Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)

Bericht door lord F. »

Christel schreef:En wat nou als het ding niet van eigenaar veranderd was, en Peggy was omgekomen? Zou Eddy zich dan ook schuldig gevoeld hebben achteraf? In paniek om de schuld te krijgen en de bak in te draaien misschien wel, maar door Eddy's overduidelijke en diepgewortelde haat tegenover Peggy, denk ik eerlijk gezegd niet dat het eigenlijke feit hem echt zou spijten.
Wat Eddy gedaan heeft gaat echt wel héél erg ver, hoe dronken iemand ook is, of hoe dom iemand ook kan zijn...
Dat ga je me niet horen ontkennen. :)

Een domme vergelijking >> als je iemand voetje lap doet kan die ook ongelukkig vallen en doodstuiken. :) Had je dan de bedoeling om die persoon te vermoorden? Neen, maar het is alleen zo uitgedraaid. :mrgreen:
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

lord F. schreef:
Christel schreef:En wat nou als het ding niet van eigenaar veranderd was, en Peggy was omgekomen? Zou Eddy zich dan ook schuldig gevoeld hebben achteraf? In paniek om de schuld te krijgen en de bak in te draaien misschien wel, maar door Eddy's overduidelijke en diepgewortelde haat tegenover Peggy, denk ik eerlijk gezegd niet dat het eigenlijke feit hem echt zou spijten.
Wat Eddy gedaan heeft gaat echt wel héél erg ver, hoe dronken iemand ook is, of hoe dom iemand ook kan zijn...
Dat ga je me niet horen ontkennen. :)

Een domme vergelijking >> als je iemand voetje lap doet kan die ook ongelukkig vallen en doodstuiken. :) Had je dan de bedoeling om die persoon te vermoorden? Neen, maar het is alleen zo uitgedraaid. :mrgreen:
Maar er is wel een heeeeel groot verschil tussen iemand voetje lappen en iemands remmen onklaar maken, hè :razz: :lol:
Ik zeg niet dat Eddy een heel masterplan had uitgedokterd toen hij onder die camionette kroop en aan het saboteren sloeg, hoor, maar als hij nu zegt dat hij het allemaal niet zo bedoeld heeft en dat hij Peggy gewoon maar een loer wilde draaien, dan geloof ik hem echt niet.
Ik denk dat hij in nuchtere toestand wel degelijk zo kwaad was dat hij haar eigenlijk het liefste kapot wilde maken, dat hij daar in zatte/opgefokte toestand dan ook echt werk van heeft durven maken, en dat hij nu weer in nuchtere toestand (en vooral na de dood van Lucas) pas beseft wat hij allemaal heeft aangericht. Daar gruwelijk veel spijt van hebben (en dan vooral dat de verkeerde gestorven is), is niet hetzelfde als het niet zo bedoeld hebben... :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Hij wou haar in ieder geval het ziekenhuis injagen.
Nu, om zoiets in gedachten te krijgen en het nog uit te voeren ook moet je wel compleet aan het doordraaien zijn. Daarvoor alleen moeten ze hem voor een tijdje de bak indraaien. :)
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Het is toch niet omdat je zegt dat je iemand kapot gaat maken of dat die persoon eraan moet, dat je ook de intentie hebt om die daadwerkelijk te vermoorden? De manier waarop Eddy dat zei linkte ik eerder aan Peggy wegpesten, of in elk geval ervoor zorgen dat Peggy haar boeltje pakte en vertrok.

In mijn ogen is Eddy vooral impulsief en denkt hij gewoon niet na. Hij heeft in het verleden al meermaals mensen een blauw oog geslagen omdat hij onder invloed was en agressief was.
Ik treed Lord F volledig bij. Ik geloof hem wel als hij zegt dat het nooit zijn bedoeling was om Peggy te vermoorden. Hij heeft enkel de consequenties van zijn daden fout ingeschat.

Maar door dat hij dat in het verleden wel heeft gezegd, kan het idd wel eens tegen hem keren.

(hoeveel keer heeft peter trouwens niet gezegd dat hij Peggy zou kapotmaken?)
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Captain Cuckoo schreef: Daar achteraf spijt over hebben haalt niets uit en komt per definitie altijd te laat.
Idd, alleen het resultaat telt,hoe rampzalig ook maar dat is het feit. En daar kan je niet meer onderuit.
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

hannanaske schreef:Het is toch niet omdat je zegt dat je iemand kapot gaat maken of dat die persoon eraan moet, dat je ook de intentie hebt om die daadwerkelijk te vermoorden? De manier waarop Eddy dat zei linkte ik eerder aan Peggy wegpesten, of in elk geval ervoor zorgen dat Peggy haar boeltje pakte en vertrok.
Maar het is niet bij wat verbale uitspatting gebleven. Hij heeft effectief een daad gesteld die haar kapot kon maken. Dat bewijst meer dan genoeg dat hij het wel degelijk meende.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Hopelijk zien we Eddy straks nog eens! Het moet ook niet gemakkelijk zijn voor hem. Hij heeft waarschijnlijk niets meer gehoord van Britney en Nancy :confusion-shrug:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Flower-Power »

