Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2598
Ik denk niet dat je iets gemist hebt nounake, er is gewoon nog niks over gezegd.
Dus voor ons is het ook een raadsel.
Dus voor ons is het ook een raadsel.
0 x
-
tvx1
- x 435
Typisch Judith weeral. Stan en Emma komen allebei laat thuis op een weekavond en het is weeral Stan die als enige onder de voeten krijgt... 
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 952
- x 1518
Maar hij heeft haar achteraf toch goed op haar plaats gezet 
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Stan was dan ook de enige die nogal opvallend veel gedronken had.
0 x
-
Thom
- Poster rang 2

- x 292
- x 447
Ach , als het Emma was, dan had ze het vast wel met de mantel der liefde bedekt. En daarbij, ik zou me eerder zorgen over hem maken, dat hij al drinkt, dan ineens tegen hem uit te vliegen. Alsof hij dan ineens wel voor rede vatbaar is.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Je hoort mij niet zeggen dat Judith goed met haar kinderen om gaat, al bedoelt ze het misschien nog wel goed, maar de houding van Stan valt bij mij toch totaal verkeerd. En de sympathie van Tom voor hem heeft hij ook weer verprutst door zijn drankfles gewoon maar toe te eigenen. Door zulke streken wordt je op den duur eenzaam.
En dat ze van Emma een drankmisbruik door de vingers had gezien, is maar een veronderstelling.
En dat ze van Emma een drankmisbruik door de vingers had gezien, is maar een veronderstelling.
0 x
-
Thom
- Poster rang 2

- x 292
- x 447
Op zich heb je gelijk, maar moet hij steeds maar op zijn tong bijten en gewoon vriendelijk glimlachen alsof er niks aan de hand is, iedere keer , en dat is onderhand ook bijna iedere dag, dat Judith hem vertelt dat ze "moet langer werken of ergens naartoe moet", en Emma die zowat ook bij Floris woont. Stan mag echt wel meer inlevingsvermogen hebben , maar dat geldt evengoed voor Judith, nu lijkt het alsof ze hem bewust op de laatste plaats zet.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
Dat doet ze niet bewust, maar er is en blijft natuurlijk de voorgeschiedenis. Stan heeft in het recente verleden al wel meer keer de pedalen verloren (zat hij niet een tijd in een instelling ?) en dus is het logisch dat Judith die wat strenger aanpakt.
Ook Tom begint zich weer zorgen te maken over Stan, dat bleek duidelijk.
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 1003
- x 585
en oh, wat was Judith weer enthousiast na haar date met Jacques
En Judith had gelijk toen ze tegen Stan zei "ik ben je moeder". Inderdaad, zo lang Stan niet meerderjarig is moet hij zich schikken naar de reglementen van zijn moeder. Het antwoord van Stan daarop "en ik ben je zoon" vertoonde weer alle gebrek aan respect
En Judith had gelijk toen ze tegen Stan zei "ik ben je moeder". Inderdaad, zo lang Stan niet meerderjarig is moet hij zich schikken naar de reglementen van zijn moeder. Het antwoord van Stan daarop "en ik ben je zoon" vertoonde weer alle gebrek aan respect
0 x
-
Thom
- Poster rang 2

- x 292
- x 447
Maar hij is toch ook bijna meerderjarig ? Dus wat kan het dan kwaad om er een avondje op stap te gaan? Anders zat hij toch maar weer maar eens alleen.
En hoezo gebrek aan respect? Hij kwam alleen op voor zichzelf , dus dat vind ik toch een Bertje erover klinken. Is zijn moeder dan even respectvol en eerlijk tegenover hem geweest de komende weken? Vertrouwen en respect moet van twee kanten komen en ik vind zelf dat Stan zich nog best ingehouden heeft .
En hoezo gebrek aan respect? Hij kwam alleen op voor zichzelf , dus dat vind ik toch een Bertje erover klinken. Is zijn moeder dan even respectvol en eerlijk tegenover hem geweest de komende weken? Vertrouwen en respect moet van twee kanten komen en ik vind zelf dat Stan zich nog best ingehouden heeft .
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Daar noem je zoiets: Stan is toch bijna meerderjarig. Laten we dat goed in gedachte houden.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 952
- x 1518
Sorry Martha, maar ik ga je serieus tegenspreken. Stan heeft meer dan gelijk met wat hij antwoordde. Judith is enkel in naam zijn moeder maar emotioneel en qua gedrag zeker niet. Nooit tijd of zin om met hem te praten, liegen over "werkafspraken", altijd bezig met Emma, nooit eten op tafel voor Stan... daar zou ik als kind ook geen respect voor hebben. Vader of moeder ben je immers niet omdat dat op een papiertje staat in het stadhuis, maar om wat je doet en betekent voor dat kind. En de relatie Judith-Stan stelt bitter weinig voor.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Stan had een tijdje geleden op een rustige en kalme manier gezegd tegen Judith dat hij het niet fijn vond om zo vaak alleen te zitten. Haar antwoord klonk toen; "en anders vind je het zo leuk om alleen te zijn met uw spelletjes. Hier een beetje geld, en koop iets lekkers"
Ook als er geen melk meer is of geen brood in huis, heeft Stan al voorzichtig proberen te weigeren om toch dat geld aan te nemen, maar een stuk fruit of iets anders in de plaats te nemen.
Het enige wat Judith doet is zich verontschuldigen omdat ze niet goed bezig is, maar aan de situatie zelf verandert er helemaal niets. Dat boodschap dringt helemaal niet door bij Judith. Als het op een eerlijke en positieve manier niet lukt, wat kan hij dan nog meer doen?
Stan is zeker niet goed bezig. Maar wat moet hij doen om nog een beetje aandacht te trekken na zoveel pogingen? Dan maar op een negatieve manier.
Ook als er geen melk meer is of geen brood in huis, heeft Stan al voorzichtig proberen te weigeren om toch dat geld aan te nemen, maar een stuk fruit of iets anders in de plaats te nemen.
Het enige wat Judith doet is zich verontschuldigen omdat ze niet goed bezig is, maar aan de situatie zelf verandert er helemaal niets. Dat boodschap dringt helemaal niet door bij Judith. Als het op een eerlijke en positieve manier niet lukt, wat kan hij dan nog meer doen?
Stan is zeker niet goed bezig. Maar wat moet hij doen om nog een beetje aandacht te trekken na zoveel pogingen? Dan maar op een negatieve manier.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
Thom
- Poster rang 2

- x 292
- x 447
En weer maar eens op stap gaan. Onbegrijpelijk dat ze meer tijd in een relatie die niet eens gezond is (en vanavond nog eens bewezen is) insteekt, dan eens bij Stan te zijn . Het is maar dat Emma en Floris er waren of hij zat weer alleen.
0 x
-
tvx1
- x 435
Ik weet niet wat er nu weer aan de hand was, maar het ging er alvast niet erg hartelijk aan toe in de wagen van Jacques...
0 x