Karin Baert (Kadèr Gürbüz)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Bericht door jessie V. »

Het is wel zo dat Bob wist waar hij zijn moest, zijn weg naar de kamer van Karin wist te vinden. Hij was eerder al op bezoek geweest.
Ik had me al afgevraagd hoe die aanvaller wist waar Karin te vinden in dat ziekenhuis.Bob kon ook gemakkelijk in het kantoor van Karin binnen bij de eerste aanval. Maar ik twijfel toch aan de motivatie.
Laatst gewijzigd door jessie V. op za 23 feb 2019, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2570

Bericht door satine »

Dat vraag je toch gewoon aan het onthaal of de verpleging?

Als het Bob was, waar heeft hij dan opeens die vest met kap vandaan? :eh:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Bericht door jessie V. »

Het was nou niet een "gewoon"persoon die daar in dat ziekenhuis rond liep. Ik heb waarschijnlijk niet opgelet, maar hij zal zich toch wel vermomd hebben? Zodat Karin hem/haar niet zou herkennen. Dan stap je toch niet zo snel naar de receptie om de weg te vragen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: za 23 feb 2019, 01:12 Thom schreef: ↑za 23 feb 2019, 02:06
Toch niet Bob? Wat heeft hij daar aan profijt om haar aan te vallen? Zij gaat/ging hem toch helpen met zijn rechtszaak, dus waarom zou hij haar dan dood willen?
Profijt niet, maar eerder... wraak.

Karin is degene die Dries aanzette om Tamara te verleiden. Dit is het begin geweest van het einde van Bobs relatie met haar. En dus onrechtstreeks degene die ervoor zorgde dat hij nooit zijn zoon zal zien. Hij is niet alleen degene met een motief, maar ook met de mogelijkheid (altijd op kantoor, altijd wetend wie daar rondloopt...) en bovendien was hij net in het ziekenhuis geweest (de hele dag, want nadat hij zei dat hij een vriendin ging bezoeken, is hij niet meer teruggekeerd op kantoor), terwijl we hem maar eventjes bij Karin zagen. Zeer waarschijnlijk had hij zich ergens verborgen in afwachting dat de nurse even uit de buurt was.
Als Bob zo een diepe wraak koestert zou hij toch gewoon Dries hebben laten begaan toen die Karin aanviel in plaats van tussenbeide te komen. Nee dit vind ik echt te ver gezocht. De persoon die gisteren uit de kamer rende leek mij eerder een vrouw te zijn, gezien het getrippel. De manier van bewegen deed mij zelfs sterk aan Marianne denken. En we weten dat zij een sterk motief heeft. Maar aangezien ze beweert dat Dries bij haar was tijdens de eerste aanval, betekent dat evenzeer dat zij bij hem was. Dus zij is weinig waarschijnlijk. Tania is mogelijk, we weten niet goed wat die nog allemaal achter de hand heeft. Judith lijkt mij ook echter een mogelijkheid, aangezien zij toch ook wel genoeg reden heeft en ze heeft toevallig kort nadat Karin is aangevallen een kwetsuur waarover ze nogal geheimzinnig doet... En laatste idee dat in mij opkwam is dat Sorina helemaal niet dood is en dat Dries dit dus enkel heeft beweerd, en we weten allemaal dat hij een uitstekende leugenaar is, en dat zij nu probeert Karin te liquideren.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Leuk dat zoveel mensen zoveel verschillende verdachten hebben. Wat de jongste aanval betreft, vallen toch wel enkele figuren af.

-Zoals Marianne. Ik zie haar op haar leeftijd niet snel eventjes die ziekenhuiskamer uitglippen. En haar liefde voor Dries moet wel heel groot zijn, dat ze voor hem de gevangenis zou riskeren.
-Zoals Judith. We kennen haar al lang genoeg om te weten dat zij nu niet ineens plots een moordenaar zou worden. En waarom zou ze uitgerekend nu op wraak zinnen, terwijl dat mislukte huwelijk met Tom al zo ver achter haar ligt.
-Verder Tania. Ze heeft wel geflirt met Karin, maar heel die enscenering opzetten (van kust naar Thuisdorp verhuizen, met Ann aanpappen, bij Boowie gaan werken...) enkel en alleen om Karin te vermoorden, lijkt me erg vergezocht.
-Idem dito voor Sorina. Ten eerste zou zij (zoals ze er uitziet en hoe ze praat) wel opgevallen zijn in het ziekenhuis. En ten tweede is ze door haar duidelijke verslaving toch niet altijd consequent in haar gedrag. Ze zou ook nooit ontsnapt zijn.

