Peggy Verbeeck (Sally-Jane Van Horenbeeck)

Gesloten
Evaaa
x 435

Re: Peggy Verbeeck (Sally-Jane Van Horenbeeck)

Bericht door Evaaa »

zanacht schreef:
Evaaa schreef:Peggy heeft een beetje last van terugwerkende bad karma als je het zo bekijkt. Alleen gaat ze er heel wat slechter mee om dan Bianca in de tijd :whistle:
Ik heb weinig medelijden met haar, de meeste problemen die op haar terechtkomen, zijn er deels door haar eigen schuld. Behalve natuurlijk haar blind zijn. Dat vind ik natuurlijk wel erg en jammer voor haar.
Een geluk dat Bianca niet op dezelfde manier reageerde als Peggy want dan was er van Sandrinietje ook geen sprake meer. Ik vind het ook nogal raar dat er geen woord over gerept is dat ze juist hetzelfde gedaan heeft met Bianca. :crazy:
Peggy is een slechte verliezer!
Dat frustreerde me wel in die hele verhaallijn dat daar niet door iemand op teruggekomen is... Toch niet rechtstreeks tegenover Peggy. Sommige oude koeien worden blijkbaar niet meer uit de gracht gehaald :(
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Evaaa schreef:Sommige oude koeien worden blijkbaar niet meer uit de gracht gehaald :(
Met oude koeien moet je vreselijk oppassen.
Van de andere kant is het wel zo dat Bianca als personage toch altijd veel stabieler is geweest dan Peggy. Peggy heeft altijd een beetje aan de afgrond gestaan.
0 x
Potentia Principatum
Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1
x 7
x 6

Bericht door Sanneke »

Uit topic van Geert:
Soapseut schreef:
ranske schreef:De finale was zo flauw dat de spanning voor mij op is.
Als ze niets beter weten dan midden op een feestje bovenaan de grote trap in het zicht van iedereen een blinde vrouw een baby uit de kinderwagen die daar ALLEEN staat laten stelen heb ik het wel gehad.
Dat is eigenlijk wel waar. Moest ik blind zijn, zou ik er niet in slagen om met dat kind zonder valpartijen buiten te geraken. Iedereen zou mij van ver zien en horen komen. Door Peggy dat te laten doen, willen ze gewoon een bepaalde richting uit met dat personage, want in werkelijkheid is zoiets inderdaad niet mogelijk. Of het zou moeten zijn dat ze al lang niet meer blind is en doet alsof. Maar dat mag dan stilaan wel aan het licht komen.
Caligula schreef:Ja,idd. Hoe je voor 20-25 mensen die plots allemaal de rug naar je toedraaien als blinde een kind kunt oppakken en ontvoeren blijft me een echt Thuis-raadsel. Maar daarvoor is het dan ook Thuis hé!
Volgens mij kan een blinde meer dan jullie denken. Die mensen kunnen behoorlijk normaal leven, ook al zien ze niets, dus een baby (was die al aan het wenen toen?) uit een kinderwagen pakken op een plaats die ze kennen, zal niet zo moeilijk zijn.
Ik weet alleen niet of Peggy zich abnormaal snel heeft aangepast aan het blind zijn, of dat dat normaal is. Want iemand die al z'n hele leven blind is, zal daar beter mee kunnen leven dan iemand die, zoals Peggy, plots blind geworden is.

Peggy heeft dat goed gedaan, Lucas meenemen zonder dat iemand het merkt.
0 x
Sanne
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ok,ze kent de Frens natuurlijk en ze had geluk dat ze de trap niet afmoest,want dan...
Maar terug naar buiten huppelen met de baby, taxideur openen en avanti, dat is toch wel sterk hoor!
0 x
Potentia Principatum
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Wat je zegt! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Overigens als Peggy in Nederland had gewoond had, had ze ook nog in P.I. Zwolle terecht kunnen komen. Dat is op 50 km vanaf hier. Kon Kwast op bezoek. :violin:
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Kwast schreef:Wat je zegt! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Overigens als Peggy in Nederland had gewoond had, had ze ook nog in P.I. Zwolle terecht kunnen komen. Dat is op 50 km vanaf hier. Kon Kwast op bezoek. :violin:
Na wat Googlen vind ik PI Zwolle als gevangenis en als kinderdagverblijf. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Dan kan Kwast zeker een bezoekje brengen.
0 x
Potentia Principatum
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

lord F. schreef:
Kwast schreef:Wat je zegt! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Overigens als Peggy in Nederland had gewoond had, had ze ook nog in P.I. Zwolle terecht kunnen komen. Dat is op 50 km vanaf hier. Kon Kwast op bezoek. :violin:
Na wat Googlen vind ik PI Zwolle als gevangenis en als kinderdagverblijf. :)
Haha, nou ik bedoel de vrouwengevangenis. Daar zitten mensen die stelselmatig in de fout gaan, vaak met een psychiatrische achtergrond.

