Dries Van Aken (Yemi Oduwale)

Gesloten
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Re: Dries Van Aken (Yemi Oduwale)

Bericht door johan1969 »

Topadvocaat in spe werkt gratis in een cafe ???
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Was dit eigenlijk een officiële stage en zo ja, hoe gaat hij aan de departementsverantwoordelijke van de faculteit uitleggen dat hij zijn stageplaats kwijt is en hoe dat komt?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef:Was dit eigenlijk een officiële stage en zo ja, hoe gaat hij aan de departementsverantwoordelijke van de faculteit uitleggen dat hij zijn stageplaats kwijt is en hoe dat komt?
Ik denk niet dat het hier om een stage ging die deel uitmaakte van zijn studie.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Het was een soort studentenjob, maar ik denk toch dat Dries zijn eigen ruiten ingooit.

Hoe dan ook gaat ingeval hij ergens solliciteert, die eventuele toekomstige werkgever naar zijn vorige baas (in dit geval DD & B) bellen om te informeren wat voor vlees hij of zij in de kuip krijgt.

En dat zal dan niet zo positief uitpakken, als Tom vertelt wat Dries hen geflikt heeft. Bovendien hebben zowel Karin als Tom een behoorlijk netwerk - dit soort nieuws zal zich snel verspreiden. Kans bestaat dan dat hij wel kan afstuderen, maar nooit als advocaat aan de bak zal kunnen. Maar wie weet kan Peter later geen assistentje gebruiken :mrgreen:
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Dries heet in werkelijkheid Kim maar of hij ook Van Aken heet, ik denk het toch niet.
De lijken beginnen één voor één uit de kast te vallen, we zullen nog het een en ander ontdekken over die Dries, het wordt alsmaar interessanter. :eek:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Het is zo'n harde werker dat zijn moeder dankzij hem niet meer moet werken. Dan vraag ik mij af hoe en wanneer hij tijd had om te studeren. Is hij eigenlijk wel student rechten? Heeft Karin zijn referenties gecheckt? Nu, die kunnen ook vals geweest zijn en bevestigd door een vriend...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

heidiw schreef:Het is zo'n harde werker dat zijn moeder dankzij hem niet meer moet werken. Dan vraag ik mij af hoe en wanneer hij tijd had om te studeren. Is hij eigenlijk wel student rechten? Heeft Karin zijn referenties gecheckt? Nu, die kunnen ook vals geweest zijn en bevestigd door een vriend...
Dat zou best kunnen idd...
En normaal gesproken moet je toch ook je identiteitsgegevens overleggen als je ergens gaat werken? Dus zijn paspoort of ID kaart moet dan ook vervalst zijn, anders was het Tom of Karin toch al lang opgevallen dat zijn naam niet klopt?
Hoe dan ook; Dries is van zijn eerste leugen duidelijk nog niet gebarsten... :mrgreen:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik heb een vriendin die ik al jaren ken als Ann.
Laatst was ik bij haar thuis en ik zag een vensterenvelop op tafel liggen, gericht aan Martina (+haar achternaam)
Ik zei dat ik niet wist dat ze een zus had en vroeg waarom die post bij haar komt.
En toen zei ze dat haar officiële naam Martina was.
De keuze van haar vader die haar is gaan aangeven.
Maar haar moeder wou Ann en heeft haar altijd zo genoemd, wij allemaal trouwens (ook haar vader - na een tijdje ;) )

Dus misschien is Dries wel zijn officiële naam, maar noemt zijn moeder hem Kim? :denk:
Maar dit is Thuis, natuurlijk. ;)
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Ik heb een vriendin die ik al jaren ken als Ann.
Laatst was ik bij haar thuis en ik zag een vensterenvelop op tafel liggen, gericht aan Martina (+haar achternaam)
Ik zei dat ik niet wist dat ze een zus had en vroeg waarom die post bij haar komt.
Maar haar moeder wou Ann en heeft haar altijd zo genoemd, wij allemaal trouwens (ook haar vader - na een tijdje ;) )

