Nancy De Grote (Ann Pira)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
flodderke
- Poster rang 2

Re: Nancy De Grote (Ann Pira)
bah het gaat niet over die job, het gaat over het gevoel van thuis zijn.
0 x
- Seraph
- Poster rang 1

En dat Nancy zich zo laat doen door haar eigen dochter, schandalig!
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Ik heb altijd de indruk gehad dat ze enkel gevraagd werd om mee te verhuizen naar de withoeve als gratis oppas, maar Lucas is er niet meer en nu loopt Nancy in de weg. Eigenlijk is het altijd al zo geweest, Nancy komt er alleen aan te pas als het in het kraam van haar dochter/schoonzoon past en anders wordt ze afgesnauwd. Hoog tijd dat daar de spreekwoordelijke frank ook eens valt.
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Maar ze loopt ook overal in de weg en ze dringt zich overal op.
Ze moet haar plaats leren kennen als kuisvrouw en al blij zijn dat Peter en Femke nog zo toegeeflijk waren om haar een job te geven waar ze zelf geen vragende partij waren.
Ok, Femke kon het gisteren wel anders verwoord hebben maar wie zou het op de duur niet op z'n heupen gaan krijgen van Nancy?
Ze moet haar plaats leren kennen als kuisvrouw en al blij zijn dat Peter en Femke nog zo toegeeflijk waren om haar een job te geven waar ze zelf geen vragende partij waren.
Ok, Femke kon het gisteren wel anders verwoord hebben maar wie zou het op de duur niet op z'n heupen gaan krijgen van Nancy?
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- martha
- Poster rang 5

- x 980
- x 583
Ik dacht dat Peter aan Eddy & Nancy gevraagd had (nog voor het noodlottig ongeluk waarin Lucas stierf) om conciërge te worden in de withoeve. Maw, het een beetje in de gaten houden als Peter & Femke er niet zijn en alle calamiteiten te rapporteren.
0 x
-
flodderke
- Poster rang 2

welke job mag ze daar dan doen ? was het kuisen in de zaal ? mij is het niet duidelijk.
0 x
- Amiche
- Poster rang 2

Ik meen dat Fem zelfs uitdrukkelijk zei laatst dat ze haar moeder absoluut niet wilde laten kuisen bij hun. Ze mocht er wonen en vooral al haar jobs gewoon houden, dus regelmatig wieberen.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Femke heeft haar idd inmiddels heel duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat Nancy daar komt werken. Van de andere kant is het natuurlijk wel zo dat Femke haar moeder nu toch al lang genoeg kent om te weten dat ze het niet slecht bedoelt allemaal. Tel daarbij op dat Nancy inderdaad maar verloren rondloopt nu ze Eddy kwijt is, en dat ze bovendien moet wennen in een helemaal nieuwe omgeving, en ik had gisteren echt wel met haar te doen.
Als kuisvrouw moet Nancy haar plaats dan misschien wel kennen, maar als moeder verdient ze wel wat meer respect, vind ik...
Maar Femke loopt sowieso op de toppen van haar tenen en zal het vast niet zo lomp bedoeld hebben als dat het eruit kwam.
Als kuisvrouw moet Nancy haar plaats dan misschien wel kennen, maar als moeder verdient ze wel wat meer respect, vind ik...
Maar Femke loopt sowieso op de toppen van haar tenen en zal het vast niet zo lomp bedoeld hebben als dat het eruit kwam.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Voor Nancy is die "Withoeve" geen nieuwe omgeving want ze werkte daar toch al lang ....
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Dit zeker wel - ik had echt met haar te doen.Christel schreef:Als kuisvrouw moet Nancy haar plaats dan misschien wel kennen, maar als moeder verdient ze wel wat meer respect, vind ik...
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat had ik ook, en heb ik met Nancy wel vaker, eigenlijk. Ze heeft een goed hart, en ook al kan ze soms bemoeizuchtig, tactloos of zelfs irritant zijn, ieder mens heeft zijn mindere kantjes. Het grote geheel is echter wel heel oké bij Nancy. Ze staat bijvoorbeeld altijd klaar als mensen haar hulp echt nodig hebben, vertrouwt rotsvast op de mensen die ze liefheeft en gaat voor hen door een vuur: allemaal kwaliteiten die in mijn ogen zowel heel belangrijk als niet eenvoudig te vinden zijn in mensen.satine schreef:Dit zeker wel - ik had echt met haar te doen.Christel schreef:Als kuisvrouw moet Nancy haar plaats dan misschien wel kennen, maar als moeder verdient ze wel wat meer respect, vind ik...
Als je dan zo iemand in je omgeving hebt, dan zou ik er persoonlijk met veel plezier haar irritante kantjes bijnemen.
Ik begrijp dat een werkgever daar niet zo naar kijkt, hoor, maar mensen uit haar naaste omgeving zouden dit zeker wel mogen doen. De manier waarop ze soms afgesnauwd wordt, vind ik moeilijk om naar te kijken. Dat bijvoorbeeld Marianne haar inmiddels wel op waarde weet te schatten, doet me elke keer weer plezier.
0 x
- Amiche
- Poster rang 2

