Peggy Verbeeck (Sally-Jane Van Horenbeeck)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Re: Peggy Verbeeck (Sally-Jane Van Horenbeeck)

Bericht door satine »

Maar heeft ze het niet allemaal 'opgebiecht' omdat Eddy daar zo achter zat, omdat die absoluut wou weten wat er nu precies allemaal gebeurd was?
Als ze was blijven zwijgen, was de situatie dan beter geweest of geworden?
Ik vraag me dat af.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Wel, Frank was hier wel de zwijger hé, trouwens de hele familie. boontje komt om zijn loontje.
En iedereen weet nu wat ze zo ongeveer anderhalf jaar hadden moeten weten maar niet wisten courtesy of die toch zo leuke familie.
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1487

Bericht door heidiw »

Caligula schreef:En Peggy komt er vanaf met een half glas bier, niet zo slecht want ik had het ergste gevreesd.
Ik vind het vooral jammer van dat bier, op die manier verloren moeten gaan...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Maar heeft ze het niet allemaal 'opgebiecht' omdat Eddy daar zo achter zat, omdat die absoluut wou weten wat er nu precies allemaal gebeurd was?
Als ze was blijven zwijgen, was de situatie dan beter geweest of geworden?
Ik vraag me dat af.
Dat vraag ik me ook af...
De situatie was sowieso slecht, hoe je het ook wendt of keert. Iedereen wist al dat Peggy iets verschrikkelijks uitgehaald heeft met Lucas, en de enige reden voor hun heftige reactie nu, lijkt mij het feit dat ze nu precies voor zich zien wat er zich die dag afgespeeld heeft. Ik kan me voorstellen dat het voor iedereen nogal misselijkmakend is om het zo letterlijk gehoord te hebben, maar het meeste wisten ze al en de afloop blijft voor Lucas hetzelfde...

Het enige verschil nu, is dat Peggy niet meer dagelijks over haar schouder hoeft te kijken en er ook niet meer elke keer dubbelzinnige opmerkingen over krijgt. Een soort schone lei dus, ook wat haar relatie met Renzo betreft.
En mocht Peter er alsnog werk van maken, dan is dat maar zo. Ik heb de indruk dat Peggy daar klaar voor is omdat ze niet meer met de leugens kon leven. Dus wat dat betreft zie ik haar bekentenis als een stap in de goede richting, wat de rest daar mee gaat doen valt gewoon af te wachten...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

OEF ! dat Peter en Eddy alleen met zeggen dat ze het niet zullen vergeven en dat bier gooien buitengeraakt zijn. Die wisten niet wat ze hoorden en dat Frank Lucas redde en dus alles wist. Peggy meent het maar heeft het effect zwaar onderschat.
Dit had trouwens op het politiebureau moeten gebeuren.
0 x
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

Linne schreef:OEF ! dat Peter en Eddy alleen met zeggen dat ze het niet zullen vergeven en dat bier gooien buitengeraakt zijn. Die wisten niet wat ze hoorden en dat Frank Lucas redde en dus alles wist. Peggy meent het maar heeft het effect zwaar onderschat.
Dit had trouwens op het politiebureau moeten gebeuren.
Buitengeraakt, ja. Voor nu. Maar Peter loopt moordzuchtig rond, en wie weet wat er bij Eddy broeit. Als Eddy niet bang was om weer in de gevangenis te vliegen, had hij waarschijnlijk iets heel anders gedaan met dat glas (het kapotgeslagen en haar ermee gestoken). Ik ben er absoluut niet gerust in. Als ik Peggy was durfde ik nu juist helemaal niet meer buitenkomen, en zeker niet alleen.
0 x
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

