Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door Christel »

Marianne voelt zich in mijn ogen gewoon overbodig momenteel, vandaar ook dat ze zich zo opdringt bij Stan. Het lijkt wel alsof ze bang is dat iemand anders een belangrijkere plaats in gaat nemen in het leven van Tom (in dit geval), dan zij. Als Tom zich positief uitspreekt over Hélène, weet Marianne niet hoe snel ze moet zeggen dat zij dat ook gedaan zou hebben voor hen, als ze dat gekund had.

Ook de manier waarop ze zich toch aan Geert vast blijft klampen, ondanks alles wat er gebeurd is, wijst daar in mijn ogen een beetje op. De liefde was ook al voor het hele voorval rond Emma nogal bekoeld, en toch wil ze hem koste wat kost terug en staat ze bijgevolg Hélène naar het leven, omdat ze haar hete adem als het ware al in de nek voelt, ook op dat vlak.

Volgens mij mist Marianne dan ook gewoon haar oude, zelfstandige leven; inclusief het vermogen om te lopen en inclusief haar huwelijk, gewoon omdat ze vreest om op alle vlakken ingeruild en overbodig te worden en alleen achter te blijven. Na de gebeurtenissen met Mayra en Ann, kan ik me die angst ook wel een beetje voorstellen. Het gevoel om zowat helemaal alleen te staan zit ook nog heel vers in haar geheugen natuurlijk. En niet te vergeten; Marianne is van haarzelf sowieso jaloers aangelegd, dat hebben we al meermaals kunnen zien, en dat helpt ook niet waarschijnlijk... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Marianne heeft een enorm ego en als zeook maar voelt of denk te voelen dat iets of iemand haar in de weg gaat staan dan staat ze direct op scherp. Want zeg nu zelf: Marianne oma van Stan/Emma, dat is gewoon niet waar, en dat zal het nooit zijn zelfs niet in de multigerecomposeerde en multigeregisseerde families van Thuis. Ze is gewoon de moeder van Tom en Tom's lief is Judith en die heeft kinderen van haar en Kurt,de zoon van Helène,zo simpel is het. Ge moet daar toch echt geen tekeninske bij maken nee? Er is geen enkele wettelijke band tussen Tom en Judith.
0 x
Potentia Principatum
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ok maar ik ken toch mensen die , spijts de gerecomposeerde families bij zoon en / of dochter, zich grootouders voelen van heel de kroost , zonder zich in het minst opdringerig te gedragen . Dit natuurlijk in families waar een goeie band bestaat .
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:
ThuisInDuitsland schreef: En zij beseft nog niet goed dat Helene niet met haar om "kleinkinderen" gaat vechten maar om Geert.
...de enige oma is tja...Helène hé.
En de moeder van Judith dan? :eh:
nounake schreef:Ok maar ik ken toch mensen die , spijts de gerecomposeerde families bij zoon en / of dochter, zich grootouders voelen van heel de kroost , zonder zich in het minst opdringerig te gedragen. Dit natuurlijk in families waar een goeie band bestaat.
Inderdaad. Ik had zelf zo een "stiefgrootmoeder" als gevolg van het feit dat mijn echte oma veel te vroeg overleden is. Welnu mijn stiefgrootmoeder is, laten we zeggen, een politieke correcte grootmoeder tegen over mij. Ze heeft zich absoluut nooit opgedrongen. Laat staan dat er ooit competitie zou geweest zijn met mijn grootmoeder langs de zijde van mijn andere ouder. Een voorbeeld hiervan dat ik mij nog heel goed herinner is mijn plechtige communie. Beide grootmoeders hebben zich toen normaal gedragen en waren respectvol tegenover elkaar.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Over de ouders van Judith is nooit iets gezegd... misschien komt dat nog?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