Ik had toch een klein beetje medelijden met Eddy.
Hij heeft de afloop van zijn onbezonnen actie niet gewenst.
En hij is in zijn macho kinderlijke naïviteit meegesleurd door Peter.
Hij heeft een zware fout begaan en moet natuurlijk worden gestraft, maar eigenlijk treft niet enkel hij schuld,
de medeschuldige was daarstraks bij hem op bezoek, en bedreigde hem nu zelfs, zo is die zijn geweten ook weer gesust :crazy:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Ik ben heel benieuwd wat Eddy nu gaat doen.
Zijn vrouw wil hem niet meer, zijn kinderen zal hij (voorlopig) niet meer zien...
Zijn petekind, zijn oogappel is er niet meer, wat heeft hij nu nog te verliezen?

Ik vraag mij af of hij Peter er bij gaat lappen.
Voor een rechtbank zullen zijn verklaringen misschien niet veel betekenen, maar als Femke hoort dat Peter en Eddy wel degelijk SAMEN planden om Peggy 'finaal kapot te maken', dan zou dat wel eens slecht kunnen uitdraaien voor Peter.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat vraag ik me ook echt heel erg af.
Voor zijn schuldgevoel zou het misschien helpen als hij juist niks zou zeggen over Peter, maar van de andere kant is het maar de vraag of Eddy ook zo ver doordenkt. Hij leek gisteren in eerste instantie bijvoorbeeld helemaal niet te beseffen dat Peter ook niet bepaald onschuldig uit de bus kwam toen hij vertelde waarom hij die auto gesaboteerd heeft. Door Peter kan dat inzicht nu wel aangewakkerd zijn, maar bij Eddy blijft het sowieso maar de vraag in hoeverre alles dan doorgedrongen is.

En dan is er inderdaad ook nog het feit dat hij eigenlijk niks meer te verliezen heeft...
0 x
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Maar wat zou Eddy te winnen hebben als hij de schuld mee bij Peter legt?
Peter is inderdaad mee schuldig maar ik denk dat Eddy dit alleen zal gebruiken als het iets opbrengt of als hij zich in het nauw gedreven voelt in de rechtbank.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Eddy wint er inderdaad helemaal niks bij. Probleem is alleen dat hij zijn verhaal niet gewoon open en eerlijk kan vertellen als hij niet wil dat Peter als mede-schuldige bekeken wordt door Femke en de rest van de familie. En hij zal toch een geloofwaardige verklaring voor zijn daad moeten geven voor de rechtbank...
Is Eddy bij de pinken genoeg om daar een goede draai aan te geven?
Dat betwijfel ik nogal, eerlijk gezegd, zeker in zijn huidige gemoedstoestand...
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Eddy is idd niet altijd bij de pinken, dat is waar. Maar zoals jullie aangeven: wat heeft hij nog te verliezen? Ik denk dat voor hem de druppel zal zijn dat Peter zich stond te verkneukelen over die scheidingspapieren en dat hij ervoor zou zorgen dat Nancy en Britney hem daadwerkelijk laten vallen. Dus ik vermoed, een beetje denkend zoals Eddy voor zover mogelijk, dat hij Peter zal verklikken enkel en alleen om zich bij Nancy schoon te klappen om haar op andere gedachten te brengen.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

van dat verkneukelen heb ik toch niet veel gezien bij Peter, eerder ingehouden woede.
het was alleszins interessant om de gemengde gevoelens te zien contrasteren. Eddy compleet ontredderd en Peter die ook niet goed wist hoe reageren en dus een façade optrok om z'n schuldgevoelens te verbergen.
0 x
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Toch wel wat medelijden met Eddy.
Omdat hij het niet verdiend om zo aangepakt te worden door zijn mede gevangenen.
Zijn situatie kan je totaal niet vergelijken met kindermoordenaars zoals bijvoorbeeld Dutroux
In werkelijkheid zou men zulke types zwaar aanpakken als ze daar de kans toe krijgen - zegt men.
Maar Eddy is in mijn ogen een heel ander type omdat zijn daad een ongeluk was van zijn eigen haat tegenover Peggy
waardoor er per ongeluk een kind - nota bene zijn eigen kleinkind het slachtoffer werd - wat hij niet zo gewild heeft.
En dit alles maakt dat ik wel medelijden had met Eddy zijn blauw oog en hoe hij daar aan komt.

Verder ben ik benieuwd hoe het nog met hem gaat aflopen.
Zal er een kans zijn dat hij toch nog vroeger vrij komt dan gedacht?
Zal er een proces volgen waarop blijkt dat hij eigenlijk onopzettelijk een kind heeft gedood?
waardoor er eventueel verzachtende omstandigheden kunnen worden ingeroepen waarna hij
vroeger vrij komt of een lagere straf krijgt?
Of zal hij toch een zware bijna levenslange cel straf krijgen?
Ben daar wel erg benieuwd naar
Ook of men deze verhaallijn lang gaat rekken of niet
0 x
Plaats reactie