Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Wat vond ik van de aflevering vandaag? Ergerlijk, héél ergerlijk...
De karaktermoord die ze op Walter zaliger plegen, vind ik tenenkrommend gewoon. Ik begrijp dat een (behoorlijk?) deel van de huidige kijkers dat personage nooit in actie gezien heeft, en dat dit dus een gemakkelijke kans biedt om ook aan hem maar weer een verkrachting te plakken (want; gemakkelijk drama en sensatie). Maar na het zien van Walter in actie gedurende de eerste 2 seizoenen, was zo'n beetje ieder mannelijk personage wat ooit al meegedaan heeft in Thuis, waarschijnlijker als verkrachter van Tania, dan Walter.

Die mens was rechtschapen over de hele lijn, en zelfs zijn verhouding met Rosa (die in complete overeenstemming was met Marianne, die Walter zelf ook niet trouw was omdat hun huwelijk al jaren heel slecht liep) verliep eerder knullig en terughoudend. Rosa heeft hem zowat aan moeten zwengelen en over de streep moeten trekken, en dan nog spatte de passie er niet bepaald vanaf, met wat wijnproeverijtjes en bosjes rozen.

En diezelfde man zou dan stomdronken een jong meisje verkracht hebben? Serieus? :crazy:
Hij was blijkbaar niet zo bezopen dat hij zich er achteraf niks meer van herinnerde, dus dan moet hij ook voldoende bij zinnen zijn geweest om toch min of meer te weten wat hij deed op het moment zelf. Dat maakt van hem dus gewoon een verkrachter. En hoewel ze de mensen al vaker hebben willen doen geloven dat mannen verkrachters kunnen zijn als ze onder invloed van drank zijn; dat is gewoon niet zo. Er is wel degelijk een verschil tussen dronken zijn en niet precies meer weten wat je doet, of iemand verkrachten.
Wat een waardeloos signaal geven ze hiermee af bij Thuis... :boo:

En dan - nog maar eens - flippende furieuze Ann, die niet eens met haar ogen knippert als ze hoort dat haar moeder aan de hand van haar idiote, buitenzinnige uitbarsting een hartaanval heeft gehad, die vervolgens toch een "gesprek" eist en Marianne dan nog maar eens door het slijk trekt met haar venijnige, valse beschuldigingen dat Marianne wel geweten moet hebben dat het om een verkrachting ging, en niet gewoon sex.
Ze leek wel kwader op haar moeder dan op haar vader die de uiteindelijke feiten gepleegd heeft. :crazy:
Die vrouw is echt niet goed snik :nope:

Walgelijk gewoon... :sick:

Ik begrijp dat spanning en sensatie zo'n beetje de drijfveer van Thuis is tegenwoordig, en ik snap ook heel goed dat het hier om een soap gaat.
Maar als je mij persoonlijk vraagt waar ik liever naar kijk: de warme scènes van Joren en Emma gisteren, of de "sensationele" onzin die ik vandaag voorbij heb zien komen, dan ruil ik die spanning en sensatie acuut en met veel plezier in voor wat realistischere, warmere, rustigere verhaallijnen die goed uitgeschreven en uitgedacht zijn, en waar mensen iets goeds van meekrijgen. Niet dit giftige gedoe wat met haken en ogen aaneenhangt. :nope:
4 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: wo 30 sep 2020, 21:47 En dan - nog maar eens - flippende furieuze Ann, die niet eens met haar ogen knippert als ze hoort dat haar moeder aan de hand van haar idiote, buitenzinnige uitbarsting een hartaanval heeft gehad, die vervolgens toch een "gesprek" eist en Marianne dan nog maar eens door het slijk trekt met haar venijnige, valse beschuldigingen dat Marianne wel geweten moet hebben dat het om een verkrachting ging, en niet gewoon sex.
Ze leek wel kwader op haar moeder dan op haar vader die de uiteindelijke feiten gepleegd heeft.
Die vrouw is echt niet goed snik