Dan lijkt Bob toch een betere kanshebber voor die jongste (en laatste) aanval. Hij wist dat Dries Karin al eens had aangevallen, dus was wellicht zijn plan Karin te vermoorden (ik vertelde al waarom) en de schuld in de schoenen van Dries te schuiven. Zo slaat hij twee vliegen in één klap.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Bericht door jessie V. »

Sorina lijkt mij ook nogal onwaarschijnlijk. Die beweegt zich niet zo snel en heeft toch een heel ander postuur dan de persoon die we zagen. Maar een motief heeft ze zeker. Ik blijf bij Bob.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

jessie V. schreef: zo 24 feb 2019, 12:59 Sorina lijkt mij ook nogal onwaarschijnlijk. Die beweegt zich niet zo snel en heeft toch een heel ander postuur dan de persoon die we zagen. Maar een motief heeft ze zeker. Ik blijf bij Bob.
We hebben vrij weinig gezien van Sorina om te goed te kunnen oordelen hoe snel ze kan bewegen. Ze kan alleszins wel vrij goed haar mannetje staan tegen Karin. Bob was het niet. Die sliep en heeft geen verwondingen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: za 23 feb 2019, 21:52 Dan lijkt Bob toch een betere kanshebber voor die jongste (en laatste) aanval. Hij wist dat Dries Karin al eens had aangevallen, dus was wellicht zijn plan Karin te vermoorden (ik vertelde al waarom) en de schuld in de schoenen van Dries te schuiven. Zo slaat hij twee vliegen in één klap.
Bob was blijkbaar in een diepe slaap tijdens de aanval en heeft geen verwondingen aan zijn armen. Hij was het dus niet.
0 x
Volcano
Nog geen rang
x 1
x 1

Bericht door Volcano »

Ik denk dat het toch redelijk duidelijk is na vandaag wie de dader is ? Ze hebben het bijna letterlijk laten zien.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Volcano schreef: ma 25 feb 2019, 21:44 Ik denk dat het toch redelijk duidelijk is na vandaag wie de dader is ? Ze hebben het bijna letterlijk laten zien.
Wie dan? Ik heb vanavond niemand gezien met verwondingen op de armen of handen.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1491

Bericht door heidiw »

Verwondingen niet nee, maar heel opvallend dat handschoenen, sjaaltjes en rolkragen plots wel heel modieus zijn :lol:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

In het ziekenhuis was het ongetwijfeld Christine die Karin iets wou aandoen. Daarna kwam ze midden in de nacht thuis en had handschoenen aan.
Christine lijkt me wel zo gestoord om uit jaloezie (Bob bezoekt Karin nogal veel) zoiets te doen.

Voor de eerste aanslag, op kantoor, denk ik wel dat het Dries was.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2570

Bericht door satine »

heidiw schreef: di 26 feb 2019, 08:42 Verwondingen niet nee, maar heel opvallend dat handschoenen, sjaaltjes en rolkragen plots wel heel modieus zijn :lol:
Inderdaad, we hebben niet gezien waar Karin haar aanvaller gekrabd heeft, dat kan even goed in de hals geweest zijn.
En dan is een sjaaltje of rolkraag natuurlijk wel handig. :mrgreen:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

johan1969 schreef: di 26 feb 2019, 09:22 In het ziekenhuis was het ongetwijfeld Christine die Karin iets wou aandoen. Daarna kwam ze midden in de nacht thuis en had handschoenen aan.
Christine droeg andere kleren en handschoenen dan de aanvaller. Bovendien kleedde zij zich uit bij Bob en waren er nergens verwondingen te zien.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: di 26 feb 2019, 09:27 Inderdaad, we hebben niet gezien waar Karin haar aanvaller gekrabd heeft, dat kan even goed in de hals geweest zijn.
En dan is een sjaaltje of rolkraag natuurlijk wel handig.
Toen ze zich echter uitkleedde om bij Bob in bed te duiken had ze geen rolkraag of sjaaltje meer aan. En nergens verwondingen te zien. De scene was er dus duidelijk te maken dat Christine het niet gedaan heeft. Er werd veel aandacht gegeven aan dingen die net verschilden van de dader.
0 x
Plaats reactie