Wittekerke

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Plaats reactie
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Wittekerke

Bericht door lord F. »

Stond ook al ergens op een site over het afscheid van Wittekerke : "Enige tijd later kwam een man aangespoeld in 'Wittekerke', waarvan iedereen dacht dat hij Marcel was. Helaas voor de wittekerkenaren was deze man slechts een valse Marcel (Jan Pauwels). Het ideale moment om enkele onpopulaire personages uit de weg te ruimen. Suzanne (Inge Van Olmen) en Sam (Nora Tilley) werden door de man met een pianosnaar gewurgd."
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Glenny »

ik denk dat in het geval van personage Sam, Nora Tilley gewoon genoeg had van de rol na 5 jaar.... wat Suzanne betreft is het wel duidelijk dat het geen geslaagd personage was, kreeg ook vrij weinig verhaallijnen nog.... dus dat klopt wel hoe ze het omschrijven....

ik vraag mij vaak af, of de scenaristen deze verhaallijn al ergens in het achterhoofd hadden toen ze Eddy Asselbergs eruit schreven of pas een tijd erna. Wellicht het tweede want er zit toch 2,5 jaar tussen :D
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Glenny schreef:ik denk dat in het geval van personage Sam, Nora Tilley gewoon genoeg had van de rol na 5 jaar.... wat Suzanne betreft is het wel duidelijk dat het geen geslaagd personage was, kreeg ook vrij weinig verhaallijnen nog.... dus dat klopt wel hoe ze het omschrijven....
Het lijkt me anders sterk op een nieuwe verjongingskuur van de serie. :) Sam en Suzanne eruit en net op hetzelfde moment worden Phaedra en Rachel geïntroduceerd.
Glenny schreef:ik vraag mij vaak af, of de scenaristen deze verhaallijn al ergens in het achterhoofd hadden toen ze Eddy Asselbergs eruit schreven of pas een tijd erna. Wellicht het tweede want er zit toch 2,5 jaar tussen :D
Ik vraag me vooral af waarom ze Eddy Asselberghs niet gevraagd hebben voor die rol van de valse Marcel. Nu kan je er onbewust moeilijker in meegaan dat de valse Marcel aanvankelijk de echte is tot het duidelijk is dat hij een moordenaar is.
0 x
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Glenny »

@Lordmans, zou het niet vreemd zijn als Eddy Asselbergs die rol zou gedaan hebben ? want wij als kijkers zouden dan verward zijn. Omdat wij hem nog van vroeger kennen zouden we iets hebben van: hé dat is toch wel Marcel....

wat die verjongingskuur betreft, die komt er nog later aan, dit is wellicht al een kleine verjonging maar de echte komt zoals gezegd later nog..... wat helaas faalde, vanaf toen sloeg de serie de strandbal helemaal mis en ben ik zelfs afgehaakt.... enkel de laatste 3 afleveringen toch weer ingepikt en die waren terug redelijk.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Glenny schreef:@Lordmans, zou het niet vreemd zijn als Eddy Asselbergs die rol zou gedaan hebben ? want wij als kijkers zouden dan verward zijn. Omdat wij hem nog van vroeger kennen zouden we iets hebben van: hé dat is toch wel Marcel....
Net niet, nu is het ongeloofwaardig dat men in de valse Marcel de oude herkent ook al gelijkt hij er fysiek totaal niet op.
Als kijker heb je ook weinig voeling met de nieuwe Marcel. Ik denk dat de kijker nu eerder onverschillig reageert dat de nieuwe een moordenaar is omdat het toch een andere acteur is.
Met Eddy Asselbergs als valse Marcel (mss dan best met een baard en lang haar ofzo) zou het meer een schok zijn dat hij een moordenaar is gezien we er dan rapper in mee zouden gaan dat hij de echte is (ja, ik denk dan aan een cruciale scene met John Locke op het einde van het vijfde seizoen van Lost ;) ).

In ieder geval valt het ook wel op in Wittekerke dat de misdaadverhaaltjes soms met haken en ogen aan elkaar hangen. :mrgreen: De valse Marcel had bijvoorbeeld geen enkel van z'n moorden moeten plegen als hij soms wat logischer nagedacht had. ;)
0 x
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Glenny »

lord F. schreef:
Glenny schreef:@Lordmans, zou het niet vreemd zijn als Eddy Asselbergs die rol zou gedaan hebben ? want wij als kijkers zouden dan verward zijn. Omdat wij hem nog van vroeger kennen zouden we iets hebben van: hé dat is toch wel Marcel....
Net niet, nu is het ongeloofwaardig dat men in de valse Marcel de oude herkent ook al gelijkt hij er fysiek totaal niet op.
Als kijker heb je ook weinig voeling met de nieuwe Marcel. Ik denk dat de kijker nu eerder onverschillig reageert dat de nieuwe een moordenaar is omdat het toch een andere acteur is.
Met Eddy Asselbergs als valse Marcel (mss dan best met een baard en lang haar ofzo) zou het meer een schok zijn dat hij een moordenaar is gezien we er dan rapper in mee zouden gaan dat hij de echte is (ja, ik denk dan aan een cruciale scene met John Locke op het einde van het vijfde seizoen van Lost ;) ).

