Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Tsja, dat blijft ook moeilijk, denk ik. Ik vind het heel dubbel, eerlijk gezegd...
Van de ene kant gun ik Eddy heel graag een nieuwe kans, want ik ben er zeker van dat hij enorm veel spijt heeft en dat zijn geweten hem al ontzettend gestraft heeft, en misschien nog wel dagelijks straft. Van de andere kant is er wel een kindje gestorven door zijn toedoen. Dat heeft hij uiteraard nooit gewild, maar het feit blijft daar wel, en dat daar gevolgen aan zitten is toch wel logisch. En dat zijn collega's daar niet altijd rekening mee kunnen houden, ook wel eigenlijk.
Wat in mijn ogen wel een belangrijke meewegende factor is, is dat Peter destijds net zo goed uit was op wraak op Peggy, en dat hij qua "schuld" dus evenmin vrijuit gaat. Hij heeft daar toen (in mijn ogen op een laffe en hooghartige manier) afstand van genomen en kon zijn leven verder leiden zoals hij dat wenste, terwijl Eddy overal alleen voor opgedraaid is. Dat is oneerlijk en wrang, en daardoor ben ik ook geneigd medelijden met Eddy te hebben.
Maar als ik het puur objectief bekijk, dan vind ik het niet meer dan logisch dat Eddy's leven nooit meer hetzelfde zal zijn als voor het ongeval, hoe rot dat ook is voor hem...
Van de ene kant gun ik Eddy heel graag een nieuwe kans, want ik ben er zeker van dat hij enorm veel spijt heeft en dat zijn geweten hem al ontzettend gestraft heeft, en misschien nog wel dagelijks straft. Van de andere kant is er wel een kindje gestorven door zijn toedoen. Dat heeft hij uiteraard nooit gewild, maar het feit blijft daar wel, en dat daar gevolgen aan zitten is toch wel logisch. En dat zijn collega's daar niet altijd rekening mee kunnen houden, ook wel eigenlijk.
Wat in mijn ogen wel een belangrijke meewegende factor is, is dat Peter destijds net zo goed uit was op wraak op Peggy, en dat hij qua "schuld" dus evenmin vrijuit gaat. Hij heeft daar toen (in mijn ogen op een laffe en hooghartige manier) afstand van genomen en kon zijn leven verder leiden zoals hij dat wenste, terwijl Eddy overal alleen voor opgedraaid is. Dat is oneerlijk en wrang, en daardoor ben ik ook geneigd medelijden met Eddy te hebben.
Maar als ik het puur objectief bekijk, dan vind ik het niet meer dan logisch dat Eddy's leven nooit meer hetzelfde zal zijn als voor het ongeval, hoe rot dat ook is voor hem...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
tvx1
- x 435
Ik heb niet veel medelijden meer met hem. Hij is ondertussen al zijn vijftiende kans of zo. En ook schopte hij het zover dat hij met een enkelbewaarder moeten rondlopen. Wat hij gedaan tov Femke is niet niets en het is niet meer dan normaal dat hij de verantwoordelijkheid voor zijn daden moet dragen. Het belangrijkste is toch uiteindelijk gewoon dat hij ondanks alles in goeie band heeft met zijn dochter.Kiki_Dee schreef: ma 23 sep 2019, 22:42 Ik had wel medelijden met Eddy vandaag, er wordt precies geen rekening gehouden met hem...
0 x
-
tvx1
- x 435
Hij heeft anders wel genoeg kansen gehad. Dit is al zijn vijftiende of zo. En weer slaagde hij er in om zichzelf een enkelbewaarder te doen opleggen. En is dat nu echt zo belangrijk om naar de Withoeve te mogen gaan? Hij heeft toch genoeg waar hij gelukkig om kan zijn. Hij heeft een stabiele job, een vaste relatie en een goeie band met zijn dochter. Dat is toch veel belangrijker. Er zijn er die het met zijn palmares veel slechter treffen.Christel schreef: di 24 sep 2019, 10:14 Tsja, dat blijft ook moeilijk, denk ik. Ik vind het heel dubbel, eerlijk gezegd...
