Wat er niet klopt in Thuis
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Re: Wat er niet klopt in Thuis
Dan kon ze beter Organisatiehulp kiezen, daar zijn maar 12 vakken.
Edit: je telling klopt niet helemaal Crackers.
Frans:
- Frans mondeling
- Frans schriftelijk
zijn niet 3 vakken - hooguit 2.
Edit: je telling klopt niet helemaal Crackers.
Frans:
- Frans mondeling
- Frans schriftelijk
0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Ja of Latijn-Wiskunde, dat zijn ook 3 vakken minder dan bij 'Kantoor'.satine schreef:Dan kon ze beter Organisatiehulp kiezen, daar zijn maar 12 vakken.

0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Maar Latijn-Wiskunde staat niet bekend als een makkelijke richting - Organisatiehulp wel. 

0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Ja dat heb ik nadien ook gemerkt maar onderaan staat telkens "1-19" of "1-14" of zo. Talen worden inderdaad opgesplitst in meerdere vakken terwijl dat eigenlijk maar één vak is maar ik denk dat het toch niet makkelijk is... als je via zelfstudie Frans of Engels moet leren schrijven, begrijpen, lezen, spreken. Het telt wel voor 3 vakken denk ik in vergelijking met bijvoorbeeld aardrijkskunde.satine schreef: Edit: je telling klopt niet helemaal Crackers.
Frans:
- Frans mondeling
- Frans schriftelijk
In elk geval: enkel een genie kan dit in 6 maanden gevangenschap instuderen, Femke niet. Zelfs organisatorisch is het bijna onmogelijk om dat in zes maanden allemaal te doen. Het duurt al een maand vooraleer ze je getuigschrift opsturen na het laatste examen...
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Een collega heeft ook 'Middenjury' gedaan, maar die had een aantal vrijstellingen gekregen omdat ze in haar 6de jaar gestopt was. Dus moest ze maar 5 vakken doen.
En als ik mij goed herinner is Femke gaan werken iets voor ze 18 werd, het zou dus kunnen dat zij ook in haar 6de jaar zat toen?
Maar dit is wel stilaan offtopic aan het gaan...
En als ik mij goed herinner is Femke gaan werken iets voor ze 18 werd, het zou dus kunnen dat zij ook in haar 6de jaar zat toen?
Maar dit is wel stilaan offtopic aan het gaan...

0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Femke is minstens één keer blijven zitten in het middelbaar en heeft het dan inderdaad niet afgemaakt. Zat zij eerst niet in de klas bij Sam en nadien, toen ze moest blijven zitten, bij Sofie? Dan denk ik dat ze toch alle vakken voor de examenjury zal moeten gedaan hebben.
0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Op 6 september schreef ik nog in de topic van Femke:

En Tim heeft dat boek dat nog bij hem lag nooit naar de gevangenis gebracht, hoe kan ze dan haar diploma gehaald hebben?Crackers schreef:Ik vind het jammer dat ze haar boek "Wiskundige begrippen en methoden" vergeten mee te nemen is naar de gevangenis.
(Zo zal het nooit een slim meisje worden)

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Oei - en was dat het enige boek ter wereld dat nog overbleef? Arme Femke!Crackers schreef:En Tim heeft dat boek dat nog bij hem lag nooit naar de gevangenis gebracht, hoe kan ze dan haar diploma gehaald hebben?

0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Naar alle waarschijnlijkheid was dat niet het laatste boek ter wereld dat nog overbleef, maar ik blijf er bij: het klopt niet dat Femke op zo'n korte tijd heel die rimram heeft afgehaspeld. Ze is ook niet naar de gevangenis vertrokken met de instelling van: "kom mijnheer de cipier, toon mij hier maar mijn kamerke en breng maar een bureaulampke mee, dat ik kan beginnen studeren en laat de examencommissie en passant maar weten dat ze vrijdag mogen komen voor het examen wiskunde.satine schreef:Oei - en was dat het enige boek ter wereld dat nog overbleef? Arme Femke!Crackers schreef:En Tim heeft dat boek dat nog bij hem lag nooit naar de gevangenis gebracht, hoe kan ze dan haar diploma gehaald hebben?
0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Ik hoorde onlangs toch op het nieuws dat er een"beroemde" gevangene zijn doctoraat in de gevangenis had behaald ; een diploma behalen tijdens een gevangenisstraf is dus best mogelijk .
0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Ja het kan zeker wel, dat is juist, maar niet in zo'n korte tijd. Femke zat amper 6 maanden vast. Ik denk zelfs dat het niet eens gangbaar is voor zulke korte detentiestraffen dat de gedetineerden een studie proberen te vervolmaken, dat is volgens mij enkel voor langere gevangenisstraffen. Dutroux kan gerust nog aan een doctoraatstudie beginnen (als hij zich haast)nounake schreef:Ik hoorde onlangs toch op het nieuws dat er een"beroemde" gevangene zijn doctoraat in de gevangenis had behaald ; een diploma behalen tijdens een gevangenisstraf is dus best mogelijk .

0 x
-
- x 435
Maar ze had in de gevangenis inderdaad niet beters te doen. Dan lijkt het inderdaad wel plausibel dat je nat een tijdje in een ritme komt en het studeren vrij vlot begin te verlopen. En als afwisseling schreef ze dan eens een brief naar Tim. Trouwens ik dacht dat ze al een paar examens had afgelegd voor dat ze naar de gevangenis ging. Ik herinner mij toch zo een paar scenes warbij dat de brief met haar resultaten aankwam bij Tim en de twee hem in spanning openden... 

0 x
-
- Nog geen rang
Gisteren was het in Thuis donderdag én vrijdag, want in het begin was het duidelijk donderdag, omdat Kurt duidelijk verwees naar 'gisteren', woensdag dus, en even later kwam Kurt aan de deur bij Judith en Tom om de kinderen te halen, vrijdag dus, en ook Jens zei tegen Bram dat het de drukste avond van de week was, vrijdag dus...
0 x
-
- Nog geen rang
Hier hoef je eigenlijk niet echt op te letten gebeurt regelmatig in Soaps. Ze laten wel eens meestal een dag zien maar als de dag eindigt met een cliffhanger gaan ze daar meestal mee door de volgende dag. Dit was ook het geval op 30 December en 31 December.Bas4444 schreef:Gisteren was het in Thuis donderdag én vrijdag, want in het begin was het duidelijk donderdag, omdat Kurt duidelijk verwees naar 'gisteren', woensdag dus, en even later kwam Kurt aan de deur bij Judith en Tom om de kinderen te halen, vrijdag dus, en ook Jens zei tegen Bram dat het de drukste avond van de week was, vrijdag dus...
0 x
Nergens beter dan Thuis
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
is dit nu niet een beetje muggenzifterij ?????Bas4444 schreef:Gisteren was het in Thuis donderdag én vrijdag, want in het begin was het duidelijk donderdag, omdat Kurt duidelijk verwees naar 'gisteren', woensdag dus, en even later kwam Kurt aan de deur bij Judith en Tom om de kinderen te halen, vrijdag dus, en ook Jens zei tegen Bram dat het de drukste avond van de week was, vrijdag dus...
0 x