Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door Amiche »

tvx1 schreef:Had ze nu eens gewoon die GSM opgepakt en naar de overkant van de straat gelopen en die berichten van Henri onder Tom zijn neus geduwd...
... en ik zat me te bedenken dat ze beter die message als forward naar Geert had moeten sturen i.p.v. hem te bellen - dan had hij EN de tekst EN wist niet dat zij de zender was (dus geen vooroordeel).
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja,idd. Geert bellen met de GSM van helène was gewoon dom. Maar het is Thuis hé!
0 x
Potentia Principatum
de marteko
Nog geen rang

Bericht door de marteko »

Caligula schreef:Ja,idd. Geert bellen met de GSM van helène was gewoon dom. Maar het is Thuis hé!
Is dat zo? Als Marianne nu eens hardnekkig ontkent dat zij Geert heeft opgebeld, kan/moet het gerecht dan niet besluiten dat Hélène zelf Geert naar het huis van Marianne heeft gelokt. Daardoor zou Hélène ook als verdachte in de picture komen te staan en haar verleden en relatie met Henrilliam op de rooster worden gelegd.

Dat telefoontje kan de aanzet zijn tot van de redding van Marianne.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Marianne heeft nu de pech dat haar voorgeschiedenis dit in de hand werkt. Ze denken allemaal: het zal wel weer een streek van Marianne zijn. En al was het deze keer niet zo, ik vind het toch niet vreemd dat men zo reageert. En....ze heeft het inderdaad niet slim aangepakt.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tot op zekere hoogte kan ik ook wel begrijpen dat er zo gereageerd wordt. Maar wat ik dan niet snap, is dat ze wel zo duidelijk partij trekken voor Hélène. Ja, Marianne heeft ontzettend aan geloofwaardigheid ingeboet met die klacht, maar ze was toen ook niet helemaal in orde. Dat wist ook iedereen, en ze is daarna toch wel doorgegaan met haar leven, o.a. door haar huwelijk met William. Ze heeft Geert & Hélène een hele tijd links laten liggen en gaf nu juist geen aanleiding meer voor hen om te denken dat ze daar nog steeds obsessief mee bezig was, helemaal nu ze op het punt stond om naar Toscane te verhuizen. Ook de boete die ze pas aan Geert moest betalen, heeft ze heel goed en snel verteerd.

Tom zei pas zelf bovendien nog dat Geert onder de plak zat bij Hélène, en hij vond haar "hieperdepiep hoera-reactie" op de schadevergoeding van zijn moeder, ook niet oké. Dat Hélène niet het zielige muurbloempje is waar ze zich vaak voor uitgeeft, zou hij dan inmiddels toch ook een beetje door moeten hebben?
Vooral van Tom vind ik het vreemd dat hij ineens zo resoluut besluit dat Marianne wel zal liegen, en dat hij niet eens bereid is om eventjes te luisteren als ze duidelijk zegt dat ze bewijzen heeft voor Hélène's bedrog. Ook tijdens die discussie op het appartement, trok hij heel categoriek zijn conclusies... :-?

Wat die GSM betreft, daar ben ik het helemaal mee eens. Dat was écht niet slim van haar... Een tochtje naar het advocatenkantoor was zo gemaakt, en dan had Tom eigenlijk bijna wel moeten kijken.
En hoe ze er vervolgens bij kwam dat Geert wel naar haar zou luisteren, is mij helemaal een raadsel... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Toch Christel, kan ik me voorstellen dat Tom zo reageerde. Elke keer als die twee (Marianne en Helene) bij hem thuis zijn is er een hoop geruzie en valse opmerkingen van beide dames. Het lijkt me logisch dat hij- niet eerst gaat vragen: wie is er begonnen?
Marianne had het ongeluk dat Helene haar gesar buiten gehoor van de rest bleef en Helene HARD en DUIDELIJK reageerde op Marianne haar verweer.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Denk dat Tom vooral dat gestook tss Marianne en Hélène wat beu was. En Hélène kan nu ook goed acteren om te doen alsof zij geprovoceerd werd door Marianne.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

de marteko schreef:Dat telefoontje kan de aanzet zijn tot van de redding van Marianne.
Blijft het feit natuurlijk dat Marianne de GSM van Helène had en niet H. Ook de tijdsopname zou waarschijnlijk niet kloppen.
Wat ik het meest vreemde vind in het hele verhaal is de plotse aanwezigheid van onze dierbare William. Dat moeten ze me nog eens uitleggen in september (een episode volstaat hoor).
0 x
Potentia Principatum
de marteko
Nog geen rang

