclusies te trekken of het zal hem zuur opbreken. :thumbdown:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Wat vond ik van de aflevering?

Ik had erg te doen met Frank en Simonne, achterblijven met alleen de kleren die je op dat moment aanhebt, ik mag er niet aan denken! :(
Gelukkig krijgen ze veel steun, zelfs van Angèle die direct bereid is kleren van haar en Eddy uit te lenen.
Ik moest er om lachen, ook met de spaghetti en de klontjes die ze bij had, maar het was toch een mooi gebaar vond ik.

En natuurlijk wijzen er meteen vingers naar Christine, wat te verwachten was.
Hoewel ik moet toegeven dat het vreemd was dat ze daar opeens bij Adil aan de deur stond...

Het verwonderde me ook dat een huis zo snel tot op de grond kan afbranden.
Maar het meest frappante vond ik het vreselijke schilderij met het huilende jongetje.
Dat stond daar gewoon compleet intact rechtop, alsof het in een etalage stond.
Vanmorgen zag ik op de FB-pagina van Thuis dat er een urban legend verbonden is aan de schilderijen met de huilende kindjes en deze wou ik toch even met jullie delen.
Er zou namelijk een vloek rusten op deze reproducties.
En nu weet ik ook meteen waarom mijn tante vroeger niet alleen hetzelfde schilderij thuis had hangen, maar ook een huilend meisje.
Haar huis is nooit afgebrand. ;)

https://kribbelsuitmijnleven.wordpress. ... -kinderen/

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/c ... derij.html
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

martha schreef: do 17 dec 2020, 15:01 Jammer van het uitlekken op voorhand dat er brand ging ontstaan ten huize Bomans
Ik heb dat nergens op voorhand gelezen, voor mij was het och zo voorspelbaar.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: do 17 dec 2020, 17:18 Frank - die ooit op het werk met de elektriek prutste en daarop een choc kreeg,
Die schok kreeg hij door sabotage, niet door zijn gepruts.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

apestaart schreef: do 17 dec 2020, 23:48 Toen Simonne naar de verzekering belde kreeg zij te horen dat er bij hen geen verzekering afgesloten werd, allee dat ook nog, Frank heeft zeker de premie vergeten te betalen? Als dat zo is dan is hij een stomme ezel!
Bob is er heilig van overtuigd dat Christine de brand heeft aangestoken, hij zal wel met harde bewijzen voor de dag er mee moeten komen of anders zou het kunnen gebeuren dat Christine hem zal aanklagen voor laster en eerroof en dan mag hij een serieuze schadevergoeding betalen, hij zou best eerst het verslag van de brandexpertise afwachten vooraleer zulke voorbarige conclusies te trekken of het zal hem zuur opbreken.
Bob wou niet naar Tim's goede raad luisteren.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 582

Bericht door martha »

Ja het schilderij dat van "ons moe" was heeft de brand overleefd maar jammer genoeg haar foto niet. Hopelijk heeft er ooit iemand het verstand gehad om deze foto te digitaliseren zodat ze nog een nieuwe foto van "ons moe" kunnen hebben. Gelukkig heb ik nooit een brand gehad en ik wil dan ook nooit hebben maar heb altijd gezegd dat datgene dat ik zou willen redden de fotoalbums zouden zijn want er is een tijd geweest dat foto's niet digitaal waren en ik zou dat vreselijk vinden dat ik die herinneringen zou kwijt zijn.

Satine, je vergeet de rollen WC papier die Angele mee had :lol: En ik denk niet dat de "afgedankte kledij" van Angele direct de smaak is van Simonne :lol:

En wat met de niet betaalde premie van de brandverzekering ? Heeft Zakske daar een rol in gespeeld of heeft Frank gedacht, ik betaal die niet meer nu mijn huis zal verkocht worden. En o ja, brandmelders zijn verplicht in iedere woning (niet alleen de huurwoningen) sinds 1 januari 2020. Op iedere verdieping van het huis.

En wat ik dan vreemd vond : Robin heeft niets gezien van de brand, alleen het geluid gehoord van de sirenes en Robin woont toch recht tegenover het voormalige huis van Frank & Simonne :denk: Kan me moeilijk voorstellen dat hij niet eens door het venster heeft gekeken.
0 x
Plaats reactie