Jacques Pieters (Peter Van De Velde)
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Maarten was toch zijn zoon? Met Joren heeft hij niks te maken.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Zijn er in Thuis, buiten de kids, mensen die zuiver op de graat zijn? Ze hebben allemaal wel hun kleine (en grotere) kantjes.Thom schreef: za 23 mar 2019, 15:14 En toch geloof ik nog altijd niet dat hij helemaal zo zuiver op de graat is.
Als je Jacques veroordeelt omdat hij het niet goed opnam dat zijn zoon gay was, dan moet je dat met Frank ook doen hé.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Het niet goed opnemen is wel heel zwak uitgedrukt. Hij liep zowat in razernij naar hem toe toen hij hun zag kussen.
Frank heb ik intertijd er ook op veroordeelt hoor.
Frank heb ik intertijd er ook op veroordeelt hoor.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Eventjes diep graven in mijn geheugen.
Ik probeer het wat chronologisch te schrijven;
1. Emma is op reis met haar klas (toen nog het zesde middelbaar) Daar komt één van haar vrienden te overlijden. Zijn Naam is Maarten. Nog andere bekende mensen die mee waren: Nicky (dat 'gekleurd' krulharige meisje dat Emma aanspoorde om iets met Arne te beginnen) & Floris (Emma heeft aan Judith verteld dat haar vriendje iemand was die ze al had gezien bij hen thuis en die ook mee was op die reis)
2. Stan zat ergens mee en stond net op het punt om het aan Judith te vertellen toen Emma plotseling weer in de living stond. Judith onderbrak Stan en stoof de woonkamer in om haar dochter te troosten. Stan kwam uit de keuken, aanschouwde het tafereel tussen moeder en dochter en smeet Emma precies nogal een verwijtende blik toe. Hij ging meteen naar zijn kamer, boos omdat hij zijn ding niet kon vertellen aan Judith en vooral omdat Emma met alle aandacht ging gaan lopen.
3) Er is een onderzoek geweest naar het verdachte overlijden van die vriend. Daaruit bleek dat er sporen van drugs in zijn bloed zaten. Judith vroeg op een zeer subtiele manier aan Emma of zij toch ook geen drugs gebruikte.
Gelukkig niet nee!
4)Joren komt thuis en is een beetje over zijn toeren. Als Sam & Tim vragen wat er scheelt, blijkt dat zijn zwemleraar niet is komen opdagen en dat zijn zoon plotseling is gestorven.
De link wordt al snel gelegd: de zoon van Jacques was dezelfde Maarten die mee was op reis.
5)Judith probeert met Jacques te praten over zijn vrouw die is gestorven, over het ongeluk van Maarten en over de sporen van drugs in zijn bloed.
Jacques vertelt dat Maarten een heel goede zwemmer was, maar ook dat hij zijn zoon enorm gepusht heeft tijdens die trainingen. Hij vertelde aan Judith dat hij enorm veel spijt had en dat Maarten kwaad vertrokken was op reis. Zijn laatste herinnering aan zijn zoon was er dus eentje van ruzie. Jacques biechtte op dat hij een slechte vader is geweest voor zijn zoon.
6. Jacques brengt Joren een bezoekje die op dat moment iets aan het doen was op de computer (ik vermoed studeren ofzo) Joren gaat eventjes iets halen en op dat moment leest Jacques een berichtje in een besloten groep (Messenger of Whatsapp) die over Maarten gaat. Of over wie de oorzaak is van zijn dood.
7. Jacques loopt als een gek door de wandelgang van de school, neemt daar een jongen op een brutale manier vast en beschuldigt hem van moord op Maarten.
Joren zal hulp hebben ingeroepen, want niet veel later kwamen Emma, Nicky & Judith net op tijd om Jacques van die jongen af te helpen.
Die jongen verdedigt zich en roept naar Jacques dat hij Maarten niets wou aandoen en dat hij hem graag zag. Zelfs veel liever dan Jacques ooit gedaan had.
Dus die jongen zal wel geweten hebben dat Maarten het moeilijk had thuis. (lees dan nog eens puntje 5)
Is Jacques dan enkel agressief geweest bij die vriend of was hij ook hardhandig thuis?
8)Jacques vertrekt op reis omdat het allemaal eventjes moet bezinnen. Ik heb dus allesbehalve de indruk dat Jacques echt zo'n brave man is hoor.
Waarschijnlijk zijn er nog veel meer details als je naar het verhaal rond die skireis hebt gekeken. Ondertussen heeft Thom ook al bevestigd dat Maarten en die jongen idd iets hadden.