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4

- x 173
- x 551
Ja, akkoord, maar hij heeft nooit Lucas willen treffen en Peter treft ook schuld. Natuurlijk is het niet mooi wat Eddy met Peggy wou doen.
Het is een serie en niets is voor altijd, dus aan Eddy zijn verbanning uit de Withoeve mag ook eens een einde komen.
Bijna iedereen kan Kobe vergeven voor wat hij gedaan heeft, Marianne heeft ook al een en ander op haar kerfstok en wat had Luc niet allemaal uitgestoken?!
Het is een serie en niets is voor altijd, dus aan Eddy zijn verbanning uit de Withoeve mag ook eens een einde komen.
Bijna iedereen kan Kobe vergeven voor wat hij gedaan heeft, Marianne heeft ook al een en ander op haar kerfstok en wat had Luc niet allemaal uitgestoken?!
0 x
-
ikke
- x 435
Die had ook de dood van een kind op zijn geweten, maar hij werd terug in de harten gesloten toen hij gehandicapt werd. Net niet heilig verklaard geworden door zijn pamperaars.
Maar ik hoop wel dat Eddy gewoon Eddy mag blijven.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Ik vind het ook. Hij kan gewoon uit de buurt blijven van Femke & Peter en toch zijn werk doen of gewoon zijn dochter oppikken? Ze zijn daar trouwens redelijk hypocriet in. Dries die openlijk hun kamers en evenementen gebruikt voor zijn gigolo-job wordt getolereerd, omdat hij ook af en toe ober speelt, Dieter die per ongeluk Anns dochter doodschoot is al lang vergeven (ook door Marianne), maar Eddy die "per ongeluk" de dood van Lucas op zijn geweten heeft, zal voor eeuwig en altijd boeten. Het was ook ZIJN kleinzoon en hij heeft het zichzelf ook nooit vergeven.Kiki_Dee schreef: di 24 sep 2019, 20:02 Het is een serie en niets is voor altijd, dus aan Eddy zijn verbanning uit de Withoeve mag ook eens een einde komen.
0 x
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
Wat ik niet snap, is dat er nooit nog tussen Eddy en Peter daar een woord is over gerept, Peter is daar echt wel de stoker in geweest, ik hoop dat Peter nu zijn goed hart eens laat zien en Eddy toch ten minste die elektriciteit laat maken in de Withoeve
0 x
- apestaart
- Poster rang 4

- x 185
Klopt niet, Peter heeft aan Dries verzocht van dat soort activiteiten voortaan niet meer te doen op de Withoeve maar ver buiten de omgeving ervan.Tiboko schreef: wo 25 sep 2019, 11:13 Dries die openlijk hun kamers en evenementen gebruikt voor zijn gigolo-job wordt getolereerd.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Wat Eddy belangrijk vindt of niet, dat is aan hem, toch? Daar kan een ander niet over oordelen, vind ik. Bovendien mag hij toch eens klagen als hij zich rot voelt? Het is niet dat hij zich opdringt bij de Withoeve, of dat hij zijn collega's erop aanvalt.tvx1 schreef: di 24 sep 2019, 19:21 Hij heeft anders wel genoeg kansen gehad. Dit is al zijn vijftiende of zo. En weer slaagde hij er in om zichzelf een enkelbewaarder te doen opleggen. En is dat nu echt zo belangrijk om naar de Withoeve te mogen gaan? Hij heeft toch genoeg waar hij gelukkig om kan zijn. Hij heeft een stabiele job, een vaste relatie en een goeie band met zijn dochter. Dat is toch veel belangrijker. Er zijn er die het met zijn palmares veel slechter treffen.
Hij was gewoon verdrietig en heeft het daar over tegen zijn vriendin; als hij daar zijn hart al niet meer bij mag luchten...
En Eddy toont tenminste berouw voor zijn daden; iets wat er bij veel personen nogal aan mankeert in Thuis. Er zijn inderdaad maar weinig onbeschreven bladeren daar...
