Toon Vrancken (Bill Barberis)

Gesloten
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Toon (Bill Barberis)

Bericht door Amiche »

Ik snap ook niet dat een ervaren vrouw als Simonne, na al wat ze heeft meegemaakt, die kerel helemaal niet doorprikt. Als Frank het moeilijk heeft met hem is dat ook niet voor niks. Ook al heeft ze veel met hem te stellen gehad er moet toch genoeg geloofwaardigs zijn na zoveel jaar samen - zeker als je er iedere keer voor gaat. Het is nu net of al die herenigingen en Frank's goede daden weer niets betekenen!
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Toon en Sam, het zijn de schrijvertjes die deze akteurs in irritante personages duwen.
De hersentjes van ons kippetje Simonne mogen in deze verhaallijn er ook bij.
Als ze er van uitgaan dat dit is wat de kijkers willen, of toch spannend vinden. NIET DUS.
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

In tegenstelling tot anderen hier vind ik dit wel een interessante verhaallijn, pesten op het werk is iets dat we nog niet gehad hadden en dat Toon zo irritant is is volgens mij ook de bedoeling van de scenaristen, dat soort mensen bestaan in het echte leven en zijn dan ook zo irritant. Persoonlijk doet het mij wel denken aan de pestkoppen op mijn school vroeger, stiekem en subtiel, en altijd wanneer niemand anders het zag, ondertussen andere mensen vleien, met als resultaat dat die andere mensen denken dat die persoon nooit zoiets zou doen.

Heel kinderachtig, maar sommige mensen groeien nooit uit dit gedrag en wanneer ze volwassen zijn blijven ze het gewoon doen. het feit dat we het personage Toon zo verafschuwen en irritant vinden wilt (volgens mij) gewoon zeggen dat de acteur zijn werk goed doet. Ik hoop dat het wel niet té lang duurt vooraleer het escaleert en andere personages gaan inzien wat voor iemand die Toon eigenlijk is. (Moest ik Frank zijn, ik zou het met mijn gsm opnemen wanneer Toon dat soort opmerkingen begon te maken maar bon ^^).
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Nickos schreef:In tegenstelling tot anderen hier vind ik dit wel een interessante verhaallijn, pesten op het werk is iets dat we nog niet gehad hadden en dat Toon zo irritant is is volgens mij ook de bedoeling van de scenaristen, dat soort mensen bestaan in het echte leven en zijn dan ook zo irritant. Persoonlijk doet het mij wel denken aan de pestkoppen op mijn school vroeger, stiekem en subtiel, en altijd wanneer niemand anders het zag, ondertussen andere mensen vleien, met als resultaat dat die andere mensen denken dat die persoon nooit zoiets zou doen.

Heel kinderachtig, maar sommige mensen groeien nooit uit dit gedrag en wanneer ze volwassen zijn blijven ze het gewoon doen. het feit dat we het personage Toon zo verafschuwen en irritant vinden wilt (volgens mij) gewoon zeggen dat de acteur zijn werk goed doet. Ik hoop dat het wel niet té lang duurt vooraleer het escaleert en andere personages gaan inzien wat voor iemand die Toon eigenlijk is. (Moest ik Frank zijn, ik zou het met mijn gsm opnemen wanneer Toon dat soort opmerkingen begon te maken maar bon ^^).
En moest ik Frank zijn, dan zou ik niet bang zijn om mijn ontslag te krijgen en een andere job zoeken! :denk: Ik kan niet werken met mensen die ik niet vertrouw of met mensen die niet te vertrouwen zijn. En ja, ik heb ooit al aangestuurd op mijn ontslag (met "succes"omdat ik niet meer kon werken met mijn chef die mij erin geluisd had.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

ikke schreef:En moest ik Frank zijn, dan zou ik niet bang zijn om mijn ontslag te krijgen en een andere job zoeken! :denk: Ik kan niet werken met mensen die ik niet vertrouw of met mensen die niet te vertrouwen zijn. En ja, ik heb ooit al aangestuurd op mijn ontslag (met "succes"omdat ik niet meer kon werken met mijn chef die mij erin geluisd had.
De huidige economie maakt het wel niet makkelijk om een nieuwe job te vinden, en zeker niet met een leeftijd als Frank.
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

^^En met het verleden van Frank. Want dat was ook een punt.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Frank is al zo vaak werkeloos geweest en steeds kwam het weer goed. Hij heeft er nog nooit zichzelf zo laten ringeloren voor een 'jobke'. Bovendien heeft Simonne een inkomen, dus het zal niet droog brood worden. Hij kan zelfs nog met de taxi gaan rijden, zoals iedereen steeds weer doet :lol:

Wat mij stoort is dat Simonne hem helemaal niet serieus neemt in zijn gedeprimeerdheid. Het is helemaal niet 'des Franks' op de 1e plaats en op de 2e plaats verwacht je toch dat een echtgenote moet doorhebben hoe moeilijk hij het heeft. Ik meende wel eens dat Frank zo'n trouw vrouwke niet verdiende, maar nu voel ik het toch andersom hoor. Zelfs Peggy hoorde dat er iets mis is met Frank!!

Maar 'on topic' dat er mensen bestaan zoals die Toon geloof ik wel en dat ze op school ermee wegkwamen weet ik ook, maar hier laten volwassen mensen zich een rad voor ogen draaien, zelfs degenen die Frank beter moeten kennen dan die Toon - dat is er echt ver over! Een baas die niet de moeite neemt om met kollega's te gaan zitten en het goed uit te praten is ook zwak, maar helaas die bestaan ook.
Laatst gewijzigd door Amiche op do 05 dec 2013, 20:59, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Omega
x 435

Bericht door Omega »

Amiche schreef: Bovendien heeft Simonne een inkomen, dus het zal niet droog brood worden.
Wel met de schulden die ze hebben.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Hij heet dus Toon Vrancken. De titel van dit topic aanpassen lukt niet meer, zeker ?
0 x
Sans
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sans »

Hopelijk heeft de 'peptalk' van Eddy een beetje geholpen en gaat Frank zich niet meer zo laten doen door die Toon, want dat is niet leefbaar.. En dan heeft die gast nog het lef om Frank een kadootje te geven.. :shock:
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Onderdeel van zijn strategie om Simonne haar vertrouwen te winnen
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Sans schreef:Hopelijk heeft de 'peptalk' van Eddy een beetje geholpen en gaat Frank zich niet meer zo laten doen door die Toon, want dat is niet leefbaar..
... maar dan is hij wel zijn job kwijt omdat zijn ferme baas zijn versie van de situatie niet wil horen.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Re: Toon Vrancken (Bill Barberis)

Bericht door johan1969 »

Blijkbaar moet Thuis heel belerend en actueel zijn de laatste tijd : pesten op t werk, burn out, pedofilie ... t Lijkt Buren wel :lol:
0 x
Fifieke
Nog geen rang

Bericht door Fifieke »

Voor iedereen die de pesterijen van toon overdreven vindt: Google eens op mactac en pesten op het werk. Dan is toon nog n softieke
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ik hoop echt dat er een "reden" achter zit dat Toon zich zo gedraagt t.o. Frank; anders is dit wel hééééél gestoord.
0 x
Gesloten