Kaat Bomans (Leen Dendievel)
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat vind ik ook, Nounake. Een van de weinige mensen daar die in balans is en logisch reageert.
Als ik Kaat was dan liet ik het er ook niet bij zitten zo, ongeacht de dingen die Paulien meegemaakt heeft. Dat gedrag is gewoon echt niet oké, over de hele lijn...
Als ik Kaat was dan liet ik het er ook niet bij zitten zo, ongeacht de dingen die Paulien meegemaakt heeft. Dat gedrag is gewoon echt niet oké, over de hele lijn...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Hoe goed ze Paulien ook begrijpt, Simonne heeft gelijk: je kan niet blijven alles platrelativeren.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Simonne was van plan om Paulien haar vet te geven maar Kaat heeft haar nog kunnen tegenhouden, spijtig want anders had Simonne Paulien op haar plaats kunnen zetten.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
En wat had dit opgeleverd?apestaart schreef: ma 13 mei 2019, 20:07 Simonne was van plan om Paulien haar vet te geven maar Kaat heeft haar nog kunnen tegenhouden, spijtig want anders had Simonne Paulien op haar plaats kunnen zetten
Als je zo diep zit als Paulien, die de hele dag in bed onder een deken wil wegkruipen, dan maakt het niet zoveel meer uit wat anderen denken.
Paulien heeft dus geen uitbranders nodig, ze heeft "begeleiding" nodig. Jammer dat Kaat die pas over x jaar mag geven

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik vind het erg jammer voor Kaat dat ze nu terug bij haar ouders 'moet' gaan wonen.
Ik kan er eigenlijk niet goed bij dat Frank en Simonne die huur niet een aantal maanden kunnen voorschieten.
Uiteindelijk hebben die twee de laatste jaren altijd twee inkomens gehad, zonder kinderen in huis.
Als ik me goed herinner hebben ze indertijd ook hun huis (terug) gekocht met geld dat ze van Leontien hadden gekregen.
Dus een hoge hypothecaire schuld hebben ze ook niet.
Dat je dan 'nuldentut' hebt gespaard, vind ik moeilijk aan te nemen.
Kaat kennende zou ze dat tot de laatste cent terug betalen, dus zie ik niet in waarom hier moeilijk over gedaan wordt.
Ik kan er eigenlijk niet goed bij dat Frank en Simonne die huur niet een aantal maanden kunnen voorschieten.
Uiteindelijk hebben die twee de laatste jaren altijd twee inkomens gehad, zonder kinderen in huis.
Als ik me goed herinner hebben ze indertijd ook hun huis (terug) gekocht met geld dat ze van Leontien hadden gekregen.
Kaat kennende zou ze dat tot de laatste cent terug betalen, dus zie ik niet in waarom hier moeilijk over gedaan wordt.
0 x
-
- x 435
Ik meen mij te herinneren dat vooral Kaat daar moeilijk over deed/doet. Zij wil geen schulden bij Lowie, maar ze wil ook niet dat haar ouders haar huur betalen.satine schreef: wo 15 mei 2019, 11:41 Kaat kennende zou ze dat tot de laatste cent terug betalen, dus zie ik niet in waarom hier moeilijk over gedaan wordt.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik heb het gesprek tussen Kaat en Frank (toen het ontslag net bekend was) eens herbekeken en er wordt over voorschieten met geen woord gesproken.
Frank heeft alleen gezegd dat de schulden die Kaat opbouwde niet echt ok waren en dat ze dan beter terug thuis kon komen wonen.
Over financiële hulp is niets gezegd.
Ook toen Kaat vertelde dat ze opnieuw wou gaan studeren was de eerste reactie van Frank iets in de trant van 'en van wat gaat ge dan leven', niet 'we kunnen u helpen, als dat nodig blijkt'.
En ja, voor mij komt dat vreemd over.
Het is nu ook niet zo dat Frank en Simonne elk jaar duizenden euro's uitgeven om regelmatig Bianca en Robin te gaan bezoeken.
Of dochter Peggy.
Frank heeft alleen gezegd dat de schulden die Kaat opbouwde niet echt ok waren en dat ze dan beter terug thuis kon komen wonen.
Over financiële hulp is niets gezegd.
Ook toen Kaat vertelde dat ze opnieuw wou gaan studeren was de eerste reactie van Frank iets in de trant van 'en van wat gaat ge dan leven', niet 'we kunnen u helpen, als dat nodig blijkt'.
En ja, voor mij komt dat vreemd over.
Het is nu ook niet zo dat Frank en Simonne elk jaar duizenden euro's uitgeven om regelmatig Bianca en Robin te gaan bezoeken.
Of dochter Peggy.

