Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Amiche
- Poster rang 2

Re: Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)
Het klopt wel dat H Geert niet wilde doodsteken, maar net als die affaire met de remmen v.d. bus - de bedoeling was om Marianne te treffen, omdat die teveel wist over dat geld en 'Henry'. Als dat gelukt was en Marian had daar gelegen, was ze dan schuldiger?
Ik begrijp Judith wel hoor, zeker omdat ze met een dochter zit die haar oma heilig heeft verklaard. Ik zou er ook gek van worden. En als goede moeder gaat het niet aan om die oma eens flink af te ..... in de ogen van haar kind. Dat is ook pedagogisch niet verantwoord. Nee, Tommeke heeft haar echt in een spagaat gezet.
Ik begrijp Judith wel hoor, zeker omdat ze met een dochter zit die haar oma heilig heeft verklaard. Ik zou er ook gek van worden. En als goede moeder gaat het niet aan om die oma eens flink af te ..... in de ogen van haar kind. Dat is ook pedagogisch niet verantwoord. Nee, Tommeke heeft haar echt in een spagaat gezet.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- satine
- Poster rang 5

- x 1704
- x 2632
Als ik het goed begrepen heb, was Hélène toch al een poos weduwe toen ze in Thuis kwam.Flower-Power schreef:Maar het was wel niet Helene die het plan had om Geert een ongeluk te laten krijgen, wel het plan van William,
waar ze moest aan mee werken, want we hebben eerder gezien dat hij (William) haar serieus met de dood bedreigde als ze niet zou doen wat hij wilde, ze had dus geen andere keuze dan mee werken met hem.
En hem verlaten was volgens mijn ook geen optie want een psychopaat laat iemand die hij in zijn greep heeft niet zomaar gaan.
En dat ze verliefd werd op William was geen keuze, zoiets overkomt je gewoon, en ze kon niet weten dat hij een psychopaat is,
Ik zeg verder niet dat ze niet schuldig is, maar haar aandeel is eigenlijk miniem, uitgezonderd het feit dat ze Geert dood stak, maar daarbij moet men dan weer kijken hoe ze daar toe gekomen is en we weten dat het niet haar bedoeling was, ze was tenslotte getrouwd met hem, iets wat William natuurlijk niet kon verkroppen, en waardoor die alles nog meer heeft op de spits gedreven waardoor er is gebeurd wat er is gebeurd, mijn gedacht.
Zo lang is het dus al geleden dat ze Gerard het hoekje om geholpen hebben.
Ik heb de kinderen van Judith ook nooit wat dan ook over hun opa horen zeggen - hebben ze hem wel gekend eigenlijk?
Volgens Hélène was William altijd een zorgzame man en ze hield van hem.
Ze heeft al die jaren de kans gehad om weg te gaan en toch heeft ze dat niet gedaan.
Want er was nog het plan dat ze nog een paar slachtoffers moesten vinden en dan konden ze op een exotisch strand van hun pensioen gaan genieten.
En niet vergeten: alles was koek en ei tussen William en Hélène, hij is pas raar beginnen doen toen zij Geert te vroeg uit de weg ruimde, want de plannen moesten gewijzigd worden. En dat Hélène eigenlijk Marianne wou raken, maakt niet veel verschil. Geert zijn beurt zou later sowieso gekomen zijn.
William stemde er trouwens volledig mee in dat zij met Geert trouwde, dat was de beste manier om aan diens geld te geraken - hij had ondertussen 'zijn' Marianne, dus die jaloezie van William, die zie ik ook niet.
Ik vind dat Hélène nu haar best doet, maar dat is niet geheel belangeloos - hoe meer bewijzen er zijn dat William bij het één en ander betrokken was, hoe groter de kans dat zij zelf er met een lichtere straf vanaf komt.
En het siert haar dat ze haar kleinkinderen zo graag ziet en hen op alle mogelijke manieren wil beschermen, maar ze gaat hier zelf niet in vrijuit.
Als Stan en Emma gevaar lopen, hebben ze dat mee aan hun oma te danken.
Dus nee, ik geloof niet in de arme, willoze Hélène die jarenlang door de wrede William onder de knoet werd gehouden en een rotleven had.
Maar goed, zoveel mensen - zoveel meningen.
PS. Vermits het hier eigenlijk het topic is van Judith
William heeft in het verleden al gedreigd de kinderen iets aan te doen en Hélène zelf was ook zijn slachtoffer toen haar auto in het water belandde - zo iemand haal je toch niet zonder voorafgaandelijk overleg in huis?
Tom heeft haar gewoon voor een voldongen feit gezet.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Inderdaad...satine schreef:William stemde er trouwens volledig mee in dat zij met Geert trouwde, dat was de beste manier om aan diens geld te geraken - hij had ondertussen 'zijn' Marianne, dus die jaloezie van William, die zie ik ook niet.
Sterker nog: Hélène heeft tegen Judith en Tom gezegd dat ze al gauw genoeg zag dat ze William stapje voor stapje kwijt raakte aan Marianne, omdat hij weer verliefd op haar geworden was. Als er dus iemand jaloers was, dan was het Hélène wel. Ze was ook overmatig gebeten op Marianne (zo erg dat het hun plannen eigenlijk in de soep heeft doen lopen), dus je kunt jezelf zelfs afvragen of het neersteken van Marianne wel echt per ongeluk geweest zou zijn als haar dat gelukt was...
Hélène gedraagt zich nu als een bang vogeltje, maar dat komt alleen maar omdat ze haar bondgenoot gaandeweg kwijt geraakt is en die zich uiteindelijk zelfs tegen haar heeft gekeerd. Was alles volgens hun plan blijven lopen, dan hadden ze nu samen ergens onder de zon genoten van andermans geld, terwijl Geert en Marianne allebei 1M65 hadden gelegen.
Judith heeft groot gelijk dat ze zo iemand eigenlijk niet in de buurt van haar kinderen wil en dit geen gezonde situatie vindt voor haar gezin. Ik kan ook niet anders dan haar een heel dikke pluim geven dat ze het voor Tom in elk geval nog wil proberen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
Linne
- Poster rang 2

