Paulien Snackaert (Tina Maerevoet)
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Die indruk heb ik ook, de liefde komt maar van één kant uit, en dat is die van Kobe , misschien een klein beetje van Paulien als ze haar zin krijgt. Ik heb het idee dat Paulien daar uit gemakzucht mee samen is en woont.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat is bij Paulien eigenlijk met alles zo, vind ik. Als iets of iemand haar aanstaat, dan gaat ze er volledig voor, maar zodra iemand haar niet meer brengt wat ze wil of als iets haar niet brengt wat ze ervan verwacht, dan neemt ze er zonder blikken of blozen afstand van.
Ze gaat simpelweg door met het volgende wat haar aandacht trekt zonder dat ze nog een keertje omkijkt.
Het zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn, maar ik hoop voor haar maar dat ze beseft (buiten het feit dat een adoptieprocedure geen kattenpis is) dat een kind ook zorgen met zich meebrengt en een verbintenis voor het leven is, anders zou dit hele gebeuren wel eens op de zoveelste teleurstelling uit kunnen draaien...
Ze gaat simpelweg door met het volgende wat haar aandacht trekt zonder dat ze nog een keertje omkijkt.
Het zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn, maar ik hoop voor haar maar dat ze beseft (buiten het feit dat een adoptieprocedure geen kattenpis is) dat een kind ook zorgen met zich meebrengt en een verbintenis voor het leven is, anders zou dit hele gebeuren wel eens op de zoveelste teleurstelling uit kunnen draaien...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- x 435
Ik hoop dat de adoptie niet vlekkeloos verloopt, want dat zou echt onrealistisch zijn. Niet omdat ik hen geen kind gun, of liever, niet omdat ik een dutske geen thuis gun, maar omdat, zoals hier al geschreven werd, Paulien en Kobe nog niet lang een koppel vormen. En dat is toch een voorwaarde om een kind te adopteren: een vaste relatie?!
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Dat kan toch nooit lukken?ikke schreef: ma 03 feb 2020, 18:25 En dat is toch een voorwaarde om een kind te adopteren: een vaste relatie?!

0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Dit is een totaal onrealistische verhaallijn, die ze beter zouden laten vallen, want zo krijgen kandidaat-adoptieouders totaal foute info.
Zie maar de voorwaarden in België (en vooral de DUUR van de procedure).
Je bent minstens 25 jaar oud;
Je bent minstens 15 jaar ouder dan het kind dat je adopteert;
Je volgt het verplichte voorbereidingsprogramma;
Je wordt geschikt verklaard door de familierechtbank.
Als je als koppel adopteert, moet je
Of gehuwd zijn;
Of wettelijk samenwonen;
Of minstens 3 jaar feitelijk samenwonen.
De wachttijd bij een binnenlandse adoptie hangt af van het aantal kandidaat-adoptieouders en van het aantal kinderen dat wordt afgestaan. De wachttijd is hoog gezien het groot aantal kandidaat-adoptieouders die zich jaarlijks melden (150 tot 200) voor een kleine groep (20 tot 25) adoptable kinderen. Je moet zeker rekenen op een procedure die 7 tot 9 jaar duurt.
Ga je voor een interlandelijke adoptie, dan bestaat de procedure uit een geschiktheidsprocedure in België en de adoptieprocedure in het buitenland. Om de geschiktheidsprocedure te doorlopen mag je rekenen op 1 tot 2 jaar. Gedurende die periode volg je verplichte info- en voorbereidingssessies gevolgd door een maatschappelijk onderzoek.
Zie maar de voorwaarden in België (en vooral de DUUR van de procedure).
Je bent minstens 25 jaar oud;
Je bent minstens 15 jaar ouder dan het kind dat je adopteert;
Je volgt het verplichte voorbereidingsprogramma;
Je wordt geschikt verklaard door de familierechtbank.
Als je als koppel adopteert, moet je
Of gehuwd zijn;
Of wettelijk samenwonen;
Of minstens 3 jaar feitelijk samenwonen.
De wachttijd bij een binnenlandse adoptie hangt af van het aantal kandidaat-adoptieouders en van het aantal kinderen dat wordt afgestaan. De wachttijd is hoog gezien het groot aantal kandidaat-adoptieouders die zich jaarlijks melden (150 tot 200) voor een kleine groep (20 tot 25) adoptable kinderen. Je moet zeker rekenen op een procedure die 7 tot 9 jaar duurt.
Ga je voor een interlandelijke adoptie, dan bestaat de procedure uit een geschiktheidsprocedure in België en de adoptieprocedure in het buitenland. Om de geschiktheidsprocedure te doorlopen mag je rekenen op 1 tot 2 jaar. Gedurende die periode volg je verplichte info- en voorbereidingssessies gevolgd door een maatschappelijk onderzoek.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Getrouwd zijn of wettelijk samenwonen, dat kan in een paar dagen in de sacoche zijn
Maar voor de rest, helemaal waar! En tegen dat de procedure halfweg is, is Paulien het al beu.
Om nog maar niet te spreken over hoe die organisatie je binnenstebuiten keert, op alle gebied.
Als het een beetje ernstig wordt genomen mag Paulien niet goedgekeurd worden tot ze mentaal stabiel is en dat is nu zeker (nog) niet het geval.

Maar voor de rest, helemaal waar! En tegen dat de procedure halfweg is, is Paulien het al beu.
Om nog maar niet te spreken over hoe die organisatie je binnenstebuiten keert, op alle gebied.
Als het een beetje ernstig wordt genomen mag Paulien niet goedgekeurd worden tot ze mentaal stabiel is en dat is nu zeker (nog) niet het geval.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Wachttijd van 7 a 9 jaar, in Thuis zal dat wel 7 weken of 7 dagen zijn. Afgezien daarvan hebben ze geen stabiele thuissituatie. Kobe en Paulien wonen bij hun schoonmoeder en binnenkort woont Jacques er ms ook nog. Lijkt me toch niet 'ideaal' of 'normaal'.
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Zozo, voetjes op de grond!
Maar Paulien zal dit niet laten vallen, ze zal een kind hebben. Met wie en de manier waarop maakt niet uit!
Maar Paulien zal dit niet laten vallen, ze zal een kind hebben. Met wie en de manier waarop maakt niet uit!
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Inderdaad, ze begon al meteen over trouwen.Kiki_Dee schreef: do 06 feb 2020, 22:18 Maar Paulien zal dit niet laten vallen, ze zal een kind hebben.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Kobe zei op een moment tegen Paulien : "die blik ken ik" over de manier waarop ze naar hem keek. . Nou die blik (ontevreden en sikkeneurig) kennen we allemaal al heel lang. Wat een mens.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Precies een verwend nest dat altijd haar gedacht moet krijgen! Zulke mensen heb je liever niet dichtbij in mensenland!

0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Ik vrees dat we nog meer van die blikken gaan krijgen, als die adoptieprocedure moeilijk gaat verlopen , of te wel het voor haar veel te lang duurt.
0 x