William Degreef (Luk De Koninck)

Gesloten
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: William Degreef (Luk De Koninck)

Bericht door Captain Cuckoo »

tvx1 schreef:
Captain Cuckoo schreef:Prima idee van William om een villa in Toscane te verwerven op zijn naam voor 50% van de prijs :dance:
Dat denk ik niet. Ik zie niet in welke verkoper er ginder zijn villa gaat verkopen aan de helft van de prijs. :eh:
Marianne koopt het huis op naam van William. Het huis is gratis van hem (alléén).
Vervolgens stort hij de helft van het koopbedrag terug aan Tom: hij heeft in totaal 50% betaald van een huis dat voor 100% van hem is.
Blijft de vraag waar hij het geld dat hij belooft terug te storten zal halen. :denk:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Captain Cuckoo schreef: Blijft de vraag waar hij het geld dat hij belooft terug te storten zal halen. :denk:
Dat is de hamvraag! Hij wil Marianne er buiten laten, maar wel de helft van haar geld, dat ze wil besteden om de villa in Toscane te kopen, terug schenken aan haar kinderen... :denk: :denk: :denk:
Volgens kan dat niet en hij heeft zelf "geen nagel om aan z'n gat te skarten". Dus?????
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Toen Tom zei: ik geloof u niet zag je zijn gezicht toch ietwat vertrekken vond ik.
Dit wordt weer een ingewikkelde situatie vrees ik: Marianne verkoopt haar huis aan Tom, daarmee koopt ze een villa in Toscane op naam van William; hoe kan William nu de helft van de som terug aan Tom geven. Hij zou een villa in Toscane hebben,punt.
Hij heeft de helft van Marianne's geld helemaal niet.
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Caligula schreef:Toen Tom zei: ik geloof u niet zag je zijn gezicht toch ietwat vertrekken vond ik.
Dit wordt weer een ingewikkelde situatie vrees ik: Marianne verkoopt haar huis aan Tom, daarmee koopt ze een villa in Toscane op naam van William; hoe kan William nu de helft van de som terug aan Tom geven. Hij zou een villa in Toscane hebben,punt.
Kleine aantekening: hij heeft dat geld NOG niet. Enige ervaring om geld "vast te krijgen" heeft William wèl. :whistle:
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Caligula schreef:Toen Tom zei: ik geloof u niet zag je zijn gezicht toch ietwat vertrekken vond ik.
mja, ik snapte er ook niet veel van. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Ik zie niet goed waarom William een villa wil aan halve prijs, terwijl hij ze evengoed gratis kan krijgen.
Alleen om Ann en Tom te paaien en zo opnieuw twee pottenkijkers in het leven van Marianne binnen te loodsen?

Lijkt me niet echt logisch.
0 x
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Flower-Power »

William is een zeer rare vogel :razz:
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

ik snap niks van dat rare aanbod - geld geven aan Tom - is dan de helft v.h.huis van hem? - en Marianne vangt alles en koopt die villa die ze vervolgens op zijn naam zet?
Krom krom krom
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Amiche schreef:ik snap niks van dat rare aanbod - geld geven aan Tom - is dan de helft v.h.huis van hem? - en Marianne vangt alles en koopt die villa die ze vervolgens op zijn naam zet?
Krom krom krom
Marianne koopt met het geld dat Tom haar betaalt voor haar ouderlijk huis, een huis in Toscane dat echter op naam van William zal geregistreerd worden. Als teken van goodwill belooft William de helft van bedoeld bedrag terug te storten aan Tom.
Zo ver wij (= de kijkers) weten hééft William dat geld niet eens, dus dat zal zijn probleem numero uno worden. :problem:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Captain Cuckoo schreef:
Amiche schreef:ik snap niks van dat rare aanbod - geld geven aan Tom - is dan de helft v.h.huis van hem? - en Marianne vangt alles en koopt die villa die ze vervolgens op zijn naam zet?
Krom krom krom
Marianne koopt met het geld dat Tom haar betaalt voor haar ouderlijk huis, een huis in Toscane dat echter op naam van William zal geregistreerd worden. Als teken van goodwill belooft William de helft van bedoeld bedrag terug te storten aan Tom.
Zo ver wij (= de kijkers) weten hééft William dat geld niet eens, dus dat zal zijn probleem numero uno worden. :problem:
Neen neen neen. Je hebt William zijn voorstel volledig verkeerd begrepen. Tom koopt zijn ouderlijk huis van Marianne en betaalt haar daarvoor een bedrag (die verkoop en de betaling zijn absoluut nog niet afgehandeld) en William wil de helft daarvan terug storten aan Tom. Waarom hij dat wil doen hebben we het gissen naar. Hij heeft echter met geen woord gerept over Toscane in zijn voorstel.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

tvx1 schreef:
Captain Cuckoo schreef:
Krom krom krom
Neen neen neen. Je hebt William zijn voorstel volledig verkeerd begrepen. Tom koopt zijn ouderlijk huis van Marianne en betaalt haar daarvoor een bedrag (die verkoop en de betaling zijn absoluut nog niet afgehandeld) en William wil de helft daarvan terug storten aan Tom. Waarom hij dat wil doen hebben we het gissen naar. Hij heeft echter met geen woord gerept over Toscane in zijn voorstel.
Dus Tom betaalt €160.000,- aan Marianne voor dat huis. En William betaalt achter Marianne haar rug €80.000,- aan Tom. Geld die hij dus ergens opzij staan heeft.
0 x
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

160 000? De verkoopprijs was 610 000 en An en Tom hebben nog verschillende malen tegen mekaar opgeboden.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

flodderke schreef:160 000? De verkoopprijs was 610 000 en An en Tom hebben nog verschillende malen tegen mekaar opgeboden.
ah, dat bedrag is al realistischer. :)
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

lord F. schreef:
tvx1 schreef:
Captain Cuckoo schreef:
Krom krom krom
Dus Tom betaalt €160.000,- aan Marianne voor dat huis. En William betaalt achter Marianne haar rug €80.000,- aan Tom. Geld die hij dus ergens opzij staan heeft.
Maar nee. Tom stort €610.000 op de rekening van Marianne en William en William stort meteen €305.000 terug.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

tvx1 schreef: Neen neen neen. Je hebt William zijn voorstel volledig verkeerd begrepen. Tom koopt zijn ouderlijk huis van Marianne en betaalt haar daarvoor een bedrag (die verkoop en de betaling zijn absoluut nog niet afgehandeld) en William wil de helft daarvan terug storten aan Tom. Waarom hij dat wil doen hebben we het gissen naar. Hij heeft echter met geen woord gerept over Toscane in zijn voorstel.
Zelf heeft William dat geld niet. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat hij de helft van de aankoopsom kan terug storten zonder dat Marianne het merkt, en nog minder dat hij het zou terug storten mèt haar medeweten, dus met haar goedkeuring.
0 x
Gesloten