Groot verschil met die drie is dat Eddy al meer dan tien jaar meedraait in Thuis. En hij is toch iets "onschuldiger" dan de drie die je opsomt.tvx1 schreef:Dat denk ik ook niet. Hij zal waarschijnlijk het zelfde lot beschoren zijn als personages zoals Swerts, Youri en Guy.lord F. schreef:Ja, maar zie het nu ook niet gebeuren dat we hem vier seizoenen lang in een cel gaan zien in Thuis.karolien85 schreef:Tja, zie je Eddy de komende 15 jaar in de cel zitten? Dit is nog altijd een soap.. Ze kunnen hem moeilijk zo lang een cel/bezoekersruimte scene geven hee. In het echte leven is dit te licht ja, maar zijt maar zeker dat dit ook int echt gebeurd.
Achja, ik zie hem liever vrij, dan is er tenminste terug ne kabouter beschikbaar.
Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
lord F.
- Poster rang 5

Re: Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Caligula
- Poster rang 5

Ha,het gerecht is dus geluk hebben? Dat wist ik niet want in mijn beroep heb je geen "geluk". Daar zijn alleen harde feiten.tvx1 schreef:Dat denk ik er dus van. Eddy heeft weeral veel geluk gehad.
Nu met goed gedrag (Eddy?) zal hij wel vrijkomen binnen wat? 2 jaar of zo? Het gerecht is echt een mooie zaak.
Nu wat mij interesseert is de houding van Peter tegen Eddy, zal die veranderen na wat hij gehoord heeft?
0 x
Potentia Principatum
-
ikke
- x 435
Come and see next season!Caligula schreef: Nu wat mij interesseert is de houding van Peter tegen Eddy, zal die veranderen na wat hij gehoord heeft?
0 x
-
tvx1
- x 435
Iets onschuldiger? Heeft ondertussen al twee onschuldige kinderen gedood met zijn capriolen.lord F. schreef:Groot verschil met die drie is dat Eddy al meer dan tien jaar meedraait in Thuis. En hij is toch iets "onschuldiger" dan de drie die je opsomt.tvx1 schreef:Dat denk ik ook niet. Hij zal waarschijnlijk het zelfde lot beschoren zijn als personages zoals Swerts, Youri en Guy.lord F. schreef:Ja, maar zie het nu ook niet gebeuren dat we hem vier seizoenen lang in een cel gaan zien in Thuis.karolien85 schreef:Tja, zie je Eddy de komende 15 jaar in de cel zitten? Dit is nog altijd een soap.. Ze kunnen hem moeilijk zo lang een cel/bezoekersruimte scene geven hee. In het echte leven is dit te licht ja, maar zijt maar zeker dat dit ook int echt gebeurd.
Achja, ik zie hem liever vrij, dan is er tenminste terug ne kabouter beschikbaar.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Maar wel met dat verschil dat het bij Eddy inderdaad door zijn capriolen kwam, en het bij types als Guy, Swerts en Youri veel gerichtere acties waren. Die waren nietsontziend, terwijl Eddy gewoon ontzettend dom kan zijn, helaas soms met desastreuze gevolgen. Maar daarbij mag in mijn ogen ook niet vergeten worden dat hij vaak wel voor een deel onder invloed stond van mensen die geacht werden verstandiger te zijn...
Hoe dan ook heeft Eddy levenslang door wat hij gedaan heeft. Zijn berouw zorgt daar wel voor, wat gisteren ook duidelijk uit zijn pleidooi bleek. Het bracht inderdaad wel wat teweeg bij Peter, denk ik ook. Misschien heeft hij zich wel even gerealiseerd dat hij een hele tijd hetzelfde heeft gedacht als Eddy, maar dat de gevolgen bij hem gewoon anders uitgedraaid zijn?
In feite hebben ze beiden levenslang. De ene door zijn immens schuldgevoel, en de andere omdat hij zijn zoontje definitief moet missen. Tegen zo'n verschrikkelijke straf, kan geen enkele gevangenisstraf op...
Hoe dan ook heeft Eddy levenslang door wat hij gedaan heeft. Zijn berouw zorgt daar wel voor, wat gisteren ook duidelijk uit zijn pleidooi bleek. Het bracht inderdaad wel wat teweeg bij Peter, denk ik ook. Misschien heeft hij zich wel even gerealiseerd dat hij een hele tijd hetzelfde heeft gedacht als Eddy, maar dat de gevolgen bij hem gewoon anders uitgedraaid zijn?
In feite hebben ze beiden levenslang. De ene door zijn immens schuldgevoel, en de andere omdat hij zijn zoontje definitief moet missen. Tegen zo'n verschrikkelijke straf, kan geen enkele gevangenisstraf op...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
spike
- Nog geen rang