Heb toch het gevoel dat het personage Peggy een karikatuur is van wat het ooit was.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Als ze echt moedig wil zijn, dat ze dan naar de politie stapt met haar bekentenis .
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

heidiw schreef:
Caligula schreef:En Peggy komt er vanaf met een half glas bier, niet zo slecht want ik had het ergste gevreesd.
Ik vind het vooral jammer van dat bier, op die manier verloren moeten gaan...
"Slurfke" is toch niet echt lekker, dus ook geen verspilling in deze scène. Wel een grove opmerking, vind ik.
Peggy is er beter vanaf gekomen dan ik dacht. Ze had evengoed een vuist van Eddy in haar gezicht kunnen krijgen.
Wat de verdere gevolgen van deze biecht zullen zijn, daar zullen we vanaf maandag wel zicht op krijgen, vermoed ik.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik denk dat dit hele gedoe nog ergere gevolgen krijgt dan die onwetendheid. Ook haar directe familie zal zich roeren. Ze hebben gezwegen om haar te beschermen. Goed of niet goed, het was wel een feit.
Als er bij Peggy enig gevoel van opluchting is, dan is ze nog egoïstischer dan ik dacht.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

jessie V. schreef:Ik denk dat dit hele gedoe nog ergere gevolgen krijgt dan die onwetendheid. Ook haar directe familie zal zich roeren. Ze hebben gezwegen om haar te beschermen. Goed of niet goed, het was wel een feit.
Als er bij Peggy enig gevoel van opluchting is, dan is ze nog egoïstischer dan ik dacht.
Ik snap alleen niet waarom ze, zoals iemand hier al suggereerde, haar verklaring niet in een politiekantoor aflegde. Dan had ze meteen ook politiebescherming er bovenop.
Ik kan mij wel voorstellen dat ze zich wat opgelucht voelt, maar als 't haar bedoeling was om het voor de anderen ook draaglijker te maken, had ze haar straf er ook moeten bijnemen, zoals ze oorspronkelijk van plan was geweest, een hele tijd geleden. Jammergenoeg heeft ze zich toen laten aanpraten om in alle talen te zwijgen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Christel schreef:Het enige verschil nu, is dat Peggy niet meer dagelijks over haar schouder hoeft te kijken en er ook niet meer elke keer dubbelzinnige opmerkingen over krijgt.
Wel, met Eddy en Peter in de buurt zou ik Peggy toch aanraden van eens over haar schouder te kijken hoor.
Maar ze heeft het wel gezegd, en dat vind ik goed en daar blijf ik bij.
En ik ben hier akkoord met ikke: Peggy wou alles vertellen maar de heilige familie wou niet en Peggy heeft zich daarin (foutief geschikt.
Dat ze daar nu mee naar buiten komt blijf ik vreemd vinden,maar goed
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1487

Bericht door heidiw »

Wat zouden de gevolgen zijn van een bekentenis bij de politie? Er werd nooit iets vastgesteld of aangifte gedaan voor zover ik mij herinner (correct me if I'm wrong). De ontvoering was niet gepland en is door gelegenheid gebeurd en ook de moord is niet gebeurd, er was enkel intentie tot en aanzet naar maar geen uitvoering van. Dit zou inderdaad wel mogelijks kunnen bestraft worden maar gelijk wie of wat die zich een beetje advocaat noemt roep onweerstaanbare drang of tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid in. Het eventuele proces zou dus een onnodig dure grap en schertsvertoning worden. En dan? Nog meer frustraties aan beide zijden met nog meer wraaklust en geweld.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

heidiw schreef:Wat zouden de gevolgen zijn van een bekentenis bij de politie? Er werd nooit iets vastgesteld of aangifte gedaan voor zover ik mij herinner (correct me if I'm wrong). De ontvoering was niet gepland en is door gelegenheid gebeurd en ook de moord is niet gebeurd, er was enkel intentie tot en aanzet naar maar geen uitvoering van. Dit zou inderdaad wel mogelijks kunnen bestraft worden maar gelijk wie of wat die zich een beetje advocaat noemt roep onweerstaanbare drang of tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid in. Het eventuele proces zou dus een onnodig dure grap en schertsvertoning worden. En dan? Nog meer frustraties aan beide zijden met nog meer wraaklust en geweld.
Als ik me het goed herinner is de officiële versie dat ze even gaan wandelen was met Lukas en dat ze Peter en Femke niet verwittigd had.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Wel ja, en dat ze vertrok mooi gekleed en terugkwam in een kabouter overall.
0 x
Potentia Principatum
Gesloten