daffy duck schreef: do 05 mar 2020, 11:37
Voor een dokter en universiteitsstudente, Emma, hebben zij blijkbaar weinig kaas gegeten van studiebegeleiding. Ze laten liever iemand verdrinken in z'n pakket boeken dan te helpen.
Inderdaad, dat is heel triest om te zien...
Maar wat ik vooral ook heel erg vind, is dat zijn moeder en zusje zich kennelijk zo weinig zorgen om hem maken dat ze het nodig vinden om iemand met Stan's (nog heel recente!) psychische problemen, zo te laten spartelen en voor de gek te houden.
Hij komt van behoorlijk ver en wil weer iets van zijn leven maken, en zo te zien doet hij dat terwijl hij hoe langer hoe wanhopiger wordt en op zijn tandvlees loopt.
Maar de 2 dames vinden er niks beters op dan daarmee te gaan lopen geiten en ginnegappen?
Als je van iemand houdt, dan doe je zoiets toch gewoon niet?

Dat is toch over de hele lijn niet grappig?
Ik merk dat ik het er hoe langer hoe killer aan toe vind gaan in Thuis, en dat staat me heel erg tegen. Het valt ook steeds meer op, in alle afleveringen die we tegenwoordig te zien krijgen.
Partners worden gewoon willekeurig "van straat geplukt" om maar iemand te hebben, en als het tegenvalt worden ze ook net zo eenvoudig weer ingeruild, mensen die psychisch in de knoei zitten worden voor de gek gehouden, pestgedrag wordt pas véél te laat opgemerkt omdat de familie het teveel gevraagd vindt om een keertje fatsoenlijk naar dat kind te kijken en te luisteren, familievetes worden uitgevochten d.m.v. het inzetten of intrekken van oppasdiensten op de kleinkinderen, er wordt niks liever gedaan dan stoken en roddelen, de valse aanklachten vliegen je om de oren, oudere mensen worden als vervelende en zure lastposten neergezet en worden enkel gebruikt als goedkope oppas, enz...
Het deed me gisteravond echt iets om Viv zo te zien soebatten met haar moeder. Ik had echt met haar te doen.
Zij en Joren zijn hard op weg om met grote voorsprong mijn favoriete Thuis-personages te worden, gewoon omdat zij laten zien dat ze wél gevoel in hun lijf hebben. Iets wat bij zowat alle andere personages volledig ontbreekt...