Walgelijk gewoon...
daar kan ik helemaal inkomen zie! Wat een degoutant personage is ze geworden Zelfs haar moeder opofferen voor haar eigen gelijk. Niks van medeleven of bezorgdheid! :nope:
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: wo 30 sep 2020, 16:09 En ik denk wel dat zijn DNA kan vergeleken worden met ander DNA dat al in de databank zit, toch?
En waarom zou dat DNA dan wel in een databank zitten? We weten zelfs niet eens of Tom zijn onderzoek wel door dezelfde mensen werd uitgevoerd als bij Ann.
Laatst gewijzigd door tvx1 op do 01 okt 2020, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Frederique
Nog geen rang
x 21
x 13

Bericht door Frederique »

De ganse verhaallijn rond de verkrachting van Tanja rammelt werkelijk aan alle kanten. Die laatste plotwending (Walter als verkrachter) was compleet ongeloofwaardig en onnodig. Echt jammer. Het doet me een beetje denken aan het verhaal van Sam en Simonne (die plots moeder en dochter bleken te zijn). Dat voelde toen ook al zo geforceerd aan, net als het verhaal van Tanja en Xander nu.
Next please!
2 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Gekker gaat lastig zijn !!! En Ann gaan ze binnenkort moeten opsluiten want die is echt een totaal hysterisch oud mens aan 't worden .
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 583

Bericht door martha »

Zakske die ervoor gezorgd heeft dat het eerste rode tentje gevuld gaat worden.

En voor de rest : Christel heeft het al samengevat.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Als je iemand met een hamer hard op het hoofd slaat, dan verwacht je op de grond toch een plas bloed te vinden ?

Niet zo in Thuis. Christine loopt daar voorbij een lijk (struikelt er bijna over) maar merkt niks op.

Dan Marianne-Walter.

Als haar man bekent dat hij seks had met een 15-jarig meisje, vergeef je dat dan zomaar ?

Toch niet. Dat is in mijn ogen ALTIJD einde van de relatie. En bemoeizieke nieuwsgierige Marianne (zo kennen we haar toch) vroeg niet om wie het ging ?

Dan Tanja als 15-jarige zwanger. Wat voor ouders had zij als die niet wilden weten wie de vader was? Dus mag je aannemen dat ze hen bekende dat het een verkrachting was.

Waarom zouden ze toen niet naar de politie zijn gestapt? Dan was de waarheid al 30 jaar geleden aan het licht gekomen.

Nee dus. Die onmenselijke ouders vonden het doodnormaal heel die zaak in de doofpot te stoppen.

Foei scenaristen :thumbdown:
Laatst gewijzigd door Tiboko op do 01 okt 2020, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Tiboko schreef: do 01 okt 2020, 14:18 Waarom zouden ze toen niet naar de politie zijn gestapt? Dan was de waarheid al 30 jaar geleden aan het licht gekomen.
Ik dacht dat Tania vorig seizoen zei dat ze dat gedaan had, maar dat ze niet geloofd werd.
Maar inderdaad, het hele verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar.
En dan nog maar half.

Edit: de politie had haar blijkbaar uitgelachen

https://www.een.be/thuis/tania-haar-ver ... naar-boven
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: do 01 okt 2020, 14:18 Niet zo in Thuis. Christine loopt daar voorbij een lijk (struikelt er bijna over) maar merkt niks op
Ze is niet voorbij dat lijk gelopen hé. En er al zeker niet bijna over gestruikeld. Het lijk lag achter de werktafel en Jacques belemmerde het enige zicht dat ze er mogelijk op zou kunnen gehad hebben.
Tiboko schreef: do 01 okt 2020, 14:18 Dan Marianne-Walter.

Als haar man bekent dat hij seks had met een 15-jarig meisje, vergeef je dat dan zomaar ?

Toch niet. Dat is in mijn ogen ALTIJD einde van de relatie. En bemoeizieke nieuwsgierige Marianne (zo kennen we haar toch) vroeg niet om wie het ging ?
Dan ken je Marianne echt niet goed. Een scheiding is iets dat in haar ogen niet bij mensen van haar standing paste. Toch niet zeker voor de Marianne van toen. De schande dat zoiets de naam van haar familie zou toegebracht hebben... En stel je voor dat de ware reden ervoor zou uitgekomen zijn. Neenee, de Marianne van toen zou alles gedaan om de naam van haar familie hoog te houden.
Tiboko schreef: do 01 okt 2020, 14:18 Dan Tanja als 15-jarige zwanger. Wat voor ouders had zij als die niet wilden weten wie de vader was? Dus mag je aannemen dat ze hen bekende dat het een verkrachting was.

