Karin Baert (Kadèr Gürbüz)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Re: Karin Baert (Kadèr Gürbüz)

Bericht door Tiboko »

apestaart schreef:Ik hoop dat Karin niet dood is. :shh:
Ik ben bijna zeker van niet.

Méér interesseert mij de vraag wie hier de dader was?
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Re: Karin Baert (Kadèr Gürbüz)

Bericht door apestaart »

Tiboko schreef:
apestaart schreef:Ik hoop dat Karin niet dood is. :shh:
Ik ben bijna zeker van niet.

Méér interesseert mij de vraag wie hier de dader was?
Grote kans dat het Dries is maar kan evengoed 1 van de slachtoffers is die Karin destijds verdedigd heeft.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Tiboko schreef: vr 15 feb 2019, 00:26 Méér interesseert mij de vraag wie hier de dader was?
Mij ook. Ik heb wel een vermoeden wie de dader zou kunnen zijn.
Moderator bericht:
sorry, maar het spoilerknopje is alleen bedoeld voor het subforum 'Andere tv-programma's'
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Volcano
Nog geen rang
x 1
x 1

Bericht door Volcano »

Geen idee waarom, maar ik heb het gevoel dat Tania mogelijks de dader is. Het is misschien wat ver gezocht, maar wie weet heeft ze ook nog iets met Karen af te rekenen en was ze daarom door haar dossiers aan het zoeken (en werd dan onverwacht betrapt)

Thuis kennende is de kans in ieder geval groot dat het een bekende zal zijn.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2570

Bericht door satine »

Dit is een gerucht dat inderdaad de ronde doet (op FB)
Maar wat zou dan haar motief zijn?
Eerst quasi verliefd om haar daarna de kop in te slaan...
Dat lijkt mij wel wat overdreven. :denk:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1491

Bericht door heidiw »

Kweetnie... met belichting en andere trucjes kunnen ze natuurlijk veel insinueren, maar ik had de indruk dat die aanvaller toch groter en magerder was dan Tania (En neen, Katrien/Tania is NIET dik!). Dries vind ik ook onwaarschijnlijk, ja hij is woedend maar hij is ook slim en sluw genoeg om te weten dat zoiets toch uitkomt en hij had haar al eens aangevallen met getuigen erbij. Maar dat het een bekende is... natuurlijk, er zijn immers geen onbekenden in Thuisdorp.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

En ik nog zo lief zijn om mijn 'vermoeden' als spoiler te gebruiken zodat het niet meteen zichtbaar zou zijn. :lol:

Maja...Tanja was dus ook mijn idee! Dat zou meteen ook verklaren waarom ze zo makkelijk kon inbreken. Het is immers in hetzelfde gebouw! :lol:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2570

Bericht door satine »

Het is volgens mij niet iemand die naar het advocatenkantoor gegaan is alleen maar om Karin een lesje te leren.
Want het was louter toevallig dat Karin daar kwam opdagen, dat was alleen omdat ze haar portemonnee vergeten was.
Dus iemand wou daar gaan rondneuzen en had blijkbaar dan toch ook nog een eitje te pellen met Karin.
Of hij/zij is erg geschrokken toen Karin daar binnen kwam en heeft in een reflex gehandeld uit schrik ontdekt en/of ontmaskerd te worden?

Wie zou er baat kunnen bij hebben om in de dossiers te gaan snuffelen? :denk:

Misschien was het Peter.
Die leek mij tijdens het gesprek met Marianne al lang niet meer zo zeker of de zaak van Dries pleiten zo'n goed idee was.
Wou hij daarom 1 en ander gaan checken in de originele dossiers?
En kwam het hem goed uit dat
1. hij met Karin dat eitje kon pellen
2. Dries verdacht wordt.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat zijn interessante theorieën, zowel Tania als Peter! En allebei goed mogelijk.

Het was echter wel zo dat Karin totaal niet in de gaten leek te hebben dat er nog iemand binnen was. De insluiper keek het kantoor in en is vervolgens actief op haar af gegaan, waarna hij haar van achter aangevallen heeft. Een reflex is dat toch niet echt meer dan, toch?
Ik vind het wel vrij agressief allemaal. Zou Peter zichzelf zo slecht in de hand hebben dat hij zich totaal niet in kon houden toen hij Karin zag? En hetzelfde vraag ik me toch ook wel van Tania af.

Het is nogal wat om iemand zo toe te takelen... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Het moet iemand zijn die haar echt tot in het diepste van de hart grondig haat, om iemand zo halfdood het ziekenhuis in te krijgen. Kan me niet voorstellen dat Peter zoiets zou doen , Tania evenmin ook niet, want haar intussen kennende, fladdert ze er zomaar op uit , en is ze binnen de kortste keren Karin (en An) alweer vergeten met haar nieuwste verovering. En Dries ligt me toch iets te veel voor de hand liggend, ook al omdat hij al een zaak tegen haar bezig is, en haar al fysiek heeft aangevallen.

Zou het gewoon niemand van buiten af zijn? Iemand van haar gedupeerden?
0 x
Volcano
Nog geen rang
x 1
x 1

Bericht door Volcano »

Iemand van buitenaf zou wat vreemd zijn voor in thuis, al zeker na de 2e aanval van vanavond.

Wat Tania betreft: als ze er mee te maken is denk ik dat het om een verhaal gaat dat we nog niet kennen, maar dat het niks met haar eventuele gevoelens voor Karin te maken heeft (en was die poging tot verovering eerder een truc om dingen te weten te komen ofzo)

En als we een psychopaat zoeken, ik vind het gedrag van Christine daar soms wel naar neigen, hoe obsessief zij is over Bob en hoe jaloers dat Bob karin in het ziekenhuis gaat bezoeken.

