Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
^ Dat dus...
En dan een leraar die de kindjes niet telt bij het naar binnen gaan, terwijl dat toch inderdaad vrij standaard is, is ook nog zo'n "toevalligheid" die wel heel goed uitkomt voor de verhaallijn, maar die niet bepaald een fatsoenlijk beeld geeft van wat er normaal gebeurt in zo'n situatie.
Thuis volgt de realiteit - als het zo uitkomt.
Maar anders maken ze er tegenwoordig gewoon een boeltje van, net zolang tot het past in wat ze de mensen nu weer voor flauwekul voor willen schotelen.
En dan een leraar die de kindjes niet telt bij het naar binnen gaan, terwijl dat toch inderdaad vrij standaard is, is ook nog zo'n "toevalligheid" die wel heel goed uitkomt voor de verhaallijn, maar die niet bepaald een fatsoenlijk beeld geeft van wat er normaal gebeurt in zo'n situatie.
Thuis volgt de realiteit - als het zo uitkomt.
Maar anders maken ze er tegenwoordig gewoon een boeltje van, net zolang tot het past in wat ze de mensen nu weer voor flauwekul voor willen schotelen.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
ikke
- x 435
Jaja, "Thuis" houdt ons een spiegel(beeld) voor van de werkelijkheid. 
1 x
-
Lullemathijs
- Nog geen rang
Ik blijf de haat van Femke, en vooral Peter heel vreemd vinden.
Vooral omdat Peter een erg lelijke rol speelde in het ophitsen van Eddy, waardoor deze Peggy iets wou aandoen.
Maar dat lijkt iedereen maar ok te vinden.
Vooral omdat Peter een erg lelijke rol speelde in het ophitsen van Eddy, waardoor deze Peggy iets wou aandoen.
Maar dat lijkt iedereen maar ok te vinden.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1668
- x 2577
Wat ik vreemd vind is:
blijkbaar werden die filmpjes met Vic online gezet om likes te scoren en werden die filmpjes dus ook door andere kinderen gezien.
En al die tijd is er niemand die daar iets over zegt? Iedereen vindt dat normaal en vertelt daar thuis niks over?
En ook Vic heeft nooit met 1 woord gerept over wat Jelle en Charlotte met hem deden?
Je hoorde hem duidelijk 'Nee, nee, nee!' roepen, maar bij zijn ouders zegt hij niks, nada, noppes.
Hij kan het met zijn 3 jaar misschien allemaal nog niet onder woorden brengen, maar helemaal niets zeggen over wat er na school gebeurt, of zelfs maar een aanwijzing, dat vind ik toch wel heel vreemd.
Maar ik heb Peter en Femke dan ook nooit horen proberen uit te vissen wat er echt scheelde.
blijkbaar werden die filmpjes met Vic online gezet om likes te scoren en werden die filmpjes dus ook door andere kinderen gezien.
En al die tijd is er niemand die daar iets over zegt? Iedereen vindt dat normaal en vertelt daar thuis niks over?
En ook Vic heeft nooit met 1 woord gerept over wat Jelle en Charlotte met hem deden?
Je hoorde hem duidelijk 'Nee, nee, nee!' roepen, maar bij zijn ouders zegt hij niks, nada, noppes.
Hij kan het met zijn 3 jaar misschien allemaal nog niet onder woorden brengen, maar helemaal niets zeggen over wat er na school gebeurt, of zelfs maar een aanwijzing, dat vind ik toch wel heel vreemd.
Maar ik heb Peter en Femke dan ook nooit horen proberen uit te vissen wat er echt scheelde.
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Inderdaad, slaat natuurlijk nergens op.satine schreef: wo 05 feb 2020, 10:52 Hij kan het met zijn 3 jaar misschien allemaal nog niet onder woorden brengen, maar helemaal niets zeggen
Want in de periode dat het gepest heel sterk was, vertelde Femke tegen haar moeder, Els, Leo en collega's dat Vic weer de hele nacht gehuild had en dat hij 's morgens niet meer naar school wou.