Waarom zouden ze toen niet naar de politie zijn gestapt? Dan was de waarheid al 30 jaar geleden aan het licht gekomen.

Nee dus. Die onmenselijke ouders vonden het doodnormaal heel die zaak in de doofpot te stoppen.
Dan zijn toch wel straffe beschuldigingen terwijl we eigenlijk geen idee hebben van wat die mensen toen gedaan. Voor hetzelfde geld hebben zij hun dochter net wel gesteund doorheen dat hele gebeuren en hebben zij haar wel geholpen met Xander.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Tiboko schreef: do 01 okt 2020, 14:18 Als je iemand met een hamer hard op het hoofd slaat, dan verwacht je op de grond toch een plas bloed te vinden ?
Dan heb je niet goed gekeken, het was niet met een hamer dat hij Jasper zijn kop heeft ingeslagen maar met een Engelse sleutel en met zo'n voorwerp kan men niet zo hard slaan als met een hamer met als gevolg dat er enkel aan die sleutel bloed aanhangt en Jasper hooguit een hoofdwonde heeft.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

apestaart schreef: do 01 okt 2020, 16:39 maar met een Engelse sleutel en met zo'n voorwerp kan men niet zo hard slaan als met een hamer met als gevolg dat er enkel aan die sleutel bloed aanhangt
Ik ben gelukkig geen ervaringsdeskundige, maar als je het zo stelt, tja :)
tvx1 schreef: do 01 okt 2020, 15:38
Voor hetzelfde geld hebben zij hun dochter net wel gesteund doorheen dat hele gebeuren en hebben zij haar wel geholpen met Xander.
Bekend is dat Tania tegen Xander vertelde dat zijn vader dood was.

Dan zijn er twee opties.
-Ofwel gingen ze mee in die piste (en logen ze dus ook tegen Xander). Waarom is ook in dit geval onduidelijk, vermits hun dochter zich toch niet schuldig moest voelen omdat ze verkracht was. Ook al lachte de politie, haar ouders wisten beter.
-Ofwel vertelde Tania hen niet dat het om een verkrachting ging, maar om "een one night stand", waarbij ze de vader van haar "slippertje" niet kende. In dat geval mag je toch aannemen dat ze Tania zouden helpen door méé de vader op te sporen. Want uit de gevallen Kobe (vader onbekend) & Sam (moeder onbekend) wéét je dat het kind ooit daarnaar op zoek gaat. Als grootouder wil je toch dat je kleinkind ook een vader heeft.

Maar de vraag is waarom Xander pas op zijn 30ste ontdekt dat zijn moeder tegen hem gelogen heeft.
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: do 01 okt 2020, 14:18 Als je iemand met een hamer hard op het hoofd slaat, dan verwacht je op de grond toch een plas bloed te vinden?
Ik heb een plasje bloed gezien, maar Christine niet, raar...
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

apestaart schreef: do 01 okt 2020, 16:39 met een Engelse sleutel en met zo'n voorwerp kan men niet zo hard slaan als met een hamer met als gevolg dat er enkel aan die sleutel bloed aanhangt en Jasper hooguit een hoofdwonde heeft.
Ik ben ook geen ervaringsdeskundige, maar ik heb wel goed gekeken. Dat was een groot kaliber engelse sleutel. Ik vermoed dat je daar wel degelijk iemand kunt mee doodslaan.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: do 01 okt 2020, 15:38 Dan zijn toch wel straffe beschuldigingen terwijl we eigenlijk geen idee hebben van wat die mensen toen gedaan. Voor hetzelfde geld hebben zij hun dochter net wel gesteund doorheen dat hele gebeuren en hebben zij haar wel geholpen met Xander.
Moa vint toh, dat zijn geen beschuldigingen, wel bedenkingen. :crazy:
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: do 01 okt 2020, 15:38 Ze is niet voorbij dat lijk gelopen hé. En er al zeker niet bijna over gestruikeld. Het lijk lag achter de werktafel en Jacques belemmerde het enige zicht dat ze er mogelijk op zou kunnen gehad hebben.
Dat was idd heel opvallend, dat hij iets verborg, ook heel raar dat Christine dat niet opmerkte... :mrgreen:
0 x
Plaats reactie