satine schreef:Ik begrijp best dat Charité een oogje in het financiële zeil wil houden, zeker als je bedenkt dat Renzo op korte tijd een put van 10.000 euro gegraven had, maar ik vond haar gisteren wel heel kil naar Renzo toe.
Alsof hij een klein kind is en altijd het geld door deuren en vensters heeft weg gesmeten.
Ik vind het allemaal een beetje raar. Het kostenplaatje in de Withoeve (ze huren van Femke en Peter, dus zijn zus) moet redelijk meevallen. De kost van het eten zal dat ook wel (want er is altijd overschot in een restaurant) en bovendien woont hij op zijn werk (de taxi's) dus een auto heeft hij in principe ook niet vaak nodig...
Blijft de kosten van Charité's studie in Namen (kot en cursussen enz.) Op dat laatste moet ze toch wel zicht gehad hebben, want zij was daar toch van dichtbij betrokken...
De hamvraag is dus hoe Renzo op korte tijd aan die 10.000 euro schulden is gekomen, als hij niet gokt of zo en ook het geld niet door deuren en ramen heeft gegooid. Jammer dat dààr zo geheimzinnig over wordt gedaan.
Wat Charité's houding betreft, volledig akkoord. Hij combineerde twee jobs met de zorg voor zijn en haar kind, dan mag ze niet van hem verlangen dat hij nu de leukste van die twee jobs (voor hem) laat vallen omdat het niet genoeg opbrengt. Vooral omdat hij het was die het voor haar mogelijk gemaakt heeft haar droom (verpleegster worden) te realiseren en ook degene die haar steunde om die studie zeker te proberen...