Sandrine De Decker

Gesloten
MissPeggy
Nog geen rang

Re: Sandrine De Decker

Bericht door MissPeggy »

Er moet dringend eens nagedacht worden over de situatie van Sandrien.

3 mama's waarvan er geen enkele een stabiel leven lijdt! Peggy is momenteel de verkeerde kant aan het opgaan (nu mag Sandrien Peggy weer niet meer zien, hoe vaak is dit al gebeurd? Is dit nog duidelijk voor Sandrien??), Mayra heeft er een zeer turbulente periode op zitten in verband met haar kinderwens & de situatie met haar schoonmoeder die niet van een leien dakje liep & Ann die net verlost is van haar depressie door de vergissing die ze beging bij Madeleine, Ann die zoveel moet werken omdat er constant dokterwissels zijn,...

En laat staan dat er 2 oma's zijn die constant bekvechten, een opa die niet meer met zijn vrouw wil spreken. Een nonkel die eigenlijk haar vader is, en ga zo maar door...

Ik ben hier niet gerust in!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Dat,beste MissPeggy is een waarheid als een koe. Hoe dat zo'n kind later normaal gaat functioneren met 3 moedres en een rondzwervende biologische vader die EN haar vader,EN haar oom is,is voor mijn middelmaat buiten begrip.
En gezien haar genetische geladenheid vrees ik het ergste.
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef:
Kwast schreef:Moet iemand met een bacteriële meningistis niet geïsoleerd liggen? Ik meen mij te heugen dat het besmettelijk kan zijn en gezien Marianne uit voorzorg antibiotica heeft gekregen... iedereen kan daar maan binnen en buiten wandelen. Ik vind het maar een rare zaak.
Preventieve antibiotica geldt volgens mij alleen maar voor mensen die direct met de patiënt in contact staan en daar vaak bij in de buurt zijn. Hoe het allemaal precies zit weet ik ook niet, maar een vriendin van mij heeft ook eens meningitis gehad en daar mocht je ook gewoon bij op bezoek. ;)
Blijkbaar is bacteriële meningitis een van de weinige gevallen waar men preventief antibiotica wordt voorgeschreven wordt. Normaal gezien heeft preventieve antibiotica geen zin en verhoogt het zelfs het risico op ontwikkeling van resistentie bij de bacteriën.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Idd, heb ik ook niet goed begrepen. Maar ja,het is in Thuis,zodus. Voor mij heeft Marianne evenveel kans om meningitis te krijgen als haar zus te zien rondlopen in Oman!
0 x
Potentia Principatum
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

MissPeggy schreef:Er moet dringend eens nagedacht worden over de situatie van Sandrien.

3 mama's waarvan er geen enkele een stabiel leven lijdt! Peggy is momenteel de verkeerde kant aan het opgaan (nu mag Sandrien Peggy weer niet meer zien, hoe vaak is dit al gebeurd? Is dit nog duidelijk voor Sandrien??), Mayra heeft er een zeer turbulente periode op zitten in verband met haar kinderwens & de situatie met haar schoonmoeder die niet van een leien dakje liep & Ann die net verlost is van haar depressie door de vergissing die ze beging bij Madeleine, Ann die zoveel moet werken omdat er constant dokterwissels zijn,...

En laat staan dat er 2 oma's zijn die constant bekvechten, een opa die niet meer met zijn vrouw wil spreken. Een nonkel die eigenlijk haar vader is, en ga zo maar door...

Om dan nog te zwijgen over het feit dat ze haar "mama n°3" en haar oma voor dood en bebloed onder aan de trap zag liggen ...
0 x
TimLekkerDing
Nog geen rang

Bericht door TimLekkerDing »

MissPeggy schreef:Er moet dringend eens nagedacht worden over de situatie van Sandrien.

Ik vroeg me net hetzelfde af tijdens het zien van de aflevering van gisteren. Ik denk eigenlijk dat Sandrine nog van geluk mag spreken dat 'mama' Myra een miskraam heeft gehad. Want anders zou zij naast die vreemde situatie met ouders, grootouders, ooms en tantes ook nog met een zusje of broertje opgescheept zitten dat een vader als verkrachter had, die later vermoord werd door haar moeder en diezelfde man bleek dan ook nog eens de ex-man van haar tante te zijn… dat zou de situatie en de opvoeding van Sandrientje er niet op vergemakkelijken... :wtf:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

TimLekkerDing schreef:

