satine schreef:Bob had bloemen bij omdat Toon hem (meer dan waarschijnlijk) verteld had dat het een verjaardagsfeestje was.
Als hij daar met lege handen had gestaan, was dat ook onbeleefd geweest...
En we weten helemaal niet wat Toon tegen Bob gezegd heeft om hem zo ver te krijgen om naar het verjaardagsfeestje te komen.
Dat wordt hier blijkbaar vergeten...
En ik vind bloemen helemaal niet persoonlijk en direct - integendeel.
Ik vind dat het ideale 'neutrale' cadeau voor iemand die je niet of minder goed kent.
Het gaat ook niet alleen om zijn entree in de Frens, maar door zijn hele manier van doen.
Hij was blijkbaar nogal mild tijdens Jana haar examen en dat leek vooral door haar verschijning te maken. Professioneel kun je dat niet echt noemen. We weten natuurlijk niet hoe de uitnodiging van Toon verliep,
maar heeft die Bob zich dan niet afgevraagd of dat niet vreemd was om op een privéfeestje aan te komen?
Is die kerel dan echt zo goedgelovig dat hij zich geen vragen stelt of Jana daar wel enthousiast op gaat reageren?
En ik vind bloemen toch een intiem cadeau. We hebben het uiteindelijk niet over een boeketje voor een ziek persoon, of een bloemetje voor iemand die net is verhuisd, maar over bloemen geven aan iemand die je totaal niet kent.
Niet zelden wordt dat toch gelinkt met romantiek en als iemand van het andere geslacht zoiets geeft....
Ik zou er dan toch eerst voor zorgen dat ik die persoon een beetje ken en weet dat die het zou waarderen.
Het was trouwens duidelijk dat het diende om avances te maken.
Imagination is the only weapon in the war against reality.