annekeHU schreef:Over de ouders van Judith is nooit iets gezegd... misschien komt dat nog?
Idd,nooit iets over gehoord. Zeg me niet dat ze geadopteerd is hé want dan krijg ik iets.
Voor tvx1: Maar jij leefde niet in Thuis hé. :angel:
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:
annekeHU schreef:Over de ouders van Judith is nooit iets gezegd... misschien komt dat nog?
Idd,nooit iets over gehoord. Zeg me niet dat ze geadopteerd is hé want dan krijg ik iets.
Voor tvx1: Maar jij leefde niet in Thuis hé. :angel:
Nee, gelukkig niet!
Caligula schreef:Marianne heeft een enorm ego en als zeook maar voelt of denk te voelen dat iets of iemand haar in de weg gaat staan dan staat ze direct op scherp. Want zeg nu zelf: Marianne oma van Stan/Emma, dat is gewoon niet waar, en dat zal het nooit zijn zelfs niet in de multigerecomposeerde en multigeregisseerde families van Thuis. Ze is gewoon de moeder van Tom en Tom's lief is Judith en die heeft kinderen van haar en Kurt,de zoon van Helène,zo simpel is het. Ge moet daar toch echt geen tekeninske bij maken nee? Er is geen enkele wettelijke band tussen Tom en Judith.
Zijn zij niet wettelijk samenwonend? :denk:
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ik herken Marianne niet meer. Wat kinderachtig dit zeg. "Marianne met Eddy als maat" is ook érg onrealistisch.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

tvx1 schreef:Zijn zij niet wettelijk samenwonend? :denk:
Ik dacht het niet,maar vergeef me dat het ik niet goed meer kan volgen :lol:
Nu wat Marianne betreft, dat is nu de echte Marianne zie in al haar glorie,rolstoel of niet!
En Eddy,de maat van Marianne,wie had dat ooit vroeger kunnen denken!
0 x
Potentia Principatum
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Lazylady schreef:Ik herken Marianne niet meer. Wat kinderachtig dit zeg. "Marianne met Eddy als maat" is ook érg onrealistisch.
Mee eens. Wat is er in Marianne gevaren? Ik vond het ook heel sneu voor Sandrientje. Dat kind lijkt misschien zo passief als een rol bakpapier, ik denk dat ze wel degelijk de vete tussen beide oma's doorheeft. Gelukkig was Rosa zo verstandig om geen scene te schoppen waar Sandrien bij was. k vind het ronduit kansloos en egoïstisch. Marianne kan het dan wel niet leuk vinden dat Sandrien haar andere oma ziet, hoe zit het met Sandrien zelf? Waarschijnlijk vind dat kind het juist fijn. Waarom moet Marianne dat dan van haar afpakken? Alles voor haar eigen ego. Bah!
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Lazylady schreef:Ik herken Marianne niet meer. Wat kinderachtig dit zeg. "Marianne met Eddy als maat" is ook érg onrealistisch.
Ik dacht dat ik zoiets nooit ging moet schrijven, maar Eddy heeft echt een slechte invloed Marianne. Hij doet niets anders dan haar kinderachtige gedrag aansporen. :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Kwast schreef:Alles voor haar eigen ego. Bah!
That's Marianne! Nu Rosa is geen haar beter hoor.
0 x
Potentia Principatum
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Caligula schreef:
Nee dat klopt. Ik vind ze beiden erg kinderachtig.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

tvx1 schreef:Ik dacht dat ik zoiets nooit ging moet schrijven, maar Eddy heeft echt een slechte invloed Marianne. Hij doet niets anders dan haar kinderachtige gedrag aansporen. :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Maar natuurlijk is Marianne oud en wijs genoeg om daar niet in te lopen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:
Sorry hoor. Maar in de beginjaren van Thuis was Marianne helemaal niet zo erg. Dit is echt wel de slechtste kant van Marianne die we nu zien. Dat een zelfverklaarde klassenmadam zo diep kan zakken vind ik echt heel triestig. :thumbdown: :thumbdown:
0 x
Plaats reactie