tvx1 schreef: En het beroepsgeheim schenden is ook een strafbaar feit, niet alleen een professionele fout.
Beroepsgeheim kan je natuurlijk enkel schenden als je het beroep ook effectief uitoefent. Jana zit als ik het goed heb pas in het tweede jaar, wellicht hebben ze deontologie nog niet gehad
In ieder geval, hij kan haar op de unief niks maken, want dan geeft hij indirect toe dat hij een tweedejaars bij vertrouwelijke info uit zijn praktijk liet, want hij had zijn dossierkast (zoals het hoort) ook op slot kunnen doen natuurlijk.
tvx1 schreef: Neen, die zou niet dezelfde geweest zijn. Want Olivia weet nu immers helemaal niets van Arne's verleden. Niets over die ziek geworden en overleden zus en over het feit dat er niemand was waarbij Arne zijn verdriet kwijt kon.
Ook hier gaan we ervan uit dat de feiten "minder erg" zijn omdat er een achtergrond is. Alsof het voor een (in dit geval bijna) verkrachte vrouw minder erg zou zijn als de dader met psychische problemen sukkelt.
Okay, nu ik dat weet kan ik er beter mee leven, zoiets dergelijks ??
Dan is het voor Femke en Peter ook minder erg, nu ze weten dat Eddy het niet met de bedoeling deed om Lucas te laten verongelukken, hij deed het immers om Peggy eens goed te grazen te nemen. Tja.