1. Emma is op reis met haar klas (toen nog het zesde middelbaar) Daar komt één van haar vrienden te overlijden. Zijn Naam is Maarten. Nog andere bekende mensen die mee waren: Nicky (dat 'gekleurd' krulharige meisje dat Emma aanspoorde om iets met Arne te beginnen) & Floris (Emma heeft aan Judith verteld dat haar vriendje iemand was die ze al had gezien bij hen thuis en die ook mee was op die reis)
2. Stan zat ergens mee en stond net op het punt om het aan Judith te vertellen toen Emma plotseling weer in de living stond. Judith onderbrak Stan en stoof de woonkamer in om haar dochter te troosten. Stan kwam uit de keuken, aanschouwde het tafereel tussen moeder en dochter en smeet Emma precies nogal een verwijtende blik toe. Hij ging meteen naar zijn kamer, boos omdat hij zijn ding niet kon vertellen aan Judith en vooral omdat Emma met alle aandacht ging gaan lopen.
3) Er is een onderzoek geweest naar het verdachte overlijden van die vriend. Daaruit bleek dat er sporen van drugs in zijn bloed zaten. Judith vroeg op een zeer subtiele manier aan Emma of zij toch ook geen drugs gebruikte.

Gelukkig niet nee!
4)Joren komt thuis en is een beetje over zijn toeren. Als Sam & Tim vragen wat er scheelt, blijkt dat zijn zwemleraar niet is komen opdagen en dat zijn zoon plotseling is gestorven.
De link wordt al snel gelegd: de zoon van Jacques was dezelfde Maarten die mee was op reis.
5)Judith probeert met Jacques te praten over zijn vrouw die is gestorven, over het ongeluk van Maarten en over de sporen van drugs in zijn bloed.
Jacques vertelt dat Maarten een heel goede zwemmer was, maar ook dat hij zijn zoon enorm gepusht heeft tijdens die trainingen. Hij vertelde aan Judith dat hij enorm veel spijt had en dat Maarten kwaad vertrokken was op reis. Zijn laatste herinnering aan zijn zoon was er dus eentje van ruzie. Jacques biechtte op dat hij een slechte vader is geweest voor zijn zoon.
6. Jacques brengt Joren een bezoekje die op dat moment iets aan het doen was op de computer (ik vermoed studeren ofzo) Joren gaat eventjes iets halen en op dat moment leest Jacques een berichtje in een besloten groep (Messenger of Whatsapp) die over Maarten gaat. Of over wie de oorzaak is van zijn dood.
7. Jacques loopt als een gek door de wandelgang van de school, neemt daar een jongen op een brutale manier vast en beschuldigt hem van moord op Maarten.
Joren zal hulp hebben ingeroepen, want niet veel later kwamen Emma, Nicky & Judith net op tijd om Jacques van die jongen af te helpen.
Die jongen verdedigt zich en roept naar Jacques dat hij Maarten niets wou aandoen en dat hij hem graag zag. Zelfs veel liever dan Jacques ooit gedaan had.
Dus die jongen zal wel geweten hebben dat Maarten het moeilijk had thuis. (lees dan nog eens puntje 5)
Is Jacques dan enkel agressief geweest bij die vriend of was hij ook hardhandig thuis?
8)Jacques vertrekt op reis omdat het allemaal eventjes moet bezinnen. Ik heb dus allesbehalve de indruk dat Jacques echt zo'n brave man is hoor.
Waarschijnlijk zijn er nog veel meer details als je naar het verhaal rond die skireis hebt gekeken. Ondertussen heeft Thom ook al bevestigd dat Maarten en die jongen idd iets hadden.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Dus ja. Jacques was / is géén heilig boontje.
Ik herhaal : wie wél in Thuis ? Als je ziet wat Peter, Eddy, Waldek, Frank enz al allemaal hebben uitgestoken, van poging tot moord (Frank) tot meewerken aan babyruil (Waldek), tot ongewild iemands dood veroorzaken (Eddy) enz dan is Jacques toch maar de zoveelste in het rijtje.
Waarom zou hij dan geen tweede kans verduenen? Omdat het zoontje van zijn vriendin hem niet kan uitstaan ? Nee, toch !?
Ik herhaal : wie wél in Thuis ? Als je ziet wat Peter, Eddy, Waldek, Frank enz al allemaal hebben uitgestoken, van poging tot moord (Frank) tot meewerken aan babyruil (Waldek), tot ongewild iemands dood veroorzaken (Eddy) enz dan is Jacques toch maar de zoveelste in het rijtje.
Waarom zou hij dan geen tweede kans verduenen? Omdat het zoontje van zijn vriendin hem niet kan uitstaan ? Nee, toch !?