Dus misschien is Dries wel zijn officiële naam, maar noemt zijn moeder hem Kim? :denk:
De voornaam hoeft idd niet altijd te kloppen met wat er op de officiële documenten staat. We hebben dat in Thuis zelfs nog gezien met Brigitte (of hoe had Eddy haar ook weer genoemd :lol: )/Britney.
Maar Dries' achternaam is blijkbaar ook niet "Van Aken", en dat zou dan toch wel opgevallen moeten zijn? :)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ok, dat van die achternaam heb ik gemist, ik moet echt wat beter opletten. :mrgreen:

Ook ik twijfelde of hij wel student rechten was, aan de andere kant: hij had wel dat werk (masterproef, scriptie?) dat hij aan Tom voorlegde om samen te bekijken.
Heeft hij dat dan ook ergens gepikt of van het internet geplukt? :denk:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat snap ik ook allemaal niet zo goed, eerlijk gezegd. We zullen het allemaal nog wel te zien krijgen denk ik (en hoop ik :mrgreen: ), maar ik vind het toch ook nogal ver gaan dat hij dan blijkbaar zoveel heeft kunnen vervalsen/verbergen om zijn doel te bereiken. Identiteitsfraude alleen al, is niet bepaald vanzelfsprekend om dat goed voor elkaar te krijgen, laat staan als het om zo goed als je hele leven gaat. Ik ga er voorlopig dan ook toch maar vanuit dat er wel énkele dingen aan zijn verhaal kloppen... :-?
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Maar hij moet toch wel enige kennis van zaken hebben. Tom en Karin hebben hem meermaals geprezen om zijn werk daar.
Ze waren echt blij met hem :razz:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Dat wel, heel blij zelfs. :lol:
Maar het was mij nooit duidelijk wat er altijd bedoeld werd met 'dossiers voorbereiden' (wat hij zo goed deed)
Was dat kopies maken en gegevens vergelijken om te zien of ze wel kloppen?
Of iets anders?
Iemand die dit weet?
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

heidiw schreef:Het is zo'n harde werker dat zijn moeder dankzij hem niet meer moet werken. Dan vraag ik mij af hoe en wanneer hij tijd had om te studeren. Is hij eigenlijk wel student rechten? Heeft Karin zijn referenties gecheckt? Nu, die kunnen ook vals geweest zijn en bevestigd door een vriend...
Ik zou eerder denken dat zijn moeder te ziek is om nog te gaan werken. Kanker ten gevolge van asbest misschien? :oops: Zo gezond zag ze er toch niet uit, en denk niet dat het enkel te wijten is aan armoede. :o

We weten ondertussen al dat Karin ooit gesjoemeld heeft in een zaak omtrent loodvergifting. We zagen ook dat dries, nou ja Kim, cijfertjes heeft veranderd in een dossier over asbest. Het lijkt er dus wel sterk op dat hij op de hoogte was van wanpraktijken bij Karin, en dat nu misbruikt om op die manier aan geld te geraken.

Aan zijn mama kan hij dan wel gaan uitleggen dat hij dat op een eerlijke manier verdient door veel te werken.... :lol:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef:
satine schreef:Ik heb een vriendin die ik al jaren ken als Ann.

De voornaam hoeft idd niet altijd te kloppen met wat er op de officiële documenten staat. We hebben dat in Thuis zelfs nog gezien met Brigitte (of hoe had Eddy haar ook weer genoemd :lol: )/Britney.
Maar Dries' achternaam is blijkbaar ook niet "Van Aken", en dat zou dan toch wel opgevallen moeten zijn? :)
Nu ja dat weten niet zeker hé. Karin heeft enkel de familienaam van zijn moeder achterhaald. Het kan nog altijd zo zijn dat zijn vader een doodgewone Belgische Van Aken is/was. Van Aken kan natuurlijk ook de naam van zijn stiefvader zijn.
0 x
Gesloten