Jacques Pieters (Peter Van De Velde)

Gesloten
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: do 10 sep 2020, 21:26 Heel eenvoudig. Die beelden bestaan helemaal niet.
Ach bon, hoe komt het dat dan dat wij ze te zien kregen? Jacques heeft die op zijn smartphone???
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

We hebben in ieder geval beelden gezien van Thilly die bewusteloos op de grond ligt.
En ook de suggestie dat Jacques haar verkracht heeft (waarmee ik bedoel dat ze de beelden zelf niet hebben getoond, gelukkig.)
Wat er nu precies verder nog van beelden is, is niet duidelijk.
En ook niet of die ondertussen gewist zijn, of nog altijd op die laptop staan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200117_04810242
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: vr 11 sep 2020, 10:01 Wat er nu precies verder nog van beelden is, is niet duidelijk.
En ook niet of die ondertussen gewist zijn, of nog altijd op die laptop staan.
Inderdaad...

Verder vind ik het ook niet abnormaal dat een ander die beelden nog niet gevonden heeft, eigenlijk, ook al zouden ze nog op de laptop staan.
Als je zoiets niet vermoedt, ga je er ook niet naar zoeken.

Ik vind het wel een beetje apart dat ze destijds tegen de politie zeiden dat er van die avond geen camerabeelden waren, en dat de politie dat slikte als zoete koek. Wordt normaal zo'n laptop dan niet in beslag genomen om e.e.a. te controleren?
Ik weet inmiddels ook niet meer zeker hoe dat allemaal gelopen is toen, eerlijk gezegd... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

tvx1 schreef: do 10 sep 2020, 21:26
ikke schreef: vr 11 sep 2020, 07:22
Tiboko schreef: wo 09 sep 2020, 11:02 Ik vraag me bovendien af hoe het komt dat nog niemand die bezwarende beelden op "de bedrijfslaptop" van de Kabouters gezien heeft. Dat zal wellicht Christine worden, die ze toevallig ontdekt.
Heel eenvoudig. Die beelden bestaan helemaal niet.
Ach bon, hoe komt het dat dan dat wij ze te zien kregen? Jacques heeft die op zijn smartphone???
Wij hebben geen camerabeelden te zien gekregen van het incident. We hebben Jacques te zien gekregen die zat te kijken naar live beelden van het lege atelier van de kabouters waarbij hij dan plots voor de geest haalde wat er met Thilly was gebeurd. Thilly stond echter niet echt op die camerabeelden. Dat was zijn inbeelding.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

tvx1 schreef: vr 11 sep 2020, 15:20 Dat was zijn inbeelding.
Zou het nu ook inbeelding van mij geweest zijn of niet, maar ik heb toch ook een beeld gezien (dacht ik) waarbij Tilly op de grond lag en Jackske zich aan het ontkleden was voor haar. Of ben ik nu zo verkeerd??? :think: :denk:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: vr 11 sep 2020, 17:21 Zou het nu ook inbeelding van mij geweest zijn of niet, maar ik heb toch ook een beeld gezien (dacht ik) waarbij Tilly op de grond lag en Jackske zich aan het ontkleden was voor haar. Of ben ik nu zo verkeerd?
Welke flash hebben ze ons voorgeschoteld? Ik heb die beelden ook gezien en als 't Jacques inbeelding was, dan was die toch heel duidelijk zichtbaar voor ons. En we zijn met meer dan 2 die dat gezien hebben...
Ik krijg sterk de indruk dat hier mensen "zitten" die mee hielpen het scenario schrijven, en het dus veel beter weten dan wij?!
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik heb het niet voor Jacques en hoop dat ie gauw door de mand valt.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

ikke schreef: vr 11 sep 2020, 19:33 Ik heb het niet voor Jacques en hoop dat ie gauw door de mand valt.
Ja, is inderdaad een achterbaks type Zoals hij kijkt naar Rosa en dan dat huilpartijtje. Was dat gemeend?? Twijfel, twijfel,...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

tvx1 schreef: vr 11 sep 2020, 15:20 Wij hebben geen camerabeelden te zien gekregen van het incident. We hebben Jacques te zien gekregen die zat te kijken naar live beelden van het lege atelier van de kabouters waarbij hij dan plots voor de geest haalde wat er met Thilly was gebeurd. Thilly stond echter niet echt op die camerabeelden. Dat was zijn inbeelding.
Gekopieerd uit het krantenartikel dat ik hierboven reeds aanhaalde:

Afbeelding

Dit was waar Jacques naar keek op zijn laptop en wat wij als kijker ook gezien hebben.
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

satine schreef: za 12 sep 2020, 00:45 Dit was waar Jacques naar keek op zijn laptop en wat wij als kijker ook gezien hebben.
Oef! Ik vreesde al dat mijn Alzheimer light versie ingetreden was! Bedankt om te delen en inderdaad...Jackske is hier niet zo'n onschuldig figuur!
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

daffy duck schreef: vr 11 sep 2020, 17:21 Zou het nu ook inbeelding van mij geweest zijn of niet, maar ik heb toch ook een beeld gezien (dacht ik) waarbij Tilly op de grond lag en Jackske zich aan het ontkleden was voor haar. Of ben ik nu zo verkeerd???
ikke schreef: vr 11 sep 2020, 17:43 Welke flash hebben ze ons voorgeschoteld? Ik heb die beelden ook gezien en als 't Jacques inbeelding was, dan was die toch heel duidelijk zichtbaar voor ons. En we zijn met meer dan 2 die dat gezien hebben...
Ik krijg sterk de indruk dat hier mensen "zitten" die mee hielpen het scenario schrijven, en het dus veel beter weten dan wij?!
satine schreef: za 12 sep 2020, 00:45 Gekopieerd uit het krantenartikel dat ik hierboven reeds aanhaalde:

Dit was waar Jacques naar keek op zijn laptop en wat wij als kijker ook gezien hebben.
Ja WIJ kregen dat te zien, maar dat wil niet zeggen dat dat op opgenomen camerabeelden staat. Ze moesten het ons toch op één of andere manier tonen hé. Ga gewoon even terug naar pagina 8 en 9 topic en je ziet dat daar al werd aangegeven dat het een flashback was een geen opgenomen camerabeelden. Er staat daar zelfs een nog steeds werkende link om de bewuste aflevering te bekijken. Wat er gebeurde is dat Adil vroeg aan Jacques om af te sluiten. Jacques zegt ok, gaat aan zijn bureau zitten, verstuurt nog een mailtje en zet dan het scherm op voor de live beelden van de camera's open. Dat kan je ook herkennen op de foto waar in je de bovenhoek "IP Camera Preview". Dat zijn live beelden, geen opnames. We zien dan live het lege atelier door de camera's wanneer dan plots na een waas een beeld van de bewusteloze Thilly verschijnt. Jacques duwt op dat moment totaal niet op één of andere toets om een opname te doen afspelen. Daarna komt dan een gewone scene die de gebeurtenissen van die avond toont. Ten slotte eindigen ze met dat beeld van hierboven. Hij zat dus duidelijk niet naar een opname te kijken.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Bon, we kunnen besluiten dat het, ons doornsee-kijkers, dus niet goed werd voorgeschoteld aangezien we met "zovelen" verkeerdelijk dachten dat we een opname gezien hadden van de verkrachting van Thilly.
Kunnen we het nu weer gewoon over Jacques hebben zonder terechtwijzingen?
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Toch hier even mijn appreciatie uitspreken voor de verhaallijn van Jacques en voor acteur Peter Van De Velde.
Al weken vind ik alle scènes met Jacques vrij eng en bijzonder knap gemaakt: de manier waarop hij zich gedraagt, hoe hij reageert op andere personages en vooral zijn schrikwekkende maar erg subtiele gelaatsuitdrukkingen wanneer hij nadenkt. Echt super gedaan van de acteur en de scenaristen!

En het beste van al is dat er heel subtiel wordt omgegaan met zijn misdaden. Wij kijkers hebben hem nog nooit expliciet een moord/verkrachting zien plegen (wat bij vorige Thuis-slechteriken wel vaak het geval was). De verkrachting van Thilly werd slechts gesuggereerd, de moord op de man van Reinhilde hebben we helemaal niet gezien en ook vandaag werd het niet in beeld gebracht dat hij Jasper neersloeg, maar wel dat hij de camerabeelden wiste. Die subtiliteit vind ik erg goed gedaan van de makers en dat maakt van Jacques een erg sluwe slechterik, wat heel leuk is om te volgen: je ziet de aanleiding en de afloop, maar Jacques zelf zien we nooit in actie. Die blijft zijn rustige zelve.
Dat alles gaf de eindscène van vandaag een groot horror-gehalte. En ook de (nieuwe?) soundtrack was top!
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Dat Jacques die mail niet heeft gelezen, ligt wschl aan het feit dat Christine hem heeft doen verdwijnen !
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Icarus123 schreef: wo 30 sep 2020, 22:53 maar wel dat hij de camerabeelden wiste.
Als men bestanden van een computer wist gaan die normaal eerst naar de prullenbak dus het hangt er van af of Jacques die prullenbak ook heeft leeggemaakt zoniet, dan heeft hij onzorgvuldig gehandeld en kan de politie die bestanden alsnog terug halen en dan hangt Jacques wat betreft de verkrachting van Tilley en zal het niet lang meer duren eer een link wordt gelegd naar de moord op Jasper.
0 x
Gesloten