0 x
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Omdat ik niet het idee heb dat hij veranderd is. Hij vraagt haar zowat iedere avond weg zonder zich af te vragen of te beseffen dat ze ook nog een gezin heeft om mee rekening te houden. En hij reageerde ook al niet goed toen Judith wat afstand wou nemen , eerder zelfs wat dominant. Judith mag uiteraard haar eigen leven, maar ik vind Jacques echt niet de geschikte man voor haar.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Dat kan, maar wie dan wel? Tom alvast ook niet, want hij bedroog haar herhaaldelijk toen ze nog een koppel waren. Diens voorganger Kurt (de pa van Stan) al evenmin, want die deed net hetzelfde.Thom schreef: zo 24 mar 2019, 11:40 Judith mag uiteraard haar eigen leven, maar ik vind Jacques echt niet de geschikte man voor haar.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Misschien dat Judith beter een tijdje alleen blijft dan, om zichzelf volledig op haar eigen leven en dat van haar kinderen te richten? En als ze dat op een rijtje heeft, dan kan ze ook in alle rust en zekerheid met iemand in zee gaan als ze de geschikte persoon tegenkomt. Of dat Jacques is, zal afhangen van de manier waarop hij Judith eventueel wel of niet opvangt na alles wat er nu gebeurd is.
Maar dit lijkt me sowieso geen geschikt moment om wat voor relatie dan ook te beginnen, en dat geldt voor hen allebei..
Maar dit lijkt me sowieso geen geschikt moment om wat voor relatie dan ook te beginnen, en dat geldt voor hen allebei..

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Waarom dient Jacques eigenlijk geen klacht in.b.v. tegen Stan., Tom en An? Ze zijn wel met hun klachten over hem bij de politie geweest. Dat vind ik een kwalijke zaak.
0 x
-
- x 435
Ze moeten niet meteen weer een relatie beginnen, maar Jacques zou haar gewoon veel steun kunnen bieden als vriend.Christel schreef: di 26 mar 2019, 10:54 Misschien dat Judith beter een tijdje alleen blijft dan, om zichzelf volledig op haar eigen leven en dat van haar kinderen te richten? En als ze dat op een rijtje heeft, dan kan ze ook in alle rust en zekerheid met iemand in zee gaan als ze de geschikte persoon tegenkomt. Of dat Jacques is, zal afhangen van de manier waarop hij Judith eventueel wel of niet opvangt na alles wat er nu gebeurd is.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Om Judith niet nog verder weg te duwen?jessie V. schreef: di 26 mar 2019, 12:38 Waarom dient Jacques eigenlijk geen klacht in.b.v. tegen Stan., Tom en An? Ze zijn wel met hun klachten over hem bij de politie geweest. Dat vind ik een kwalijke zaak.
0 x
-
- x 435
Ik denk niet dat hij Judith daar mee verder weg zou duwen. Judith hij Stan blijkbaar nooit geloofd. Ze zou Jacques in zijn situatie echt wel begrijpen, denk ik.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Daar ben ik het helemaal mee eens.Christel schreef: di 26 mar 2019, 10:54 Misschien dat Judith beter een tijdje alleen blijft dan, om zichzelf volledig op haar eigen leven en dat van haar kinderen te richten? En als ze dat op een rijtje heeft, dan kan ze ook in alle rust en zekerheid met iemand in zee gaan als ze de geschikte persoon tegenkomt. Of dat Jacques is, zal afhangen van de manier waarop hij Judith eventueel wel of niet opvangt na alles wat er nu gebeurd is.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
- x 435
Ik denk dat Judith wel een partner kan "gebruiken". 't Is altijd beter als een mens iemand heeft die steun kan bieden. Wie weet is Jacques toch zo slecht nog niet als wij denken?
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Judith kan alle steun gebruiken die ze kan krijgen, dat ben ik helemaal met je eens. En of Jacques slecht is of niet, daar heb ik eerlijk gezegd niet echt een mening over. Wat we over hem met zijn zoon gezien hebben, is misschien wat minder positief geweest, maar dat maakt iemand nog niet slecht. En wat hij met Judith en Stan te verduren heeft gehad de laatste tijd, daar kan hij verder helemaal niks aan doen, zo is gebleken.ikke schreef: di 26 mar 2019, 18:19 Ik denk dat Judith wel een partner kan "gebruiken". 't Is altijd beter als een mens iemand heeft die steun kan bieden. Wie weet is Jacques toch zo slecht nog niet als wij denken?
Maar Jacques zou haar voorlopig ook als gewone vriend kunnen steunen, toch? Dat hoeft niet persé in een relatie te zijn. Als ik zie hoe "paniekerig" Judith kijkt als hij telefoneert, dan lijkt het me wel duidelijk dat ze er momenteel niet veel meer bij kan hebben. Ze heeft genoeg aan haar hoofd met wat er met Stan gebeurd is. Dus om dan ook nog eens aan een relatie te beginnen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..