Thilly Van Santen (Lauren Muller)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: di 01 okt 2019, 18:50 Maar dat ze het alleen doet uit liefde voor haar neefje, zag ik niet meteen.
Thilly heeft graag gelijk en wil dat altijd bewijzen.
^ Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten, eerlijk gezegd...

Met enige moeite moet ik toegeven dat Stan in mijn ogen gewoon gelijk had met wat hij over zijn tante zei. De manier waarop liet erg te wensen over, en vooral ook dat hij haar aanvloog kan uiteraard totaal niet door de beugel, maar hij vertelde daar geen leugens in die hele tirade. Dat zal Thilly ook wel gestoken hebben, denk ik, dus misschien wilde ze zijn ongelijk ook wel bewijzen en heeft ze zich mede daarom zo vastgebeten in het hele gebeuren?

Hoe dan ook; niet moeilijk dat Stan verkeerd reageert als ze tegen hem zegt dat zij hem nooit in de staak laat. Het verleden heeft al meermaals anders uitgewezen, dat moet Thilly zelf toch ook wel beseffen. Daden spreken nou eenmaal veel meer dan woorden, uiteindelijk, en Thilly's daden hebben altijd voor zich gesproken.

Voor iemand die volgens haarzelf zo wereldwijs is, heeft ze betrekkelijk weinig zelfkennis en inlevingsvermogen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Haar inlevingsvermogen blijft een oppervlakkige bedoening waar niemand mee geholpen is. het was nu niet direct het moment om te solliciteren voor een nieuwe baan! :problem:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Ze bedoelt het misschien goed, maar wat schiet Kaat nu eigenlijk op met de goede raad van tante Thilly? Die er blijkbaar weeral over denkt om het af te bollen. Zin voor verantwoordelijkheid is haar toch vreemd.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ze kan het niet laten zich met iedereen te bemoeien :twisted:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik heb lang een boontje gehad voor Thilly, maar hoe ze gisteren Jacques zowat op de rooster legde over iets wat haar helemaal niet aangaat, vond ik er toch over.
Hoe goed bedoeld het (misschien) ook was.
Want ook daar twijfel ik soms aan, of het niet eerder haar eigen nieuwsgierigheid en/of bemoeizucht is, in plaats van spontaan en oprecht medeleven.
Als ze dan ook nog Bond Zonder Naam-achtige spreuken begint te uiten (Verandering zit in jezelf) dan vind ik het toch allemaal wel wat magertjes.

Verder lijkt mij hoe langer hoe meer dat Thilly niet zozeer geen zittend gat heeft, maar gewoon wegloopt als het haar te warm of te moeilijk of te serieus wordt.
Dit is niet zomaar 'wanderlust'.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Zou het kunnen dat ze stiekem een reis voor hen beidjes aan het plannen is???
0 x
pnele
Poster rang 1
Poster rang 1
x 8
x 7

Bericht door pnele »

Of ze heeft iets geregeld voor Kaat maar gaat zelf niet mee?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Het zou kunnen...

Wat Kaat betreft gaf Thilly haar zelf het advies om gewoon op reis te vertrekken en te zien waar het schip strandt, en dat dat juist het leuke is aan niet weten waar je heen gaat. Als Thilly dit nu zou regelen voor Kaat, dan gaat ze eigenlijk tegen haar eigen woorden in.
Van de andere kant wil ze haar misschien gewoon op weg helpen. :)

En het zou mooi zijn als Thilly de reis voor haar en Waldek samen aan het plannen is, maar buiten dat ze zelf tegen Kaat zei dat het bij haar weer kriebelde om nergens rekening mee te hoeven houden qua bestemming e.d. (omdat het leven hier teveel routine biedt? ), is Waldek er ook niet echt de persoon naar om plotseling zo'n reis te ondernemen. En hij heeft ook z'n werk bij Stevenson, bijvoorbeeld, wat nu net aan het opstarten is.
Ik heb dus niet echt de indruk dat hij uitgenodigd is op haar eventuele trektocht, maar goed, misschien valt het mee. :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Allez, 't zou dus ook kunnen dat we met z'n allen op het verkeerde been zijn gezet. Want 't is in alle gevallen tegen Thilly's gewoonte in om een reis te plannen... :denk: ... als we haar mogen geloven. :mrgreen:
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ik denk dat het voor Kaat bedoeld is.
Maar Waldek denkt uiteraard dat Thilly weer weggaat.
Ik vermoed dat Thilly nu wel even zal blijven. Ze zit in de begin generiek...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Mja, zo had ik het niet bekeken - het zou inderdaad voor Kaat kunnen zijn.
Maar ik zou het vreemd vinden als ze Kaat aanraadt om zonder echte bestemming te vertrekken, maar dan toch allerlei dingen voor haar op voorhand regelt.
Want daar lijkt het toch wel op.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: wo 16 okt 2019, 19:36 Mja, zo had ik het niet bekeken - het zou inderdaad voor Kaat kunnen zijn.
Ook in dat geval is dit Thilly ten voeten uit.

Waarom hierover zo mysterieus doen, zeker als je levensgezel in de gaten heeft dat je iets bekokstooft? Ze had ook gewoon kunnen zeggen "ik plan een verrassing voor Kaat, die vertrekt".
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

En dan de vraag aan Waldek 'er gaat iemand weg bij de kabouters, ken je niemand?'
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Dat kon ook op Kaat slaan, weet Waldek van diens ontslag? :denk:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ze heeft dat niet voor niets zo geformuleerd. Ze had ook gewoon kunnen zeggen :Kaat gaat weg.
0 x
Plaats reactie