Goed van Tom om niet op te geven William te ontmaskeren met hulp van Hélène en Maggie.Christel schreef: Als er dus iemand jaloers was, dan was het Hélène wel. Ze was ook overmatig gebeten op Marianne (zo erg dat het hun plannen eigenlijk in de soep heeft doen lopen), dus je kunt jezelf zelfs afvragen of het neersteken van Marianne wel echt per ongeluk geweest zou zijn als haar dat gelukt was...
Was alles volgens hun plan blijven lopen, dan hadden ze nu samen ergens onder de zon genoten van andermans geld, terwijl Geert en Marianne allebei 1M65 hadden gelegen.
Maar wat is de meerwaarde van Hélène bij hem te laten wonen ? Plezant voor Judith
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Judith die van Tamara verneemt dat ze zwanger is van Toon,wel,wel en dat juist op het moment dat het gedoe van Tom haar tot hier zit.
0 x
Potentia Principatum
- Crackers
- Poster rang 5

Maak je geen zorgen Caligula. Het is al lang de eerste keer niet meer dat ze op het punt staat de eed van uw vriend Hipocrates te schenden.
(Ik mag hopen dat dat enkel in soaps gebeurt.)
(Ik mag hopen dat dat enkel in soaps gebeurt.)
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Amiche
- Poster rang 2