In ieder geval valt het ook wel op in Wittekerke dat de misdaadverhaaltjes soms met haken en ogen aan elkaar hangen. :mrgreen: De valse Marcel had bijvoorbeeld geen enkel van z'n moorden moeten plegen als hij soms wat logischer nagedacht had. ;)

klopt, het is volgens mij puur gedaan om Sam & Suzanne eruit te krijgen.... het voelt allemaal niet zo logisch aan als je de terreurtochten van Stef & Dimitri terug ziet...
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Hola, de afleveringen waar ik naar uitgekeken had. :) Vroeg me al af hoe Laurens in een graf zou terecht komen en had me er een paar afleveringen geleden al aan verwacht toen hij dat graf van Ludwig opende toen Céline plots verdween.
Wel jammer dat het gedaan is met Laurens want vond hem wel een interessant personage. Ik kende de acteur eigenlijk enkel van in Thuis en daar was het wel duidelijk een verachtelijk personage. In Wittekerke veranderde je gedacht over hem pas in de loop der tijd.

En ook interessant om de afwikkeling van de valse Marcel-affaire te zien, al zaten er weer een paar gaten in het verhaal. Waarom sloeg Joke niet op de vlucht toen ze hem terug in De Schorre zag? Ze wist dat het een moordenaar was en dat hij haar iets zou aandoen als hij merkte dat de aandelen verdwenen waren.
Nu, uit z'n uitleg van z'n ontmoeting met de echte Marcel hebben we toch onthouden dat ze als 2 druppels water op elkaar geleken. Dan is het wel zonde dat de originele acteur niet meedeed.

En dan bleek dan verder nog dat ons Peggy en Veerle Baetens zussen zijn. :)
0 x
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Seraph »

Inderdaad, en van een paar gaten kan je wel spreken... Het grappige is dat ik eerst dacht dat Marcel Joke naar zijn gewone verblijfplaats had gebracht, want die slaapkamer leek verdacht veel op die van Suzanne.

En zou VTM die aflevering van paar dagen geleden niet gecontroleerd hebben waarin Jean-P. naar een bar gaat en er vrouwen in bloot bovenlijf dansen? Beetje ongepast op een woensdag 3 uur 's middags en dan nog in de vakantie :D
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Glenny »

@Seraph, tja van dat bloot, er komen in de toekomst nog van die scenes aan hoor. Kuch Anneleen Liegois kuch.....

ahum maar Wittekerke is al bij al op dat vlak een brave serie vind ik.... en dit vind ik minder erg dan sommige gruwelijke scenes zoals recent nog, en ook bij Ludwig & Dimitri....

Wat Marcel betreft, herinnerde ik me niet meer dat die kerel 19 moorden op zijn conto heeft ! :shock:
Laatst gewijzigd door Glenny op vr 08 apr 2016, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Seraph »

Zeg Glenny, zal de poetsvrouw Jenny van Céline nog wat verhaal krijgen in de toekomst? Of staat die daar maar te kuisen voor spek en bonen?
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Seraph schreef:Zeg Glenny, zal de poetsvrouw Jenny van Céline nog wat verhaal krijgen in de toekomst? Of staat die daar maar te kuisen voor spek en bonen?
Ik vind het wel een leuk contrast met haar rol in Thuis. ;)
In Thuis altijd een franke teut en in Wittekerke heel onderdanig.
0 x
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Glenny »

Seraph schreef:Zeg Glenny, zal de poetsvrouw Jenny van Céline nog wat verhaal krijgen in de toekomst? Of staat die daar maar te kuisen voor spek en bonen?
Jenny is en blijft een nevenpersonage dus af en toe zal ze iets in de pap te brokken hebben maar ze krijgt geen echte verhaallijn nee... ik vermoed dat de scenaristen haar erin propte voor een beetje humor en voor bepaalde scenario's makkelijker in elkaar te laten vloeien... denk maar toen ze Nancy, die kapster waar Ludo euh Ludwig onderdook, vertelde van het kapitaal van Celiine....
0 x
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 8

Bericht door frankbomans »

Ik heb donderdag nog eens gekeken na enkele weken gemist te hebben, opeens blijken Frank en Nathalie uit elkaar? Wat is er gebeurd tussen hen?
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

frankbomans schreef:Ik heb donderdag nog eens gekeken na enkele weken gemist te hebben, opeens blijken Frank en Nathalie uit elkaar? Wat is er gebeurd tussen hen?
Veerle Baetens heeft Frank verleid. :)
0 x
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Glenny »

ik heb intussen de afleveringen van donderdag & vrijdag afgehaspeld, voor mij is het natuurlijk minder spannend maar toch interessant om bepaalde dingen terug te zien. Ik dacht namelijk bepaalde dingen in scenes of zelfs scenes te herinneren die er toch niet waren, mijn geheugen hé.... zo was ik er quasi van overtuigd dat we het lijk van Ludwig te zien kregen toen ie opgegraven werd op het kerkhof maar ook dat er een scene was dat we Laurens zagen zuilen met het lijk in het ziekenhuis.... vreemd dat ik dat mis had....

anyway, over die 2 afleveringen.... wat ik niet snap is dat Celine zo blij was dat het lijk niet moest opgegraven worden... want de kist bleef toch leeg, niet dat dat meteen een probleem was maar toch. Nu is ie in ieder geval niet meer leeg, Laurens toch....

en wat de zaak Marcel betreft snap ik niet waarom Joke die zot Marcel bleef noemen, maar ik vond de ontknoping wel erg spannend toen al en nu opnieuw.... in mijn opinie is de valse Marcel de grootste slechterik in de geschiedenis van de serie voor Dimitri & Stef.... maar geen nood, er zijn nog slecherikken op komst hoor !
0 x
Plaats reactie