Peggy zal er wel weer onderuit komen. Als ze vast zit, dan zien we het personage amper terug en dat zal wel niet de bedoeling zijn. Femke zal wel geen aangifte doen omdat ze spijt heeft dat ze Peggy zo een leed heeft aangedaan. Het zal wel weer uitdraaien op iets dat alleen in Thuis kan gebeuren. :denk:
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja, maar als Peggy-Lucas hier uitkomt dat zal ze toch beschuldigd worden onafhankelijk van Femke en gaat ze met een goede advocaat (Peter? :lol: ) ontoerekeningsvatbaar verklaard worden wat dan tot gevolg heeft dat ze geïnterneerd zal worden. Dat zou de normale gang van zaken zijn maar het is natuurlijk Thuis hé.
0 x
Potentia Principatum
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Weet ge wat ook nog zou kunnen ; door de schok krijgt Peggy haar zicht terug ...dat zou pas wonder zijn :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
0 x
smurfin
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door smurfin »

Peggy heeft in elk geval op z'n minst professionele hulp nodig en het zou niet slecht zijn als dit eens in het scenario verwerkt zou worden...
0 x
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

smurfin schreef:Peggy heeft in elk geval op z'n minst professionele hulp nodig en het zou niet slecht zijn als dit eens in het scenario verwerkt zou worden...
Daar ben ik het volledig mee eens! :clap:
0 x
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

smurfin schreef:Peggy heeft in elk geval op z'n minst professionele hulp nodig en het zou niet slecht zijn als dit eens in het scenario verwerkt zou worden...
Daar ga ik volledig mee akkoord. Ik wens dat ze haar er niet uitschrijven maar dat we eens de realiteit van een psychiatrische instelling te zien krijgen.

Peggy heeft heel erge dingen gedaan, heel veel fouten gemaakt. Met haar heeft Tom Bianca bedrogen, en laten we ook niet vergeten dat Peter eerst bij Femke was en pas daarna bij Peggy. Zij heeft zich ook zeer labiel gedragen tegenover Sandrientje en Ann. Eerst wou ze abortus, dan wou ze haar kind laten adopteren, dan wou ze het weer terug? Van Ann, die al zo lang een kinderwens had en al zoveel ellende had meegemaakt? Ik vond de dingen die ze vroeger heeft gedaan er echt over.

Ik had echt een hekel aan haar. Maar. Al vind ik dat ze het voor een stuk wel verdiend had dat een man haar nu eens liet zitten voor een ander... die blindheid had ze ECHT niet verdiend. Dat verdient gewoon niemand. Ik heb de oude afleveringen bekeken van toen ze net blind was geworden, en ik heb geweend om haar verdriet. En ik weet werkelijk niet of ik het zelf in haar geval beter zou aankunnen. Ik denk dat de kans groot is dat ik ook zou instorten als dit mij overkwam.

Weet je, misschien had Peggy al veel vroeger eens ergens moeten gaan "rusten" (zoals mijn eigen dokter het altijd zo tactvol zegt). Dan was het misschien nooit zo ver gekomen. Maar ja, dan heb je geen soap en geen cliffhangers. :violin:
0 x
Evaaa
x 435

Bericht door Evaaa »

Ik vond die scene tussen Frank en Peggy eigenlijk wel heel mooi. Frank pakt zijn dochter aan op een manier zoals Rosa ze ook zou moeten aanpakken, niet betuttelend en tenenkrommend, maar vertrouwend en hulpvaardig zonder zich op te dringen.
0 x
jorah69
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 3

Bericht door jorah69 »

Die klap in haar gezicht zag ze niet aankomen; letterlijk én figuurlijk :P
0 x
Gesloten