Mijn lijstje verdachten :
1. Tania - motief: kennen we nog niet, iets uit het verleden
2. Tamara - was bureau Karen aan het doorzoeken voor dossier v Bob tegen haar, beschuldigde Dries meteen, ... ; wel minder motief voor 2e aanval in dat geval, tenzij Karen haar bij 1e aanval toch herkend zou hebben.
3. Christine - Karen vormt en bedreiging voor Bob (maar dat was bij de 1e aanval nog minder het geval...)
4. Dries
5. Jacques - geen idee waarom maar volgens mij is het sowieso een thuis-personage. (al komt het postuur dan wel helemaal niet overeen...)

Verdenk ik niet: Peter, Stan
- Peter: waarom nu ?
- Stan: met Leo en Britney dat was eerder per ongeluk en zeker niet met voorbedachte rade. Zie Stan geen ingenieus plan bedenken om iemand uit te schakelen en zie ook geen motief voor het doorzoeken van het kantoor. Bovendien als hij iets zou willen zoeken daar kan hij net zo goed zogezegd Tom op zn werk bezoeken en op een ongemerkt moment zoeken+ inderdaad: alibi voor 1e aanval. En van postuur: het lijkt net zo goed op het postuur van bv. Dries.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

01. Tania : Zou op zich wel kunnen, immers weten we niet echt veel van haar verleden (eventueel iets met Karin te maken), en het feit dat ze zich om haar bekommerd heeft, zouden haar echte intenties verborgen kunnen houden. Die kus of versierpoging laat ik hier buiten, ik kan me moeilijk voorstellen dat ze iemand om zoiets banaals zou aanvallen, en ik zie haar gewoon weer verder gaan met haar leven, eventueel rondfladderen naar de volgende verovering. Dus voor mij is ze het minst verdacht na Jacques.

02. Tamara : Gezien de zaak die Bob samen met Karin bezig is/was(?), en haar beste maatje op voet van oorlog met haar leeft, zou ze het wel perfect hebben kunnen doen. Alleen al om haar niet bepaald empathische houding toen ze het nieuws over de aanval vernam, staat ze toch een plekje hoger bij mij. Anderzijds, die zaak van Bob is nu al een aantal weken op zijn beloop, dus waarom dan moeite doen om de advocaat van haar ex aan te vallen, wat baat ze er bij, zeker als Bob ineens besluit het toch te laten vallen?

03. Christine : Daar hoef ik geen al te grote tekeningetje bij te maken. Obsessief, bezitterig, jaloers, zelfingenomen, dat zijn de 4 sleutelwoorden die perfect bij haar passen en de laatste afleveringen wordt het precies alleen maar erger. Ik zie haar eigenlijk evengoed eender welke vrouw aanvallen die het waagt om in de buurt van Bob te komen, ze heeft al bewezen dat ze geweld zeker niet schuwt tegenover Tamara. Voor mij mijn verdacht nummer 1

04. Dries : Hij heeft de meeste redenen van ze allemaal. Zijn diepe haat voor Karin, zeker na de dood van zijn moeder, de zaak waarmee hij bezig, hij heeft haar ook al fysiek aangevallen, de ideale dader. Maar anderzijds, vind ik het dan weer net iets voor de hand liggen dat hij ermee iets te maken heeft, gezien alle voorgenoemde dingen. Ook zet hij hiermee zijn zaak ,en eigenlijk ook zijn naam op het spel, dus eigenlijk schiet hij dan alleen maar in eigen voet en riskeert hij veel te verliezen. Dus , hem verdenk ik voorlopig ook, maar niet zo erg als Tamara of Christine

05. Jacques : Hij is niet meteen de charmantste gezelschap, en dat heeft hij vandaag bovendien nog maar eens bewezen tegenover Judith, verdenk ik het minste, eigenlijk zelfs bijna niet. Zijn gedrag/acties staan apart van het hele gebeuren met Karin, en hij heeft ook niks met haar te maken gehad, dus voor mij staat hij erbuiten.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Eén belangrijke iemand over het hoofd gezien blijkbaar.

Er is nog een zesde verdachte, de man die plots voortdurend bij haar op bezoek gaat en ook altijd héél laat werkt in het gebouw. En dan heb ik het niet over Tom, want die werkt nooit over. Het is iemand die zich op dit moment enorm schuldig voelt en voortdurend beweert "het is mijn fout". Rara, wie is deze rare snuiter :silent:

Maar het raadsel zal snel opgelost worden, want Karin heeft dna van de dader onder haar nagel.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Toch niet Bob? Wat heeft hij daar aan profijt om haar aan te vallen? Zij gaat/ging hem toch helpen met zijn rechtszaak, dus waarom zou hij haar dan dood willen?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Thom schreef: za 23 feb 2019, 01:06 Toch niet Bob? Wat heeft hij daar aan profijt om haar aan te vallen? Zij gaat/ging hem toch helpen met zijn rechtszaak, dus waarom zou hij haar dan dood willen?
Profijt niet, maar eerder... wraak.

Karin is degene die Dries aanzette om Tamara te verleiden. Dit is het begin geweest van het einde van Bobs relatie met haar. En dus onrechtstreeks degene die ervoor zorgde dat hij nooit zijn zoon zal zien. Hij is niet alleen degene met een motief, maar ook met de mogelijkheid (altijd op kantoor, altijd wetend wie daar rondloopt...) en bovendien was hij net in het ziekenhuis geweest (de hele dag, want nadat hij zei dat hij een vriendin ging bezoeken, is hij niet meer teruggekeerd op kantoor), terwijl we hem maar eventjes bij Karin zagen. Zeer waarschijnlijk had hij zich ergens verborgen in afwachting dat de nurse even uit de buurt was.
0 x
Plaats reactie