Caligula schreef:
de marteko schreef:Dat telefoontje kan de aanzet zijn tot van de redding van Marianne.
Blijft het feit natuurlijk dat Marianne de GSM van Helène had en niet H. Ook de tijdsopname zou waarschijnlijk niet kloppen.
Wat ik het meest vreemde vind in het hele verhaal is de plotse aanwezigheid van onze dierbare William. Dat moeten ze me nog eens uitleggen in september (een episode volstaat hoor).
Uit de datagegevens (mastbevraging) van de telecomoperator kan men afleiden wanneer er gebeld is en (ongeveer) van waar, maar niet wie gebeld heeft en nog minder wat er precies is gezegd. Dus Hélènes telefoon werd gebruikt vanuit de woning van Marianne om Geert te bellen. Daarop is Geert naar het huis van Marianne getrokken. Voor de speurders zou het dus heel aannemelijk zijn dat Hélène Geert heeft gebeld met de vraag naar daar te komen.

Henrilliam heeft toch gebeld toen Marianne de GSM al had en ze heeft zelfs opgenomen en allo gezegd. Henrilliam zal toen wel beseft hebben dat er stront aan de knikker was (het gesprek werd niet voor niets abrupt afgebroken) en is dan maar sito presto naar huis gekomen om de meubelen voor Hélène te kunnen redden. Jammer genoeg was hij een paar tellen te laat.
Moderator bericht:
Geen speculaties in deze topics!
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Henrilliam, nog een passende naam. :)

Was ook redelijk dom van Marianne om te antwoorden door die gsm.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

de marteko schreef:
Caligula schreef:
Uit de datagegevens (mastbevraging) van de telecomoperator kan men afleiden wanneer er gebeld is en (ongeveer) van waar, maar niet wie gebeld heeft en nog minder wat er precies is gezegd. Dus Hélènes telefoon werd gebruikt vanuit de woning van Marianne om Geert te bellen. Daarop is Geert naar het huis van Marianne getrokken. Voor de speurders zou het dus heel aannemelijk zijn dat Hélène Geert heeft gebeld met de vraag naar daar te komen.

Henrilliam heeft toch gebeld toen Marianne de GSM al had en ze heeft zelfs opgenomen en allo gezegd. Henrilliam zal toen wel beseft hebben dat er stront aan de knikker was (het gesprek werd niet voor niets abrupt afgebroken) en is dan maar sito presto naar huis gekomen om de meubelen voor Hélène te kunnen redden. Jammer genoeg was hij een paar tellen te laat.
Moderator bericht:
Maar Marianne heer vingerafdrukken en haar DNA hangen wel op die GSM (ze heeft hem tweemaal aan haar oor gehad). Hoe verklaar je dat dan?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

de marteko schreef:
Caligula schreef:

Moderator bericht:
Maar Marianne haar vingerafdrukken en haar DNA hangen wel op die GSM (ze heeft hem tweemaal aan haar oor gehad). Hoe verklaar je dat dan?
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Het zou me niks verbazen dat nu na de dood/moord van Geert er helemaal niet meer over die mobiel gesproken gaat worden. Helene en Henri zullen er zeker niet over willen spreken (en evt, William dus ook niet - houd nog slag om de arm daar) en voor Marianne is de aanklacht en beschuldiging van de fam. veel prangender en schokkender dan dat ze daar nog mee bezig zal zijn.

(Lees - de schrijvertjes gaan het ons weer niet uitleggen, want is niet interessant meer voor het plot)
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Nee,hè, want toen Marianne Geert belde met de GSM van H. was H haar tf nog altijd kwijt, dus kon ze niet bellen. En Marianne's DNA zal idd wel op de tf plakken maar Helène kan wel bewijzen dat ze toen niet bij M. was (vrij gemakkelijk na te gaan als het uitkomt dat M de GSM ingepikt heeft.)
0 x
Potentia Principatum
de marteko
Nog geen rang

Caligula schreef:Nee,hè, want toen Marianne Geert belde met de GSM van H. was H haar tf nog altijd kwijt, dus kon ze niet bellen. En Marianne's DNA zal idd wel op de tf plakken maar Helène kan wel bewijzen dat ze toen niet bij M. was (vrij gemakkelijk na te gaan als het uitkomt dat M de GSM ingepikt heeft.)
Nou ja, maar een beetje onderzoeksrechter zal toch wel willen weten waarom Geert en Hélène in het huis van Marianne waren. De smartphone zal dan wel te berde moeten worden gebracht, hetzij door Hélène en/of Henrilliam, hetzij door Marianne. En dan komt de kat op de koord, want in tegenstelling tot gesprekken gaat SMS over het computernetwerk en kan de inhoud ervan achteraf nog worden opgediept.
0 x
Plaats reactie