Ik vroeg me net hetzelfde af tijdens het zien van de aflevering van gisteren. Ik denk eigenlijk dat Sandrine nog van geluk mag spreken dat 'mama' Myra een miskraam heeft gehad. Want anders zou zij naast die vreemde situatie met ouders, grootouders, ooms en tantes ook nog met een zusje of broertje opgescheept zitten dat een vader als verkrachter had, die later vermoord werd door haar moeder en diezelfde man bleek dan ook nog eens de ex-man van haar tante te zijn… dat zou de situatie en de opvoeding van Sandrientje er niet op vergemakkelijken... :wtf:
Kurt is NIET vermoord. En al zeker niet door Mayra.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

tvx1 schreef: Kurt is NIET vermoord. En al zeker niet door Mayra.
Volledig akkoord tvx1.
De familiale situatie van Sandrientje blijft natuurlijk wel uitzonderlijk. Zouden de scenaristen dat ook beseffen of is het hun onweerstaanbare drang om een exacte weerspiegeling te zijn van onze maatschappij? ls dat zo is,en ik wil hen best geloven mogen ze voor mij daar ook een meiske neerzetten met een biologische vader en moeder (geen ivf affaire) gewoon,doodgewoon (zoals 75-80% van de bevolking) Moet toch niet zo moeilijk zijn?
0 x
Potentia Principatum
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Caligula schreef: Volledig akkoord tvx1.
De familiale situatie van Sandrientje blijft natuurlijk wel uitzonderlijk. Zouden de scenaristen dat ook beseffen of is het hun onweerstaanbare drang om een exacte weerspiegeling te zijn van onze maatschappij? ls dat zo is,en ik wil hen best geloven mogen ze voor mij daar ook een meiske neerzetten met een biologische vader en moeder (geen ivf affaire) gewoon,doodgewoon (zoals 75-80% van de bevolking) Moet toch niet zo moeilijk zijn?

Ja, een meisje met biologische vader en moeder... is ons Britney niet in dat geval? Maar natuurlijk het feit dat Britney een halfzus van 30 en een halfbroer van 32 ? (gokje) heeft, zorgt ervoor dat de situatie daar ook niet zo doodgewoon is!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

annekeHU schreef:Ja, een meisje met biologische vader en moeder... is ons Britney niet in dat geval? Maar natuurlijk het feit dat Britney een halfzus van 30 en een halfbroer van 32 ? (gokje) heeft, zorgt ervoor dat de situatie daar ook niet zo doodgewoon is!
That's exactly my point.
0 x
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ik zit nog even te denken aan Sandrientje. Met de nieuwe naamgevingswet krijgt die dan de naam van haar vader EN van haar 3 moeders? :whistle:
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:
annekeHU schreef:Ja, een meisje met biologische vader en moeder... is ons Britney niet in dat geval? Maar natuurlijk het feit dat Britney een halfzus van 30 en een halfbroer van 32 ? (gokje) heeft, zorgt ervoor dat de situatie daar ook niet zo doodgewoon is!
That's exactly my point.
Temeer daar Britney haar halfzus ook nog eens haar nicht is. :whistle:
Caligula schreef:Ik zit nog even te denken aan Sandrientje. Met de nieuwe naamgevingswet krijgt die dan de naam van haar vader EN van haar 3 moeders? :whistle:
Sandrine is geboren lang voor deze wet in voege kwam, dus neen. Zelfs dan nog krijg je niet sowieso de namen van al je ouders. Je ouders mogen nog altijd kiezen. Enkel als ze het echt niet eens geraken krijgt het kind de namen van beide ouders opgelegd.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ok,dat is een hele geruststelling. Stel je maar even voor zeg, de ID-kaart van dat kind zou verdorie te klein zijn. :lol:
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:Ok,dat is een hele geruststelling. Stel je maar even voor zeg, de ID-kaart van dat kind zou verdorie te klein zijn. :lol:
Het zou sowieso nooit meer dan De Decker-Magiels kunnen geworden zijn. De vader en één van de moeders hebben namelijk dezelfde naam (De Decker) en Peggy is geen wettelijke moeder dus haar familienaam zou niet in aanmerking komen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Wat is die nieuwe wetgeving toch simpel zeg! Moest dat nu echt veranderd worden? Keep it simpel!
Nu ben ik ondertussen wel op de hoogte van de gebruiken in de spaanssprekende wereld en ik heb daar absoluut geen enkel probleem mee, maar nog eens, mijne kleine met mijn naam en die van mijn vrouwke, ik kan alleen maar hopen dat onze slimmerikken ook daar aan gedacht hebben.
Nu wat ons Sandrinneke betreft, zij heet dus Sandrine Dedecker. Wat een opluchting voor dat meiske, ik denk aan haar schoolkamaraatjes en zo...
0 x
Potentia Principatum
Gesloten