Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Ouderlijk gezag dat ze deelt met Tom.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

martha schreef: za 23 mar 2019, 18:07 Ongelooflijk dat Judith hier verdorie nog als de schuldige wordt aangezien. Dat kan ik serieus niet bevatten. Dus iedere alleenstaande moeder mag niet meer gaan werken, mag niet meer leven, moet 100% klaarstaan om de verwende kinderen nog meer te bepamperen. Verdorie, ik kom ook uit een gezin van 5 kinderen en ja, soms kregen de anderen meer aandacht dan ikzelf, heb ik daarvoor mijn moeder en/of vader klop gegeven ? Ik had het nooit moeten proberen.
't Is nooit goed om mensen teveel te verwennen, dat wreekt zich. En niemand heeft hier al geschreven dat Judith niet mag werken. De commentaren gaan eerder over haar verschillende houdingen. Emma is duidelijk haar lieveling, en met Emma houdt ze altijd en overal rekening, terwijl Stan... Die moet al rapper zichzelf helpen. Ik kan ervan meespreken, maar ik ben zelden tegen mijn ouders ingegaan(dat werd vroeger niet of zelden gedaan)...laat staan hen klop gegeven.

Ik wil maar zeggen dat ik idd Judith als schuldige zie, maar daarom verdient ze nog niet om afgeranseld te worden door haar zoon.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: zo 24 mar 2019, 18:52 Ik wil maar zeggen dat ik idd Judith als schuldige zie, maar daarom verdient ze nog niet om afgeranseld te worden door haar zoon.
"Schuldige" is hier niet het juiste woord, vind ik. Haar houding tegenover de kinderen is wel de aanleiding van de hele situatie, maar je kan Judith er echt niet als de schuldige van aanzien dat Stan zo een meedogenloze geweldenaar is geworden. Er is echt wel veer meer met hem mis dan "ongelijk behandeld worden door zijn mama". Er zijn meerdere andere manieren hoe Stan met de situatie had om kunnen gaan. De manier waarop hij er effectief mee omging is serieus zorgwekkend en toont dat hij een serieus gevaar is voor andere mensen. En dat laatste is echt niet Judith haar fout.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Je zou zelfs meer kunnen zeggen, ondanks wat hij haar heeft aangedaan, wil ze hem nog een nieuwe kans geven.

Dàt is toch de indruk die je krijgt als je ontdekt dat ze na de feiten zélf nog voor ze naar de spoed ging, met Tom en Stan naar een psychiatrisch ziekenhuis ging om Stan daar te laten opnemen.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

ikke schreef: zo 24 mar 2019, 18:52 Ik wil maar zeggen dat ik idd Judith als schuldige zie, maar daarom verdient ze nog niet om afgeranseld te worden door haar zoon.
Schuldig moet niet zo letterlijk opgevat worden. Ik bedoelde eigenlijk dat Judith (en haar manier van omgaan met haar kinderen) aan de basis liggen van wat er nu gaande is.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2598

Bericht door satine »

Tiboko schreef: ma 25 mar 2019, 23:23 Je zou zelfs meer kunnen zeggen, ondanks wat hij haar heeft aangedaan, wil ze hem nog een nieuwe kans geven.
Hij blijft ook wel haar zoon, ondanks alles.
Hopelijk gaat ook zij in therapie.
Het zou hen beiden ten goede komen.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Ik zou haar wel een schouderklopje willen geven, maar als ik haar zo zag creperen van de pijn zal ik dat ook maar achterwege laten. :lol:

Had er gisteren wel erg mee te doen. En jah…scheiden van uw partner kan je wel, maar van uw kind niet.

Sowieso komt er een moment dat ze weer samen zullen moeten komen.

En dan is professionele hulp zeker nodig, voor allebei! :yup:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 951
x 1518

Bericht door heidiw »

Enfin, laat ons zeggen dat haar oogkleppen eindelijk afgevallen zijn.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Ze gaat dus zeker geen klacht indienen tegen Stan voor die verwondingen? Het enige dat hem nog ten laste kan worden gebracht is die valse aantijgingen tegen Jacques?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef: di 26 mar 2019, 10:39 Enfin, laat ons zeggen dat haar oogkleppen eindelijk afgevallen zijn.
Blijkbaar niet. Ze wil hem nog beschermen ook. Na alles wat hij anderen maar vooral haar aangedaan heeft.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Het is misschien het beste dat Stan nu eerst geholpen wordt, en die hulp gaat hij niet krijgen als hij onmiddellijk naar de gevangenis zou worden gebracht, dat is al bewezen uit de korte tijd dat hij in die instelling zat.