Laten we niet vergeten dat de positieve aandacht van Marianne voorheen wel altijd vanuit eigenbelang waren - als ze Nancy weer eens voor haar kar wilde spannen. Daarna liet ze haar altijd vallen als een baksteen en deed heel onaardig en neerbuigend tegen haar!
Pas sinds Marian een karikatuur van zichzelf is geworden is ze ineens een 'echte vriendin' .... maar goed. Ik vond en vind de scenes van de 2 samen altijd wel leuk en heel goed geacteerd.
Pas sinds Marian een karikatuur van zichzelf is geworden is ze ineens een 'echte vriendin' .... maar goed. Ik vond en vind de scenes van de 2 samen altijd wel leuk en heel goed geacteerd.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat ben ik niet helemaal met je eens...Amiche schreef:Laten we niet vergeten dat de positieve aandacht van Marianne voorheen wel altijd vanuit eigenbelang waren - als ze Nancy weer eens voor haar kar wilde spannen. Daarna liet ze haar altijd vallen als een baksteen en deed heel onaardig en neerbuigend tegen haar!
Pas sinds Marian een karikatuur van zichzelf is geworden is ze ineens een 'echte vriendin' ....
Marianne heeft zeker meer dan eens misbruik gemaakt van (de goedgelovigheid van) Nancy, maar daarnaast heeft ze Nancy net zo goed talloze kansen gegeven zonder er iets bij te winnen, ook al kwam Nancy compleet zat of veel te laat (of zelfs gewoon niet
Zowel Nancy als Marianne hebben door de jaren heen meer dan genoeg met elkaar meegemaakt om een grondige hekel aan elkaar te hebben, maar nog veel meer om elkaar graag te hebben. Dat vind ik net het mooie van hun vriendschap: ze kijken al jaren allebei verder dan die onhebbelijke eigenschappen en zien wel het goede van elkaar, en waarderen dat ook.
Wat wel veranderd is door de jaren heen, is dat Marianne een stuk milder is geworden in haar uitspraken en reacties tegenover Nancy. Maar dat gebeurt wel vaker als een mens wat ouder wordt, denk ik...
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Daar heb je groot gelijk in! En ik kijk naar mezelf.Christel schreef: Maar dat gebeurt wel vaker als een mens wat ouder wordt, denk ik...
0 x
Potentia Principatum
- Amiche
- Poster rang 2

Daar heb je wel gelijk in - het was inderdaad niet altijd evident in haar eigenbelang - tenzij omdat ze Nancy gewoon niet kan missen, en dus de vriendschap oprechter is als ik in eerste instantie schetste.Christel schreef:maar daarnaast heeft ze Nancy net zo goed talloze kansen gegeven zonder er iets bij te winnen, ook al kwam Nancy compleet zat of veel te laat (of zelfs gewoon niet ) werken
0 x