Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)
- Crackers
- Poster rang 5
Re: Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)
Ze wou Olivia helpen. Help dan Olivia. Maar 2 dagen nadien vertrekt ze zonder nog maar te informeren naar Olivia. Iets in haar verklaringen spreekt zichzelf tegen.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
- Poster rang 2
Jaja was niet spontaan of open en blij, eerder naar binnen gekeerd ok maar dat haperend stemmeke
klopte niet met haar gedrag van een doorzetter als het erop aan komt en jaloers type ook
klopte niet met haar gedrag van een doorzetter als het erop aan komt en jaloers type ook
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Ik heb toch nooit een hekel aan Jana gehad. Ik vond haar altijd een beetje "mistig". En inderdaad dat haperende stemmetje was soms niet om aan te horen. Ze heeft ook eigenlijk na het vertrek van Bram en haar vader nooit meer een goede verhaallijn gehad. Alleen flarden hier en daar. Ik denk dat er voor de actrice ook niet veel meer aan was.
Enfin, met haar wanhoopsdaad op het eind stond ze toch nog even in de belangstelling.
Dag Jana.
Enfin, met haar wanhoopsdaad op het eind stond ze toch nog even in de belangstelling.
Dag Jana.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Kijk, zoals een grootheid ooit zei: "elk nadeel heb zun voordeel", het verdwijnen van Jana betekent ook dat we van haaar irritante moeder af zijn 

0 x
-
- x 435
Veel last heb ik niet gehad van die moeder. Daarvoor kwam ze toch te weinig aan bod.heidiw schreef:Kijk, zoals een grootheid ooit zei: "elk nadeel heb zun voordeel", het verdwijnen van Jana betekent ook dat we van haaar irritante moeder af zijn
Jana, ik wens je 't beste!
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Nee, haar schorsing was voorlopig.tvx1 schreef:Ze is ook maar tijdelijk geschorst, hé.
Dat houdt in dat het later ten gronde bekeken wordt.
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
-
- x 435
Ja dat bedoelde ik. Ik vroeg mij eigenlijk af of Jana nu echt dacht ze al die koffers mocht meenemen naar de VS. Zo veel bagage mag je echt niet meenemen op een vliegtuig.satine schreef:Nee, haar schorsing was voorlopig.tvx1 schreef:Ze is ook maar tijdelijk geschorst, hé.
Dat houdt in dat het later ten gronde bekeken wordt.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Jana is nooit mijn favoriet personage geweest, maar zoals de scenaristen haar de laatste maanden "ten kwade" hebben laten veranderen, was op zijn minst toch wel ongelukkig. Iemand die zoveel ellende heeft meegemaakt en er desondanks altijd voor haar vrienden was, had toch wel een iets mooier afscheid verdiend.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Dat is afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt. Sommige staan 2 koffers toe, bij anderen kan je bijbetalen per kilo overgewicht (van de koffers welteverstaan).tvx1 schreef: Ik vroeg mij eigenlijk af of Jana nu echt dacht ze al die koffers mocht meenemen naar de VS. Zo veel bagage mag je echt niet meenemen op een vliegtuig.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Wat ik jammer vind aan het afscheid van Jana is dat zij waarschijnlijk gaat herinnerd worden als 'degene die de grote fout gemaakt heeft'.
Dat zij een kwetsbaar en eenzaam meisje was met haar hart op de juiste plek en heel veel liefde om te geven, dat zijn de meesten al lang vergeten.
Behalve misschien een paar mensen, zoals Frank en Simonne (om er 2 te noemen, er zullen er nog wel meer zijn - Emma en Toon bijvoorbeeld...)
Maar zij weten (nog) niet wat er gebeurd is.
Ook al zei ze tegen Bob dat ze zich vaak als een bitch heeft gedragen, hij heeft daar nooit iets van gezegd, zoals andere mensen doen.
Dat had misschien een heel verschil gemaakt. Dat ze erop gewezen werd dat haar gedrag niet kon.
