Luc Bomans (Mark Willems)

Gesloten
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Luc Bomans (Mark Willems)

Bericht door Peter Jansens »

Goed, ik hou ervan als Luc de valserik speelt. Eigenlijk is hij als Krimson in Suske & Wiske, telkens als hij wordt verslagen komt hij terug, maar het mag natuurlijk niet te karikaturaal zoals met de boiler historie die niet klopte van in het begin.
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

satine schreef:En ik maar hopen dat hij terug naar zijn pralinen-fabriek was... :lol:
Foei! Ik ben blij dat hij daar niet naar toe is.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Crackers schreef:
satine schreef:En ik maar hopen dat hij terug naar zijn pralinen-fabriek was... :lol:
Foei! Ik ben blij dat hij daar niet naar toe is.
Zoveel mensen, zoveel meningen... ;)
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Inderdaad maar Luc brengt leven in de brouwerij en dat is altijd leuk mee genomen. Als het allemaal brave Stannekes zijn, zou het niet spannend meer zijn om naar te kijken.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
srv
Nog geen rang

Bericht door srv »

Peter Jansens schreef:Goed, ik hou ervan als Luc de valserik speelt. Eigenlijk is hij als Krimson in Suske & Wiske, telkens als hij wordt verslagen komt hij terug, maar het mag natuurlijk niet te karikaturaal zoals met de boiler historie die niet klopte van in het begin.
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb nooit begrepen hoe Frank en Eddie winst maakten door namaakboilers te plaatsen.
Ze kochten die zelf aan, plaatsten die bij klanten van Sanitechniek, die uiteraard aan Sanitechniek betaalden???
Later toen Luc als baas meedeed werd dat iets anders. Klanten betaalden voor een echte boiler maar kregen brol.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

srv schreef:
Peter Jansens schreef:Goed, ik hou ervan als Luc de valserik speelt. Eigenlijk is hij als Krimson in Suske & Wiske, telkens als hij wordt verslagen komt hij terug, maar het mag natuurlijk niet te karikaturaal zoals met de boiler historie die niet klopte van in het begin.
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb nooit begrepen hoe Frank en Eddie winst maakten door namaakboilers te plaatsen.
Ze kochten die zelf aan, plaatsten die bij klanten van Sanitechniek, die uiteraard aan Sanitechniek betaalden???
Later toen Luc als baas meedeed werd dat iets anders. Klanten betaalden voor een echte boiler maar kregen brol.
Ze verkochten dat echte materiaal, dat ze niet installeerden, op de zwarte markt.
0 x
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

tvx1 schreef:Ze verkochten dat echte materiaal, dat ze niet installeerden, op de zwarte markt.
En zoals iedereen weet zijn boilers op de zwarte markt heel wat meer waard dan in de reguliere groothandel en wordt er grof geld voor geboden! :naughty: Dit scenario klopte van in het begin langs geen kanten, tenzij het om wat extra zakgeld ging, maar zeker geen kapitalen. Je mag niet vergeten dat de winst lag in het verschil tussen aankoopprijs van de 'witte' boiler en verkoopprijs op de zwarte markt van de merk-boiler, verkoopprijs die lager moet liggen dan die van de reguliere groothandel.

En nu terug on topic, sort of. Als ik Thuis goed gevolgd heb kocht Luc nog steeds 'echte' boilers aan, hij had namelijk twee stocks, m.a.w. ook hij kon niet veel winst maken per 'witte' boiler omdat hij zijn 'reguliere' stock ook kwijt diende te geraken op de illegale markt. Toen Luc bij de zwendel kwam klopte het scenario nog minder dan voorheen.
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Peter Jansens schreef:
tvx1 schreef:Ze verkochten dat echte materiaal, dat ze niet installeerden, op de zwarte markt.
En zoals iedereen weet zijn boilers op de zwarte markt heel wat meer waard dan in de reguliere groothandel en wordt er grof geld voor geboden! :naughty: Dit scenario klopte van in het begin langs geen kanten, tenzij het om wat extra zakgeld ging, maar zeker geen kapitalen. Je mag niet vergeten dat de winst lag in het verschil tussen aankoopprijs van de 'witte' boiler en verkoopprijs op de zwarte markt van de merk-boiler, verkoopprijs die lager moet liggen dan die van de reguliere groothandel.

En nu terug on topic, sort of. Als ik Thuis goed gevolgd heb kocht Luc nog steeds 'echte' boilers aan, hij had namelijk twee stocks, m.a.w. ook hij kon niet veel winst maken per 'witte' boiler omdat hij zijn 'reguliere' stock ook kwijt diende te geraken op de illegale markt. Toen Luc bij de zwendel kwam klopte het scenario nog minder dan voorheen.
Je bent niet helemaal juist. De winst kwam van het verschil tussen de aankoop van het namaak materiaal op de zwarte markt en de verkoop van de echte spullen op diezelfde markt. De aankoopprijs van het echte materiaal werd dan weer terugverdiend door de installatiekosten (met winst uiteraard) voor de klant.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Ooit gelezen dat de personages in thuis een kort geheugen hebben. Om zoveel na elkaar te moeten verteren.
Wij blijven ons herinneren en komen daarmee met vragen over verdwijningen, genezingen enz.
Na wat Luc al uitgespookt heeft, Krimson of niet moet hun geheugen geamputeerd zijn willen ze die terug.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Ik hoop dat ze nog met een verklaring afkomen, waarom Luc opeens terug over zoveel kapitaal beschikt... Geld groeit niet aan de bomen, en zo'n ezeltje ... dat is iets voor sprookjes!

Heeft hij de lotto gewonnen, of een bank overvallen, of een erfenis gehad van een nog niet nader bekend familielid?
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 583

Bericht door martha »

Zijn eerste werk als nieuwe eigenaar misschien eens al de boilers controleren om te zien of ze nep of echt zijn ? :angel:
0 x
Bomanza
Nog geen rang

Bericht door Bomanza »

annekeHU schreef:Ik hoop dat ze nog met een verklaring afkomen, waarom Luc opeens terug over zoveel kapitaal beschikt... Geld groeit niet aan de bomen, en zo'n ezeltje ... dat is iets voor sprookjes!

Heeft hij de lotto gewonnen, of een bank overvallen, of een erfenis gehad van een nog niet nader bekend familielid?
Volgende week in 'de Val van 1 Miljoen'
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Crackers schreef:

Wat was dat ?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Voor Luc in Thuis verscheen, had hij een pralinen-fabriek in de VS.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

annekeHU schreef:Ik hoop dat ze nog met een verklaring afkomen, waarom Luc opeens terug over zoveel kapitaal beschikt... Geld groeit niet aan de bomen, en zo'n ezeltje ... dat is iets voor sprookjes!

Maar in dat geval zou Frank toch ook moeten geërfd hebben? Dan zouden we daar wel al iets van gehoord hebben denk ik.
0 x
Gesloten