0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Precies wat ik ook dacht.
Die twee inkomens zijn er nog steeds, want Frank is met pensioen en Simonne is aandeelhouder van de taxi's - dat draait toch redelijk vermits ze vaak de gasten doen van de Withoeve en daarnaast een luchthaven-parcours hebben én die mensen van Winterlicht rondrijden.
Er is zelfs ruimte voor een persoonlijke chauffeur (Nancy voor Marianne).
Verder zijn er zo goed als geen uitgaven, vaak eet Simonne op haar werk (wat overschiet van die de Withoeve) en hun meubilair (en keuken) zien eruit alsof het al dertig jaar niet meer is vervangen. Ze gaan ook nooit uit of zo - enige verzet voor Frank is af en toe een pintje in de Frens.
Die huur kan bovendien ook niet extravagant zijn, Kaat is Lowie's nicht en ze huurt tenslotte enkel maar een kamer (de kost van het eten delen ze).
Die twee inkomens zijn er nog steeds, want Frank is met pensioen en Simonne is aandeelhouder van de taxi's - dat draait toch redelijk vermits ze vaak de gasten doen van de Withoeve en daarnaast een luchthaven-parcours hebben én die mensen van Winterlicht rondrijden.
Er is zelfs ruimte voor een persoonlijke chauffeur (Nancy voor Marianne).
Verder zijn er zo goed als geen uitgaven, vaak eet Simonne op haar werk (wat overschiet van die de Withoeve) en hun meubilair (en keuken) zien eruit alsof het al dertig jaar niet meer is vervangen. Ze gaan ook nooit uit of zo - enige verzet voor Frank is af en toe een pintje in de Frens.
Die huur kan bovendien ook niet extravagant zijn, Kaat is Lowie's nicht en ze huurt tenslotte enkel maar een kamer (de kost van het eten delen ze).
0 x
-
- x 435
Tsja, ik heb dus iets gemist. Maar ik vind niet dat Simonne en Frank in de fout gaan. Kinderen moeten sowieso op eigen poten (leren) staan. Dus als Kaat al geen huur meer moet betalen is ze ook al geholpen. 't Is aan haar om te zorgen dat ze zo rap mogelijk weer in het gemeenschapshuis kan gaan wonden. Kieskeurig zijn wat een inkomen betreft (niet willen terug gaan naar De Withoeve ingeval Tamara de job weigert) is een domme houding. Ze heeft een inkomen nodig...
0 x
-
- x 435
Kaat heeft ervoor gekozen om terug te gaan studeren. Dat is Ok, maar ze moet (en wilt) haar plan trekken. Dat vind ik OK, maar waarom zouden wij de rekening van Frank en Simonne maken, als Kaat dat niet doet???
0 x
- niemand
- Nog geen rang
Dat zou toch te zot voor woorden zijn naar mijn mening. Waarom zouden ze haar huur betalen terwijl ze zelf plaats hebben bij hun thuis? Zo moet geeneen van de drie huur betalen.satine schreef: wo 15 mei 2019, 11:41 Ik vind het erg jammer voor Kaat dat ze nu terug bij haar ouders 'moet' gaan wonen.
Ik vond het juist dom van Kaat dat ze niet meteen was ingegaan op het voorstel om tijdelijk terug bij haar ouders te gaan wonen. Als ze te trots of onafhankelijk is om zoiets te doen, wel, daar had ze maar aan moeten denken voor ze al haar geld opdeed in Amerika. En als ze dan toch per se huur wil betalen, dat ze haar ouders dan achteraf terug vergoed eens ze terug geld heeft.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Blijkbaar verschillen onze meningen dan en dat is ok - daarvoor dient het forum ook dacht ik.
Maar er werd hier al gesproken over 'op eigen benen staan', dat strookt volgens mij niet met terug thuis gaan wonen.
Als Kaat al op voorhand aangeeft dat ze hoopt dat hare pa niet te veel gaat zagen, dan zegt dat toch wel iets.
Diezelfde pa die al een gezicht trok toen Kaat door Kobe werd gebeld.
Diezelfde pa die al een aantal keer plat op zijn 'bek' is gegaan en dan blij mocht zijn dat iemand hem een helpende hand reikte.
Ik had haar als ouder een renteloze lening voorgesteld, uiteindelijk is Kaat niet een studente die na het behalen van haar diploma in afwachting van een job terug thuis gaat wonen, maar iemand die getrouwd en gescheiden is. Die al langere tijd thuis weg is en altijd zelfstandig was.
Maar dit is gewoon mijn mening.

Maar er werd hier al gesproken over 'op eigen benen staan', dat strookt volgens mij niet met terug thuis gaan wonen.
Als Kaat al op voorhand aangeeft dat ze hoopt dat hare pa niet te veel gaat zagen, dan zegt dat toch wel iets.
Diezelfde pa die al een gezicht trok toen Kaat door Kobe werd gebeld.
Diezelfde pa die al een aantal keer plat op zijn 'bek' is gegaan en dan blij mocht zijn dat iemand hem een helpende hand reikte.
Ik had haar als ouder een renteloze lening voorgesteld, uiteindelijk is Kaat niet een studente die na het behalen van haar diploma in afwachting van een job terug thuis gaat wonen, maar iemand die getrouwd en gescheiden is. Die al langere tijd thuis weg is en altijd zelfstandig was.
Maar dit is gewoon mijn mening.

0 x
-
- x 435
Met jouw mening is (ook) niets mis, mijn gedacht!satine schreef: do 16 mei 2019, 16:42 Ik had haar als ouder een renteloze lening voorgesteld, uiteindelijk is Kaat niet een studente die na het behalen van haar diploma in afwachting van een job terug thuis gaat wonen, maar iemand die getrouwd en gescheiden is. Die al langere tijd thuis weg is en altijd zelfstandig was.Maar dit is gewoon mijn mening.
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577