Paulien Snackaert (Tina Maerevoet)

Gesloten
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Als je in het ziekenhuis ligt, ben je uiteraard niet meteen met de administratie van je zaak bezig.

De manier waarop Kaat dat wil oplossen is niet echt ideaal, gewoon geld uit de kassa nemen lijkt me niet zo verstandig. Ik snap niet waarom ze het tijdens haar bezoek niet even vermeld heeft. Zo erg was dat nu ook weer niet, tenslotte is Paulien zaakvoerder van het café.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik vind het toch erg snel, dat die brouwer niet meer wil leveren.
Als ik dan hoor dat er blijkbaar al meerdere herinneringen zijn gekomen, dan lijkt lij dit eerder iets dat al langer aansleept.
Van voor de val van Paulien bedoel ik.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Het kan natuurlijk ook dat het café slecht draait en dat komt dan weer door de vele personeelswissels.

Toen Renzo er nog werkte, deden ze ook nog regelmatig thema-avonden, nu is dat allemaal wat minder. En als je dan ziet dat Tamara niet meer met dienbladen kan sleuren (wat normaal is in haar toestand), dan komt alles op Kaat terecht. Zo zou het kunnen dat klanten langer op bediening moeten wachten en misschien op drukke momenten gewoon afhaken en elders gaan.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Dat kan natuurlijk - maar past dit wel bij Paulien?
Ok, ze was heel blij en enthousiast over haar zwangerschap, maar verzwijgen dat er financiële problemen zijn en er totaal geen aandacht aan besteden, lijkt me niks voor haar.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat lijkt mij eigenlijk ook niet... :-?
Je zou toch denken dat ze het er dan toch op z'n minst een keer met Adil over gehad zou hebben of zo. Het is niet iets wat je zomaar naast je neerlegt.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het niet persé zo is dat een brouwer op zijn geld wacht. Ik heb al vaker gehoord dat 1x niet betalen al gauw betekent dat je geen drank meer geleverd krijgt. Stel ze leveren eens per week, dan loopt zo'n schuld ook wel snel op, dus ergens kan ik dat wel begrijpen. (wij horen het bijvoorbeeld ook ooit met brandstof die eens per 2 weken afgeschreven wordt. 1x Storneren levert blijkbaar meteen geblokkeerde tankkaarten op ;) )

Mocht dat zo zijn, dus dat ze pas 1 betaling overgeslagen hebben of zo, dan zou het ook niet zo'n ramp zijn als ze dat een keer uit de kas betalen. Dat is na Paulien's thuiskomst dan gauw genoeg weer aangevuld vanaf de rekening. Maar als ik Kaat was dan zou ik dat toch zeker eerst even overleggen, hoor. En van Paulien snap ik het ook niet goed, moet ik eerlijk zeggen. Hoe verschrikkelijk haar toestand ook is, ze is wel eigen baas. Een nadeel aan een eigen zaak hebben is toch dat je nooit helemaal "vrij" bent. Zij weet toch ook dat er bepaalde dingen spelen waar haar personeel niks mee kan aanvangen?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Het ging niet om één niet betaalde rekening hoor, er waren er verschillende (Kaat zwaaide met drie of vier brieven).
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

En ik hoop dat ze haar gaan inlichten dat ze geld uit de kassa hebben genomen, Paulien kennende, zal ze daar ook weer een drama van gaan maken.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

vdbemdsa schreef: vr 26 apr 2019, 10:17 En ik hoop dat ze haar gaan inlichten dat ze geld uit de kassa hebben genomen, Paulien kennende, zal ze daar ook weer een drama van gaan maken.
Ze hebben duidelijk betaalingsbewijzen van hun transacties bijgehouden, dus zullen alles wel kunnen verantwoorden.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

tvx1 schreef: vr 26 apr 2019, 12:00 Ze hebben duidelijk betaalingsbewijzen van hun transacties bijgehouden, dus zullen alles wel kunnen verantwoorden.
Dat kunnen verantwoorden weet ik wel, maar Paulien kennende zal het ook zijn, dat dit eerst met haar moest besproken worden, waarom komen ze anders nu met dat verhaal opzetten. Dat is ergens voor nodig he!
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Dat is allemaal speculatie.

We zullen wel zien hoe dit afloopt hé.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: vr 26 apr 2019, 19:08 Dat is allemaal speculatie.

We zullen wel zien hoe dit afloopt hé.
Inderdaad. Het is echt niet nodig om problemen te gaan maken terwijl we niet eens weten of er daar wel gaan zijn.

Moderator bericht:
En sinds wanneer mag er niet meer gespeculeerd worden?
Elke mening is hier welkom, zolang er niet oeverloos doorgedramd wordt.

En wij wisten niet dat er nieuwe collega-moderators waren... :whistle:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Ik meen me te herinneren (met dank aan de namiddag herhalingen) dat Paulien niet de enige eigenares van de Frens is en dat de helft van de "omzet" naar de ouders van Jens gaat. Dat was toch zo afgesproken met de mama van Jens na diens overlijden.

En dat Paulien nu veel steunt krijgt van Tim vind ik ook normaal : Tim is haar oudste vriend in Thuis. Die is ongeveer op hetzelfde ogenblik (als boezem vriend van Jens en diens partner in crime) in Thuis opgedoken.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Had Tim zelfs geen relatie met de zus van Paulien of ben ik daar mis in?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

vdbemdsa schreef: ma 29 apr 2019, 11:00 Had Tim zelfs geen relatie met de zus van Paulien of ben ik daar mis in?
Ja vrij lang zelfs. En Tim's zus was dan weer het nieuwe lief van Paulien en Katrien's vader.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Wat is Paulien onuitstaanbaar geworden sinds haar miskraam en de complicaties. Een bedankje kon er blijkbaar niet van af dat Kaat en Tamara de boel rechthouden. En vooral de toon wanneer Tamara genoemd werd of ze haar zag in de Frans. :thumbdown:
0 x
Gesloten