Ik wil hier zeker de schuld van wat Jana gedaan heeft niet in de schoenen van Bob schuiven, maar de manier waarop hij haar gedumpt heeft, en de lichtheid waarmee anderen die breuk bekeken, hebben volgens mij veel bijgedragen aan de eenzaamheid van Jana.
Ik vond haar 'onverschillige' houding tov de breuk en het feit dat ze meteen naar Toon ging een goed bewijs dat ze aan niemand wou laten merken hoe hard het haar raakte. Ze wou stoer zijn en dat is haar ook een tijdje gelukt, tot ook Olivia weg viel...
Maar ook haar afwezige ouders, Simonne en Frank (die ze toch een beetje als 'surrogaat-familie' beschouwde) die hun eigen problemen hadden, het vertrek van Lowieke, het plotse overlijden van Yvetje, Renzo die haar opeens niet meer als 'één van de Angels' zag, Tamara die haar altijd liet blijken dat ze niet welkom was, Olivia die zich maar al te graag door Tamara op sleeptouw liet nemen...
Jana heeft het op korte tijd hard te verduren gekregen.
Mijn hart brak toen op 1 november niemand haar voorstelde om samen naar Jack te gaan, Bob die de Luc-mobiel belangrijker vond, niemand die er zelfs maar iets over zei of haar sterkte wenste op die moeilijke dag.
Ik hoop toch dat er een moment komt dat de anderen beseffen dat zij helemaal alleen was en dat ergens wat ze deed even goed een 'schreeuw om aandacht' of een 'wanhoopsdaad' was, als de zelfmoordpoging van Arne.
Ze wou gewoon haar vriendin terug - degene waarmee ze zoveel dingen had meegemaakt.
Een vriendschap die het slippertje met Lowie toch weer overleefde...
Een vriendin die ze wou waarschuwen om te voorkomen dat er nog (ergere) dingen gebeurden.
Ze heeft de situatie in haar jeugdige onnadenkendheid verkeerd ingeschat.
Was het dom wat ze gedaan heeft? Ja, dat was het zeer zeker.
Maar haar intenties waren goed - ook al had ze beter niet naar haar hart geluisterd.
Het was opvallend dat het hangertje van Jack weer heel zichtbaar gedragen werd en dat ze het vaak vast hield als ze het moeilijk had.
Ook al is het een hele tijd geleden, een kind verliezen kom je nooit weer helemaal te boven.
En als je dan in een periode dat het moeilijk gaat niemand hebt om je hart tegen te luchten, dan komt dat allemaal weer terug.
Zo gaat dat met verdriet.
Ik hoop dat Jana haar draai vindt in de VS, ze heeft tenminste haar vader daar.
Hopelijk valt de ontmoeting met John mee en kan ze bij hen beiden terecht als er iets is.
En ze kan met een schone lei beginnen. Niet onbelangrijk.
Maar ik denk dat ze toch een hele tijd zal nodig hebben om te vergeten wat er allemaal gebeurd is.
Ze betaalt een behoorlijke prijs voor wat ze gedaan heeft.
Hopelijk doet ze dat nooit meer en kan ze snel weer in zichzelf geloven.
En ja, ik weet dat het allemaal fictie is.
Dat zij een kwetsbaar en eenzaam meisje was met haar hart op de juiste plek en heel veel liefde om te geven, dat zijn de meesten al lang vergeten.
Behalve misschien een paar mensen, zoals Frank en Simonne (om er 2 te noemen, er zullen er nog wel meer zijn - Emma en Toon bijvoorbeeld...)
Maar zij weten (nog) niet wat er gebeurd is.
Ook al zei ze tegen Bob dat ze zich vaak als een bitch heeft gedragen, hij heeft daar nooit iets van gezegd, zoals andere mensen doen.
Dat had misschien een heel verschil gemaakt. Dat ze erop gewezen werd dat haar gedrag niet kon.