Niemand (Femke, Peter, Nancy...) die toen aan dat jongetje vroeg waarom hij zo moest huilen?
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 936
- x 1497
Misschien dreigde ons olijke duo om zijn mama en papa of Britney ook pijn te doen als hij iets vertelde.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1668
- x 2577
Natuurlijk zijn niet alle kinderen hetzelfde, maar ik kan mij echt heel moeilijk voorstellen dat dit bij een 3-jarige iets uithaalt.
Misschien als er iets eenmaligs gebeurd is, maar niet bij iets dat regelmatig het geval is.
Misschien als er iets eenmaligs gebeurd is, maar niet bij iets dat regelmatig het geval is.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Ik vind het ook een heel vreemd verhaal, eerlijk gezegd. Het is een opeenstapeling van dingen die toevallig wel heel goed uitkomen in dit geval.
- Geen enkele kijker van die filmpjes voelt zich moreel geroepen om iets aan het gepest van een klein manneke te doen
- Geen enkele ouder komt toevallig uit op het soort walgelijke filmpjes wat hun kroost online bekijkt
- Als die filmpjes openbaar online staan (op youtube of zo), is er ook niemand buiten het "pestgroepje" die per ongeluk op dat filmpje stuit en er melding van maakt o.i.d.
- Vic is helemaal over zijn toeren maar kan inderdaad blijkbaar op geen enkele manier aangeven waar dat aan ligt
- De combinatie van Britney's gedrag, Vic's gedrag en het commentaar van de meester dat Vic zich anders gedraagt als hij wordt opgehaald door Britney, doet ook bij niemand echt een belletje rinkelen.
- En met alle respect, want normaal ben ik helemaal niet voor het stiekem controleren van dingen, maar Britney is nog zo jong dat ik er als ouder misschien toch eens haar telefoon bij had gepakt als ze in bed lag of zo, al was het maar om een verklaring voor haar gedrag te zoeken. Als ik het gemak zie waarmee ze uiteindelijk achter die gemaakte filmpjes van Vic kwamen, dan stonden die dus gewoon nog op Britney's telefoon? Dat had dan toch ook wel eerder ontdekt kunnen worden in mijn ogen...
- Geen enkele kijker van die filmpjes voelt zich moreel geroepen om iets aan het gepest van een klein manneke te doen
- Geen enkele ouder komt toevallig uit op het soort walgelijke filmpjes wat hun kroost online bekijkt
- Als die filmpjes openbaar online staan (op youtube of zo), is er ook niemand buiten het "pestgroepje" die per ongeluk op dat filmpje stuit en er melding van maakt o.i.d.
- Vic is helemaal over zijn toeren maar kan inderdaad blijkbaar op geen enkele manier aangeven waar dat aan ligt
- De combinatie van Britney's gedrag, Vic's gedrag en het commentaar van de meester dat Vic zich anders gedraagt als hij wordt opgehaald door Britney, doet ook bij niemand echt een belletje rinkelen.
- En met alle respect, want normaal ben ik helemaal niet voor het stiekem controleren van dingen, maar Britney is nog zo jong dat ik er als ouder misschien toch eens haar telefoon bij had gepakt als ze in bed lag of zo, al was het maar om een verklaring voor haar gedrag te zoeken. Als ik het gemak zie waarmee ze uiteindelijk achter die gemaakte filmpjes van Vic kwamen, dan stonden die dus gewoon nog op Britney's telefoon? Dat had dan toch ook wel eerder ontdekt kunnen worden in mijn ogen...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 936
- x 1497
heidiw schreef: wo 05 feb 2020, 14:22 Misschien dreigde ons olijke duo om zijn mama en papa of Britney ook pijn te doen als hij iets vertelde.
Hiernaast lukte dat wel zulle, als die kleine stout was zeiden ze altijd dat ze hem naar mij gingen brengensatine schreef: wo 05 feb 2020, 14:29 Natuurlijk zijn niet alle kinderen hetzelfde, maar ik kan mij echt heel moeilijk voorstellen dat dit bij een 3-jarige iets uithaalt.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Viel me eigenlijk op dat Tim niet echt woord heeft gehouden tegenover Eddy.