Ja, het zal toch niet zo zijn dat ze Toon daarover wil spreken! Ten eerste is dat patientgeheim en ten tweede hebben ze niet eens resultaten. Ze kent dat kind niet, dus weet sowieso niet alle feiten. Die tut kan alles wel bij elkaar liegen!
Vreemd plot weer.
Vreemd plot weer.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 714
- x 536
Als dat de reden is waarom ze Toon plotsklaps wil spreken, zit ze wel fout inderdaad.
0 x
-
Billie
- Nog geen rang
In se was het heerlijk hoe Judith Toon op z'n plaats zette daar in de Frens. Naar mijn mening sloeg ze meer dan nagels met koppen. Toon mag z'n status als volwassene echt eens gaan bevestigen en stilaan z'n verantwoordelijkheid opnemen, want hoe hij zich nu gedraagt, zo kan het niet verder. Wat het motief was van Judith om haar mening over Tamara's zwangerschap te komen verkondigen, daarnaar is het echter gissen... Zijn er nog gevoelens in het spel voor Toon?
Wel serieuze tik op de vingers voor Judith voor het schenden van haar beroepsgeheim!
Wel serieuze tik op de vingers voor Judith voor het schenden van haar beroepsgeheim!
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1704
- x 2632
Judith is gewoon niet gelukkig.
Pas verhuisd, Hélène die daar rondloopt, Tom die ze dat kwalijk neemt.
Allemaal heel begrijpelijk - ook al zou een vriendelijk gesprek met Tom wonderen kunnen doen - maar dat hoeft ze niet op Toon uit te werken door dan ook nog eens het beroepsgeheim te schenden.
Ze ging haar boekje ver te buiten, vooral omdat ze speciaal een afspraak maakte om - eigenlijk - over de situatie van 1 van haar patiënten te praten.
Verder vind ik dat ze Toon niet op de vingers te tikken heeft.
Ook al schort er van alles aan de manier waarop hij vrouwen inwisselt alsof het niks is, het is niet aan Judith om hem daarop te wijzen.
Allemaal heel begrijpelijk - ook al zou een vriendelijk gesprek met Tom wonderen kunnen doen - maar dat hoeft ze niet op Toon uit te werken door dan ook nog eens het beroepsgeheim te schenden.
Ze ging haar boekje ver te buiten, vooral omdat ze speciaal een afspraak maakte om - eigenlijk - over de situatie van 1 van haar patiënten te praten.
Ook al schort er van alles aan de manier waarop hij vrouwen inwisselt alsof het niks is, het is niet aan Judith om hem daarop te wijzen.
0 x
-
ikke
- x 435
Ik kan alleen maar zeggen dat ik ook vind dat Judith op alle vlakken serieus geblunderd heeft:satine schreef:Judith is gewoon niet gelukkig.
1/ ze spreekt uit de biecht, schend het beroepsgeheim. (Vreemd dat ze nog patiënten heeft!)
2/ persoonlijke gevoelens liggen waarschijnlijk aan de basis van haar betoog, denk ik: "haar" Toon die "ontrouw is, en Tom houdt te weinig rekening met haar....
3/ een afspraak in een druk bezocht café die bovendien nog uitgebaat wordt door een vriendin van Toon. Kan het nog dommer?
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Als je het mij vraagt, handelde Judith inderdaad gewoon uit jaloezie. Anders kan ik me echt geen reden indenken om haar beroepsgeheim zo te schenden en zich met dingen te moeien die haar totaal niet aangaan.
En hoewel het gedoe rond de verhuizing, Hélène en William natuurlijk niet helpt, denk ik eigenlijk niet dat het alleen komt omdat ze nu ongelukkig is door de huidige situatie met Tom. Hun relatie lijkt al veel langer scheef te lopen.
Judith komt op mij al een hele tijd over alsof ze heel goed beseft dat Tom heel goed is voor haar en haar kinderen, en dat ze daarom bij hem blijft. Eerder een soort gemakzucht en veiligheid dus, maar echte liefde zie ik toch al een hele tijd niet meer tussen hen. Ze is al een hele tijd veel te geïnteresseerd in Toon...
En hoewel het gedoe rond de verhuizing, Hélène en William natuurlijk niet helpt, denk ik eigenlijk niet dat het alleen komt omdat ze nu ongelukkig is door de huidige situatie met Tom. Hun relatie lijkt al veel langer scheef te lopen.
Judith komt op mij al een hele tijd over alsof ze heel goed beseft dat Tom heel goed is voor haar en haar kinderen, en dat ze daarom bij hem blijft. Eerder een soort gemakzucht en veiligheid dus, maar echte liefde zie ik toch al een hele tijd niet meer tussen hen. Ze is al een hele tijd veel te geïnteresseerd in Toon...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5

Wel,ik blijf bij mijn standpunt dat Judith juist heeft gehandeld terzake. Tamara heeft blijkbaar niemand waar ze haar verhaal kwijt kan. Toon weet dat ze zwanger is,alleen wil mijnheer macho het niet geloven. Judith heefthem eens goed op zijn plaats gezet en hem hopelijk (ijdele hoop vrees ik) laten inzien dat het niet alleen om wat pretjes gaat. Ze drukt Toon met de neus op de feiten, niks te maken met beroepsgeheim.
0 x
Potentia Principatum
-
ikke
- x 435
Toch wel.Caligula schreef:Wel,ik blijf bij mijn standpunt dat Judith juist heeft gehandeld terzake. Tamara heeft blijkbaar niemand waar ze haar verhaal kwijt kan. Toon weet dat ze zwanger is,alleen wil mijnheer macho het niet geloven. Judith heefthem eens goed op zijn plaats gezet en hem hopelijk (ijdele hoop vrees ik) laten inzien dat het niet alleen om wat pretjes gaat. Ze drukt Toon met de neus op de feiten, niks te maken met beroepsgeheim.
En als Judith als "vriendin" handelde, had ze op z'n minst haar verstand(dat je om een doktersdiploma te behalen toch moet hebben?) moeten gebruiken en dit onder 4 ogen bespreken. Maar nee, in een drukbezocht café, waarom niet meteen in een radiostudio?
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Hmm, wel ze zaten daar wel met zijn twee hé. Ik denk niet dat iemand anders dat gehoord heeft hoezeer Paulien ook haar oren spitste.
0 x
Potentia Principatum