Ik wil hier zeker de schuld van wat Jana gedaan heeft niet in de schoenen van Bob schuiven, maar de manier waarop hij haar gedumpt heeft, en de lichtheid waarmee anderen die breuk bekeken, hebben volgens mij veel bijgedragen aan de eenzaamheid van Jana.
Ik vond haar 'onverschillige' houding tov de breuk en het feit dat ze meteen naar Toon ging een goed bewijs dat ze aan niemand wou laten merken hoe hard het haar raakte. Ze wou stoer zijn en dat is haar ook een tijdje gelukt, tot ook Olivia weg viel...
Maar ook haar afwezige ouders, Simonne en Frank (die ze toch een beetje als 'surrogaat-familie' beschouwde) die hun eigen problemen hadden, het vertrek van Lowieke, het plotse overlijden van Yvetje, Renzo die haar opeens niet meer als 'één van de Angels' zag, Tamara die haar altijd liet blijken dat ze niet welkom was, Olivia die zich maar al te graag door Tamara op sleeptouw liet nemen...
Jana heeft het op korte tijd hard te verduren gekregen.
Mijn hart brak toen op 1 november niemand haar voorstelde om samen naar Jack te gaan, Bob die de Luc-mobiel belangrijker vond, niemand die er zelfs maar iets over zei of haar sterkte wenste op die moeilijke dag.
Ik hoop toch dat er een moment komt dat de anderen beseffen dat zij helemaal alleen was en dat ergens wat ze deed even goed een 'schreeuw om aandacht' of een 'wanhoopsdaad' was, als de zelfmoordpoging van Arne.
Ze wou gewoon haar vriendin terug - degene waarmee ze zoveel dingen had meegemaakt.
Een vriendschap die het slippertje met Lowie toch weer overleefde...
Een vriendin die ze wou waarschuwen om te voorkomen dat er nog (ergere) dingen gebeurden.
Ze heeft de situatie in haar jeugdige onnadenkendheid verkeerd ingeschat.
Was het dom wat ze gedaan heeft? Ja, dat was het zeer zeker.
Maar haar intenties waren goed - ook al had ze beter niet naar haar hart geluisterd.
Het was opvallend dat het hangertje van Jack weer heel zichtbaar gedragen werd en dat ze het vaak vast hield als ze het moeilijk had.
Ook al is het een hele tijd geleden, een kind verliezen kom je nooit weer helemaal te boven.
En als je dan in een periode dat het moeilijk gaat niemand hebt om je hart tegen te luchten, dan komt dat allemaal weer terug.
Zo gaat dat met verdriet.
Ik hoop dat Jana haar draai vindt in de VS, ze heeft tenminste haar vader daar.
Hopelijk valt de ontmoeting met John mee en kan ze bij hen beiden terecht als er iets is.
En ze kan met een schone lei beginnen. Niet onbelangrijk.
Maar ik denk dat ze toch een hele tijd zal nodig hebben om te vergeten wat er allemaal gebeurd is.
Ze betaalt een behoorlijke prijs voor wat ze gedaan heeft.
Hopelijk doet ze dat nooit meer en kan ze snel weer in zichzelf geloven.

0 x
-
- x 435
En ja, het is allemaal fictie, maar als je de moeite doet om alle berichten ivm deze stommiteit van Jana te herlezen, dan merk je meteen dat weinigen er aan dachten dat het "maar fictie" was.Wat ik jammer vind aan het afscheid van Jana is dat zij waarschijnlijk gaat herinnerd worden als 'degene die de grote fout gemaakt heeft'.
Je poste hier een hele mooie afscheidsrede voor Jana.
Ze verdiende deze rechtzetting dubbel en dik.
Ik dank je in haar plaats, Satine.
Laatst gewijzigd door ikke op zo 12 feb 2017, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Ook al is Thuis fictie, het geeft voor een deel ook wel het inlevingsvermogen aan van de mensen die erop reageren. Ook ik vind het een mooie post over Jana waar ik me graag volledig bij aansluit... 

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
@ Satine :
Ik zou het niet beter hebben kunnen verwoorden 

0 x