Eddy blijft een speler die met zijn wervelende acties regelmatig voor de nodige ambiance zorgt.
Kan moeilijk gemist worden.
Scoort spijtig genoeg af en toe een owngoal.
Rode kaart en schorsing was terecht
Benieuwd hoe men hem snel terug op het veld krijgt.
In beroep gaan?
Effectieve hechtenis beperken in tijd en combineren met werkstraf en/of enkelband?
Ik ben benieuwd.
Kan moeilijk gemist worden.
Scoort spijtig genoeg af en toe een owngoal.
Rode kaart en schorsing was terecht
Benieuwd hoe men hem snel terug op het veld krijgt.
In beroep gaan?
Effectieve hechtenis beperken in tijd en combineren met werkstraf en/of enkelband?
Ik ben benieuwd.
0 x
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. ( Groucho Marx )
-
Clarke
- Nog geen rang
Moest zijn tijd in voorhechtenis al ingerekend worden bij die 5 jaar celstraf, en hij vroeger vrij komt door de wet van Lejeune, dan komt Eddy zo ongeveer volgend seizoen al vrij. Al hoop ik dat ze hem niet hele tijd vanuit die grijze cel in beeld zullen brengen! Eddy moet zijn vleugels kunnen uitslaan 
0 x
-
tvx1
- x 435
Laat dat sarcasme nu eens achterwege. Eddy heeft wel degelijk geluk gehad met zijn straf. Of ga je me nu echt wijsmaken dat je het niet meer dan normaal vindt dat hij maar 5 jaar gekregen heeft? Je bent duidelijk ook vergeten dat we het hier niet over echte justitie hebben. Dit is een fictieve rechtbank in een fictiereeks. Daar oordeelde geen echte rechter maar een tv-personage. Dit vonnis heeft niets met gerechtigheid te maken maar wel alles met wat voor de scenaristen het beste uitkwam voor hun verhaallijn. Ik blijf erbij dat het opzettelijk met voorbedachten rade saboteren van de remmen van een voertuig op dusdanige manier dat de remmen volledig stoppen te werken (zoals Eddy het dus deed) niet enkel gedaan wordt met de intentie om iemand te schaden maar wel degelijk met de intentitie om iemand te doden. Als het dan niet lukt, is het een poging tot moord, als het wel lukt is het moord. Je kan namelijk op geen enkele manier garanderen dat het doelwit het beoogde ongeval gaat overleven. Als er uiteindelijk een verkeerd slachtoffer gemaakt wordt, maakt dat helemaal niks uit. Het staat uiteraard als een paal boven water dat Eddy Femke en Lucas helemaal niets wilde aandienen. Maar dat betekent niet dat Eddy toen hij aan die remmen aan het prutsen (en niet wist dat Femke en Lucas in de bestelwagen zouden zitten) was niet de intentie had om te doden. We hebben duidelijk gezien hoezeer zijn haat tegenover Peggy hem beheerste in de weken voor het ongeval. We hebben ook gezien hoezeer hij tegen haar tekeer ging aan de bestelwagen de dag voor het ongeval. Als hij haar inderdaad gedood had, dan zou hij daar geen seconde spijt van gehad hebben. Niets wat je daarvoor schrijft zal me mijn mening door herzien. Het ergste is dat Eddy nu eigenlijk bij wijze van spreken nog wat profijt heeft gedaan door de verkeerde te doden. Want als hij wel degelijk Peggy had gehad gedood, dan was hij zonder twijfel van moord veroordeeld geweest geworden en dan had hij dus levenslang gekregen.Caligula schreef:Ha,het gerecht is dus geluk hebben?tvx1 schreef:Dat denk ik er dus van. Eddy heeft weeral veel geluk gehad.
Maar je kan toch moeilijk zeggen dat ze op dezelfde manier afzien. De ene kan nu wegrotten in de cel, terwijl de andere al weer de gelukkige kan spelen met een bloeiende zaak, een goed huwelijk en een nieuw zoontje.Christel schreef: In feite hebben ze beiden levenslang. De ene door zijn immens schuldgevoel, en de andere omdat hij zijn zoontje definitief moet missen. Tegen zo'n verschrikkelijke straf, kan geen enkele gevangenisstraf op...
Blijkbaar moet volgens de wet Lejeune in geval van recidive tweederde van de straf effectief uitgezeten worden. Dus het zou toch nog iets langer kunnen duren vooraleer we Eddy terugzien.Clarke schreef:Moest zijn tijd in voorhechtenis al ingerekend worden bij die 5 jaar celstraf, en hij vroeger vrij komt door de wet van Lejeune, dan komt Eddy zo ongeveer volgend seizoen al vrij. Al hoop ik dat ze hem niet hele tijd vanuit die grijze cel in beeld zullen brengen! Eddy moet zijn vleugels kunnen uitslaan