0 x
-
tvx1
- x 435
Het gaat ook niet alleen om Lucas hé. Dat was verre van zijn enige "stommiteit". Het gaat er ook om wat hij vroeger met Nancy en Femke allemaal gedaan heeft en ook wat er met Jack gebeurde. Eddy mag al lang blij zijn dat hij ondanks dat alles nog zo'n goeie band met zijn dochter mag hebben.Kiki_Dee schreef: di 24 sep 2019, 20:02 Ja, akkoord, maar hij heeft nooit Lucas willen treffen en Peter treft ook schuld. Natuurlijk is het niet mooi wat Eddy met Peggy wou doen.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat hadden Nancy en Femke hem toch al lang en breed vergeven voordat dat voorval met Lucas plaatsvond? Hij lag zelfs zowat in het midden van 't bed bij Femke en Peter.tvx1 schreef: wo 25 sep 2019, 16:21 Het gaat er ook om wat hij vroeger met Nancy en Femke allemaal gedaan heeft en ook wat er met Jack gebeurde. Eddy mag al lang blij zijn dat hij ondanks dat alles nog zo'n goeie band met zijn dochter mag hebben.
Zo kunnen we daar voor iedereen wel een opsomming gaan maken van alle dingen die ze mispeuterd hebben, want ze hebben allemaal meer dan voldoende op hun kerfstok. Het is maar vreemd als Eddy de enige is die de gevolgen van zijn daden maar moet blijven dragen, terwijl de rest vrolijk verder doet alsof er niks gebeurd is...
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 932
- x 1494
Over Jack... Eddy is idd begonnen met die sjoemelboilers, dat is waar. Maar het is evenzeer waar dat hij die boiler niet wílde installeren in de kamer van Jana en Bram maar door Luc gechanteerd werd om het wel te doen.
0 x
-
tvx1
- x 435
Gechanteerd is een groot woord. Het is nu ook niet dat hij Bram heeft tegengehouden. Hij had hem perfect kunnen achternagaan om die boilers te verwisselen. Luc zou daar nooit iets van gemerkt hebben. Het feit is dat als die brol daar niet had binnengehaald Jack niet dood was geweest. Het is niet omdat iemand anders het specifieke plaatsingsbevel gaf, dat Eddy daarom maar een kleine rol had. Eddy is dan ook voor die feiten terecht veroordeeld geweest door een rechter.heidiw schreef: do 26 sep 2019, 13:58 Over Jack... Eddy is idd begonnen met die sjoemelboilers, dat is waar. Maar het is evenzeer waar dat hij die boiler niet wílde installeren in de kamer van Jana en Bram maar door Luc gechanteerd werd om het wel te doen.
0 x
-
tvx1
- x 435
Het ging hier niet om iedereen hé. Het ging er om dat hij niet mee-mocht met zijn medekabouters. En ik denk niet dat er één van zijn mede-kabouters evenveel op zijn of haar kerfstok hebben dan Eddy. Ik denk zelfs dat ze samen nog geen kerfstok als die van Eddy kunnen vullen.Christel schreef: do 26 sep 2019, 11:07 Dat hadden Nancy en Femke hem toch al lang en breed vergeven voordat dat voorval met Lucas plaatsvond? Hij lag zelfs zowat in het midden van 't bed bij Femke en Peter.
Zo kunnen we daar voor iedereen wel een opsomming gaan maken van alle dingen die ze mispeuterd hebben, want ze hebben allemaal meer dan voldoende op hun kerfstok. Het is maar vreemd als Eddy de enige is die de gevolgen van zijn daden maar moet blijven dragen, terwijl de rest vrolijk verder doet alsof er niks gebeurd is...
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Nee, het ging erover dat men geen medelijden met Eddy hoeft te hebben omdat hij zogezegd kansen genoeg gehad heeft. En wat hier aangehaald wordt, is dat er wel meer mensen van alles mispeuterd hebben en die hoeven daar ook niet eeuwig en drie dagen voor te blijven boeten in Thuis.
0 x