Het ziet er wel niet naar uit dat het ooit nog goed zal komen tussen Jacques en Judith. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze samen met Stan normaal kunnen doen eenmaal hij uit de psychiatrie is vrijgelaten.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 951
x 1518

Bericht door heidiw »

tvx1 schreef: wo 27 mar 2019, 21:08 heidiw schreef: ↑di 26 mar 2019, 11:39
Enfin, laat ons zeggen dat haar oogkleppen eindelijk afgevallen zijn.

Blijkbaar niet. Ze wil hem nog beschermen ook. Na alles wat hij anderen maar vooral haar aangedaan heeft.
Ik had het niet over Stan maar over Judith zelf toen ze eindelijk toegaf dat ze de prijs voor moeder van het jaar wel niet zou winnen.
Ook nu bewijst ze weeral dat ze totaal niet weet wat als ouder moet doen. Jacques heeft helaas gelijk, ze bewijst Stan echt geen dienst door hem nu te beschermen. Zelfs al wil ze geen klacht indienen voor intrafamiliaal geweld, ze kan wel nog altijd gaan verklaren dat de beschuldigingen van Stan ongegrond en gelogen waren.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Thom schreef: wo 27 mar 2019, 21:22 Het is misschien het beste dat Stan nu eerst geholpen wordt, en die hulp gaat hij niet krijgen als hij onmiddellijk naar de gevangenis zou worden gebracht, dat is al bewezen uit de korte tijd dat hij in die instelling zat.
Dat is toch tegenstrijdig wat je daar schrijft. Hij heeft eerder al eens hulp gehad in een instelling zonder resultaat dus is het nu het beste dat hij geholpen wordt in een instelling? Een gevangenisstraf zou juist het meeste effect hebben. Kijk naar Eddy na twaalf maanden gevangenis. Hij zou dan eindelijk een beseffen dat hij de verantwoordelijkheid voor zijn daden moet dragen en dat deze serieuze gevolgen hebben. Hij heeft net voldoende bewezen hoe goed hij mensen kan misleiden, dus ook die begeleiders in die instelling. Hij is een groot gevaar voor anderen, en daar moet voorzichtig mee omgegaan worden.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Moet ze specifiek klacht indienen tegen die valse beschuldigingen of kan ze gewoon zijn verklaringen intrekken? Want op dat punt ben ik het mee eens, zeker aangezien Jacques in bijna heel het Thuis-dorp uitgespuwd wordt.Ik vraag me nu wel af waarom ze dat niet meteen of eerder heeft gedaan? :denk: Aangezien ze vanaf het begin waarschijnlijk al overtuigd was dat Stan alles verzonnen had?
tvx1 schreef: wo 27 mar 2019, 23:00 Dat is toch tegenstrijdig wat je daar schrijft. Hij heeft eerder al eens hulp gehad in een instelling zonder resultaat dus is het nu het beste dat hij geholpen wordt in een instelling?
Ik bedoel meer een psychiatrische instelling, eventueel op een gesloten afdeling , en voor een langere periode, dan wat hij nu waarschijnlijk gaat doen, Thuis kennende en gezien het zwakke einde van het verhaal. En met meer begeleiding en psychologische ondersteuning, om zijn emotionele (vooral woede) problemen een plaats te kunnen geven.
tvx1 schreef: wo 27 mar 2019, 23:00 Hij heeft net voldoende bewezen hoe goed hij mensen kan misleiden
Goh, misleiden, daar heb je wel een punt in. Hij heeft twee gezichten opgezet, zoals we afgelopen tijd konden zien. Een kant van een gevoelige , eenzame jongen en een doortrapte, manipulator die heel ver gaat om zijn zin te krijgen. Maar dan kan je evengoed stellen dat hij ook zichzelf onbewust heeft misleid, met wat hij dacht dat hij sterker uit de instelling is gekomen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Thom schreef: wo 27 mar 2019, 23:20 Moet ze specifiek klacht indienen tegen die valse beschuldigingen of kan ze gewoon zijn verklaringen intrekken?
Ze kan klacht indienen vanwege oudermishandeling. Hierop heeft ze beslist om dit niet te doen.
Ze kan de politie (Tim) informeren dat Stans beschuldiging van misbruik door Jacques gelogen was. Ook hier besluit ze dit niet te doen.

Bij punt één heeft ze de vrije keuze, want als slachtoffer moet je zelf maar weten of je de dader aangeeft of niet.
Bij punt twee gaat ze serieus uit de bocht. Want door dit NIET te doen laat ze de buitenwereld weten dat ze die klacht wél gelooft.
0 x
Plaats reactie