0 x
-
Clarke
- Nog geen rang
Echt? Wist ik niet! Dan vraag ik me des te meer af hoe ze dat zullen aanpakken! 
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Kijk, ik geloof geen seconde dat Eddy spijt heeft van zijn daad, integendeel. Zoals tvx zegt: was het Peggy geweest dan was Eddy naar het dichtstbijzijnde café gespurt en zich van contentement een stuk in zijn voeten gezopen. Eddy heeft spijt, ja, maar dan enkel van de uitkomst van zijn daad. Dat hij plots tegen de rechter zei dat hij door zijn advocate gejost was heeft niks maar dan ook niks met Karin of zijn daad te maken maar was een wanhopige poging om toch nog iets goed te maken met zijn familie. En ja, Eddy heeft de remmen gesaboteerd, maar ik denk niet dat hij met zijn verstandelijk vermogen kon denken dat er doden zouden vallen.
En hier blijf ik ook bij: hij heeft het gedaan omdat hij ervan overtuigd was dat hij Peter een plezier zou doen.
En hier blijf ik ook bij: hij heeft het gedaan omdat hij ervan overtuigd was dat hij Peter een plezier zou doen.
0 x
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Ik wel, zijn petekind is dood door zijn toedoen. . Ik hoop, nadat we hem tegen het fotootje hebben zien praten, dat hij geen zelfmoord wilt plegen.. Hij zag er zo zielig uit.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Maar ik heb dan ook nergens gezegd dat ze op dezelfde manier afzien. Alleen maar dat ze dit beiden levenslang zullen meedragen...tvx1 schreef:Maar je kan toch moeilijk zeggen dat ze op dezelfde manier afzien. De ene kan nu wegrotten in de cel, terwijl de andere al weer de gelukkige kan spelen met een bloeiende zaak, een goed huwelijk en een nieuw zoontje.Christel schreef: In feite hebben ze beiden levenslang. De ene door zijn immens schuldgevoel, en de andere omdat hij zijn zoontje definitief moet missen. Tegen zo'n verschrikkelijke straf, kan geen enkele gevangenisstraf op...
Lucas krijgen ze nooit meer terug, en hun beider leven zal nooit nog hetzelfde zijn, ook al kan Peter dan misschien de gelukkige vader van een nieuw kindje spelen onder het genot van een bloeiende zaak. Hij is een stukje van zichzelf kwijt door de dood van zijn kind, en al zouden er nog 10 "nieuwe" kindjes bijkomen, die brengen dat stukje nooit meer terug. Een kind is onvervangbaar, en door Lucas' dood zal er geen dag meer zijn die er net zo fleurig uitziet als hij eruit zou hebben gezien wanneer Lucas nog zou leven.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Eddy, die maar moet zien te leven met het feit dat Lucas er dankzij zijn stommiteiten niet meer is. Of hij nou 5, 10 of voor mijn part 85 jaar opgesloten wordt, dat zal daaraan niet veel meer veranderen. Sterker nog: ik denk dat Eddy het op dit moment misschien zelfs moeilijker zou hebben gehad als hij vrijgelaten was.
Over de strafmaat ga ik me verder niet eens uitlaten. Het gaat hier om een soap, dus ik vraag me dan ook af in hoeverre ze dit heel realistisch kunnen brengen allemaal, en dan nog: meningen verschillen nou eenmaal altijd over wat terecht is en wat niet, dat is ook zo in het echte leven.
Wat ik wilde zeggen is dat zowel Eddy als Peter naar mijn mening hun straf eigenlijk al gehad hebben, en daar zijn geen jaren aan vast te plakken.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Crackers
- Poster rang 5

5 jaar effectief voor doodslag vind ik toch niet min. Alle thuispersonages doen alsof dat peanuts is.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Caligula
- Poster rang 5

Niks vergeten. Mijn eigen ervaringen met Justitie (als expert) zijn nog veel erger. Maar goed,we gaan deze discussie nu wel sluiten.tvx1 schreef:Je bent duidelijk ook vergeten dat we het hier niet over echte justitie hebben.
Alleen nog dit: ik denk niet dat Eddy heel lang gaat blijven vastzitten. Daar heb je dan weer een punt in zoverre dat Eddy een personage blijft in Thuis.
0 x
Potentia Principatum
- Crackers
- Poster rang 5

De rechter zei gisteren nog over Eddy: de rest acht de rechtbank niet bewezen. Welke rest bedoelde hij?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!