Ruben Huisman (Wim Van De Velde)

Gesloten
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Ruben Huisman (Wim Van De Velde)

Bericht door Caligula »

Kwast schreef:Die man werkt echt op mijn zenuwen. Net een paling in een emmer snot. Zo glad!
Hé,Kwast het is echt wel een hele goede psychiater hoor of hij nu op je zenuwen werkt of niet.
0 x
Potentia Principatum
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Caligula schreef:
Kwast schreef:Die man werkt echt op mijn zenuwen. Net een paling in een emmer snot. Zo glad!
Hé,Kwast het is echt wel een hele goede psychiater hoor of hij nu op je zenuwen werkt of niet.
Waar baseer je dat eigenlijk op? Het is mij allemaal net iets te. Dat eeuwige geslijm ook. Pfff. Ach ja, als hij Arne's gedrag/patronen kan veranderen zal ik mijn mening herzien.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Geduld Kwast, geduld.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Kwast schreef:Waar baseer je dat eigenlijk op? Het is mij allemaal net iets te. Dat eeuwige geslijm ook. Pfff. Ach ja, als hij Arne's gedrag/patronen kan veranderen zal ik mijn mening herzien.
Waar ik me op baseer? Dat is vrij simpel. Hij heeft Arne zover gekregen dat hij het er uit gespuwd heeft. Probeer maar eens hé.
Niet gemakkelijk hoor.Dat is de essentie van een vertrouwensrelatie. Natuurlijk heel wat anders dan naar de politie te lopen. Die hadden het er nooit uit gekregen.
0 x
Potentia Principatum
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

De dossierskast heeft zowaar toch een sleuteltje..
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Het sleuteltje heeft nu geen belang meer. Het kwaad is geschied. Maar ik vind het wel een goede zet van Ruben om te proberen Olivia er bij te betrekken. Dat gaat (als het zover komt) natuurlijk niet gemakkelijk zijn maar wel het beste denk ik.
0 x
Potentia Principatum
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Jammer voor Ruben en zijn therapie, maar zal hij Arne nu nog kunnen helpen? Zonder dat hij het gewild heeft is de relatie met zijn patiënt nu wel geschonden. Ok hij had zijn dossierkast moeten sluiten maar mogelijks stuikt zijn therapie met Arne nu helemaal in elkaar door de schuld van een ander. Zal Arne nog op therapie willen komen bij hem en als hij nog komt, zal hij nog iets durven te vertellen?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Dat is helemaal kapot hé. Merci hé Jana. En Ruben alsmaar uitstellen gaat je echt niet helpen hoor.
0 x
Potentia Principatum
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Waarom is die toch niet begonnen zoeken in de Frens ? Hij weet toch dat daar HET stamcafé is waar hij Jana had kunnen vinden ....
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Als Jana echt stagiaire was bij Ruben zou ze op den duur toch ook wel inzage in de dossiers krijgen?
Ze heeft zich bij Ruben aangemeld omdat ze Arne daar heeft zien binnen gaan.
Wat haar functie daar is/was is een beetje wazig.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jessie V. schreef:Ze heeft zich bij Ruben aangemeld omdat ze Arne daar heeft zien binnen gaan.
Dat vraag ik me af, of dat (vooral) de reden was. Ze was toch ook erg onder de indruk van zijn boek en zijn lezing, en leek echt wel interesse te hebben in wat hij haar kon leren volgens mij.

Maar toen werd ze gedumpt door Bob en in de steek gelaten door Olivia, met de gekende gevolgen. Iets wat zowel Ruben als Jana niet had kunnen voorzien, en al helemaal niet dat het dit effect op Jana zou hebben.
Ze hebben nu beiden een (groot) probleem waar ze allebei eigenlijk alles en niks aan kunnen doen. Waar mensen werken, worden nu eenmaal fouten gemaakt. Al schiet Arne daar helemaal niks mee op uiteraard...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Jana deed administratie voor Ruben,dat was alles. Bovendien heeft ze een vertrouwelijksclausule moeten tekenen.
En dan zoiets...als dit misloopt is Ruben zijn reputatie ook om zeep.
0 x
Potentia Principatum
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik had verwacht dat iemand als Jana toch wel zou kunnen overzien wat ze aan richt en niet de intentie heeft gehad om dat allemaal kapot te maken. En de vriendschap met Olivia was toch ook op het nulpunt aanbeland, zo vriendelijk was Olivia nou niet direct tegen Jana. Ik vind het vreemd.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Volgens mij is het juist daardoor dat Jana de pedalen zo kwijtgeraakt is. Zelfs Olivia liet haar vallen en ze had letterlijk niemand meer over. Ze komt al een tijdje behoorlijk depressief over en dan doen mensen wel eens onverwachte dingen die ze normaal gesproken nooit zouden doen. Ik geloof echt niet dat ze hier voorheen over nagedacht heeft, laat staan dat ze de intentie had om het zo naar de knoppen te laten lopen.

Vandaar ook dat Ruben zijn dossierkast misschien nog even netjes gesloten had moeten houden totdat hij Jana wat beter kende. Ruben is de professional die heel gevoelige informatie in die schriftjes schrijft, en die dus moet beseffen dat die niet zomaar voor het grijpen horen te liggen. Ook niet voor een jonge "stagiaire" die hij - ondanks getekende clausules - van haar noch pluim kent.

Ruben heeft dit nooit zo gewild, maar Jana toch duidelijk ook niet?
Waarom de één dan wel zo op haar daden afgerekend wordt terwijl de rest gewoon van tafel geveegd wordt, ontgaat mij soms echt een beetje... ;)

Als je het mij vraagt, kan Ruben eigenlijk nog maar 1 ding doen en dat is z.s.m. contact zoeken met Arne om te kijken hoe de status is. Dat is in mijn ogen veel dringender dan Jana zien te bereiken, al kan ik me ook wel voorstellen dat Ruben in eerste instantie wil controleren wat er precies gebeurd is, en of Jana daadwerkelijk in zijn kast gezeten heeft.

En dan vervolgens z.s.m. samen met Arne kijken of hij eventueel doorverwezen kan / wil worden naar een goede collega om daar zijn therapie voort te zetten, mocht hij dat bij Ruben niet meer zien zitten...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ruben weet natuurlijk niet dat Jana wat ze gelezen heeft aan Olivia heeft doorverteld en of Arne in dat geval op de hoogte is. Wellicht wil hij daarom eerst Jana spreken...

Nu is het wel zo dat in het algemeen in Thuis redelijk nonchalant wordt omgesprongen met het beroepsgeheim. Tom indertijd tegen zijn "vrienden (Frank etc) in de zaak Luc en de boilers, de beide dokters (Geert was iets discreter) met hun patiënten, Tim tegen Sam (in de zaak Julia) en ga zo maar door.

Ruben maakt hier toch wel een kapitale fout, een man in zijn positie laat geen sleutels rondslingeren van zijn dossierkast, zelfs niet als er een bevallige stagiaire rondloopt (en vooral dan niet). Hij kent haar tenslotte enkel van ziens.
0 x
Gesloten