Eerlijk gezegd begrijp ik er helemaal niks meer van...
Het hoofddoel van William is inderdaad poen scheppen, dat weten we zeker.
Wat hij dan nog in de Zus&Zo gaat doen, is mij ook een raadsel. Daar valt geen geld te halen, ze komen eerder tekort...
Een ego-ding zou inderdaad nog kunnen, alleen is het wel zo dat hij door het ge-improviseer van en rond Hélène al zodanig in de penarie en tijdnood zit, dat ik me afvraag of hij nog wel tijd overhoudt voor dingetjes "on the side", die hem financieel dan ook nog eens niks op gaan brengen...
Ten tweede is Rosa inderdaad niet bepaald favoriet bij Marianne, dat weet William heel goed. Aangezien bij Marianne wel geld te halen valt en bij Rosa eigenlijk niet, snap ik de beslissing van William om daar tijd en moeite in te steken, dan ook echt totaal niet.
En hoe gaat hij in vredesnaam uitleggen dat hij verklaard heeft dat hij zag dat Marianne, Geert neergestoken heeft?
Ik kan me niet voorstellen dat Marianne genoegen gaat nemen met "oeps, dan heb ik me blijkbaar vergist", als ze geconfronteerd wordt met de brief van Hélène. In feite zouden zowel Marianne als vooral Peter (als die laatste tenminste naar haar geluisterd heeft), terug moeten komen op haar hersenspinsels vlak na de gebeurtenissen, toen Marianne zich hardop afvroeg waarom William haar valselijk zou beschuldigen en tot de conclusie kwam dat hij dan wel Henri Chérie moest zijn.
Dat laatste weet William natuurlijk niet (hij was er niet bij in de keuken en Peter heeft hem nooit eerlijk gezegd waarom Marianne hem niet wilde zien), maar ik mag toch hopen dat Peter dit alles in elk geval niet vergeten is, en Tom & Marianne hier ook mee gaat confronteren als hij hoort dat Hélène schuldig pleit.
Wat William betreft neem aan dat hij in ieder geval wel begrijpt dat zijn verklaring aan de politie nogal moeilijk uit te leggen valt aan zijn echtgenote. Dankzij die verklaring werd ze direct opgesloten en door zowat niemand meer geloofd, dat schept toch niet echt romantische mogelijkheden meer om nog gezellig samen naar Toscane te verhuizen zodat hij haar daar alsnog van kant kan maken?
Hij kan natuurlijk wel bij zijn verklaring blijven en zeggen dat die brief van Hélène niet klopt (en zolang Marianne nog vastzit proberen zo snel mogelijk met haar geld te gaan lopen), maar dat zal toch ook voor de nodige gefronste wenkbrauwen zorgen, lijkt me...