Een hele groteChristel schreef:Dat gezegde slaat dan ook op het leven van de kat, hè?tvx1 schreef:Voor het leven? Nee, niet echt. Een kat wordt zelden ouder dan twintig jaar en een mens wordt tegenwoordig toch al vaak minsten tachtig jaar oud. Je zal dus normaal gezien veel langer leven dan jouw kat.martha schreef:Een (huis)dier is voor het leven en niet voor even.![]()
Als je een kat aanschaft is dat voor heel wat jaren, en is dus iets wat de persoon die het beestje gaat verzorgen zich heel goed moet realiseren voordat hij/zij daaraan begint.
Vandaar dat ik het ook helemaal met de mensen eens ben die zeggen dat je beter geen dier cadeau doet. Of toch in elk geval niet als verrassing en zonder overleg. Het brengt verantwoordelijkheden met zich mee die ieder voor zichzelf in moet schatten en bewust moet aangaan. Dat heeft niks met klagen te maken, maar eerder met iets kritisch bekijken omdat je beseft dat het over een levend wezentje gaat dat volledig afhankelijk is van de mensen die ervoor moeten gaan zorgen. Dat veel mensen daar in het dagelijks leven veel te licht over denken, wordt pijnlijk duidelijk in de talloze overvolle asiels en andere opvangcentra voor afgedankte dieren.
Lowie Bomans (Mathias Vergels)
- martha
- Poster rang 5

- x 975
- x 579
Re: Lowie Bomans (Mathias Vergels)
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Hoe komt het dat het tafereel waar Lowie op bed ligt te snotteren, omring door gebruikte zakdoeken, mij niet verwondert? Olijf heeft het zelfs niet eens opgemerkt. 
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Maar het katje blijkbaar wel!
Arme Lowie, kon hij natuurlijk niet weten. Architektenstudies en allergie liggen vrij ver uit mekaar. 
0 x
Potentia Principatum
-
Lolplayer
- Poster rang 1

Maar in dit geval is degene die het kadoo geeft ook degene die de verantwoordelijkheid achteraf mee draagt, dus ik zie het probleem niet.martha schreef:En ik hoop dat wiske niet na enkele afleveringen richting asiel gaat. Want weeral een schoon voorbeeld hoe het niet moetInderdaad, een dier geeft men niet kadoo. Een (huis)dier is voor het leven en niet voor even. Mijn gedacht daarover.
0 x
- Prieeltje
- Poster rang 1

Vandaag gaat hij naar de dokter, dan zullen we het weten of Wiske de boosdoener is 
Vond het grappig dat Lowie 'Poesje stoei' van Urbanus aan t zingen was, met heel zijn jeugd in Mexico doorgebracht te hebben, toch wat gek dat hij dat kent, maar kan natuurlijk altijd!
Vond het grappig dat Lowie 'Poesje stoei' van Urbanus aan t zingen was, met heel zijn jeugd in Mexico doorgebracht te hebben, toch wat gek dat hij dat kent, maar kan natuurlijk altijd!
0 x
Faith is to believe what you do not see, the reward of this faith is to see what you believe...
-
Lazylady
- x 435
Natuurlijk. Het was te denken. Ik wist het. Ik wist het gewoon. 
Het is maar te hopen dat het katje ergens anders terecht kan.
Het is maar te hopen dat het katje ergens anders terecht kan.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Het was vooral niet voorspelbaar 
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Lowie probeerde dus zijn onhebbelijk gedrag goed te maken door aan Olijf een kat te geven, waarvoor hij allergisch blijkt te zijn. Wiske weg, en Olijf is zodoende haar kadooke al kwijt. 
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Dus die kat zat al eventjes verborgen in huis voor de verjaardag want Louis hoestte en niesde al voor die dag ....
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Lowie maakt vorderingen. Hij niest voluit in zijn handen en veegt die vervolgens af aan zijn trui. 
0 x
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Dat vond ik ook raar.nounake schreef:Dus die kat zat al eventjes verborgen in huis voor de verjaardag want Louis hoestte en niesde al voor die dag ....
Daarom dacht ik dat het geen allergische reactie kon zijn, want hij hoestte ook al bij Yvette ..
0 x
-
tvx1
- x 435
Ik heb ook meermaals gezegd dat hij al lang voor de komst van die kat liep te hoesten en te snotteren. Het zou mij niet verwonderen moest blijken dat hij voor iets helemaal anders allergisch is en dus te snel conclusies heeft getrokken.karolien85 schreef:Dat vond ik ook raar.nounake schreef:Dus die kat zat al eventjes verborgen in huis voor de verjaardag want Louis hoestte en niesde al voor die dag ....
Daarom dacht ik dat het geen allergische reactie kon zijn, want hij hoestte ook al bij Yvette ..
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Geweldig idee van Lowie om in plaats van Wiske ineens Pepà Luc in huis te halen. Misschien binnenkort ook Angèle opvangen, samen met Rosa om iedereen vakkundig de nodige zorgen toe te dienen? 
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

En nieuw RVT als het ware! Jezus toch!!!
0 x
Potentia Principatum