Hij sprak wel met Peter, maar toen die zei dat hij al bij Eddy op bezoek was geweest - was voor Tim de kous af.
Even later blijkt dan - wanneer we het gesprek tussen Femke en Peter volgen - dat ze nochtans maar de helft van het verhaal kennen. "Wat deed die daar eigenlijk", vraagt Femke. En Peter antwoordt "ik weet het niet".
Nochtans had Eddy aan Tim verteld dat hij daar op school was voor een klus en dat hij die twee Vic had zien ontvoeren en dat hij hen gevolgd was. Dit zou natuurlijk een heel ander licht op de zaak werpen.
Enige dat je Eddy zou kunnen verwijten is dat hij meteen Tim had moeten verwittigen (hij heeft toch altijd zijn gsm bij) toen hij dit zag gebeuren, in plaats van zélf achter de twee pesters aan te gaan.
Maar ja - dan was er geen "ontvoering" en "zoekactie" geweest en dus ook weer heel wat minder drama in Thuis om druk over te doen
Hij sprak wel met Peter, maar toen die zei dat hij al bij Eddy op bezoek was geweest - was voor Tim de kous af.
Even later blijkt dan - wanneer we het gesprek tussen Femke en Peter volgen - dat ze nochtans maar de helft van het verhaal kennen. "Wat deed die daar eigenlijk", vraagt Femke. En Peter antwoordt "ik weet het niet".
Nochtans had Eddy aan Tim verteld dat hij daar op school was voor een klus en dat hij die twee Vic had zien ontvoeren en dat hij hen gevolgd was. Dit zou natuurlijk een heel ander licht op de zaak werpen.
Enige dat je Eddy zou kunnen verwijten is dat hij meteen Tim had moeten verwittigen (hij heeft toch altijd zijn gsm bij) toen hij dit zag gebeuren, in plaats van zélf achter de twee pesters aan te gaan.
Maar ja - dan was er geen "ontvoering" en "zoekactie" geweest en dus ook weer heel wat minder drama in Thuis om druk over te doen
0 x
- apestaart
- Poster rang 4

- x 185
Wanneer gaan Karin en Marianne eens ophouden met hun kinderachtig gedrag, ik heb veel goesting om aan die twee aan hun oren te trekken. 
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 694
- x 532
Bij de eerste scenes tussen Sam en Angèle dacht ik: dit gaat niet lang goed. Sam gaat meteen commanderen en commentaar leveren op Angèle met alle gevolgen van dien.
Maar dat heb ik moeten herzien
Sam nam de angst van Angèle voor de geest van Frederique (?) heel serieus. Ik moest daar toch wel om lachen.
Het is wel prachtig dat je als actrice zo scene met een ernstig gezicht kunt spelen.
Maar dat heb ik moeten herzien
Het is wel prachtig dat je als actrice zo scene met een ernstig gezicht kunt spelen.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Om haar daarna vierkant bij Tim uit te lachenjessie V. schreef: do 06 feb 2020, 20:54 Sam nam de angst van Angèle voor de geest van Frederique (?) heel serieus.
Zal niet lang duren of Simonne en de rest van Thuis-dorp lachen gezellig mee.
0 x
-
ikke
- x 435
Uit te lachen? Dat is overdreven. Ze vond dat wel een beetje grappig omdat Angèle over 't algemeen een grote bek heeft, maar eigenlijk maar een klein hartje heeft. Tim heeft daarover verder geborduurd...
0 x
-
ThuisStan123
- Poster rang 1

- x 19
- x 52
Ik begrijp goed dat Sam niets moet hebben van de commerce rond Valentijn, maar ik hoop dat ze het idee van Angèle serieus neemt en dat evenement gaat overwegen. Het zou inderdaad veel volk kunnen lokken. 
0 x