Ik ben ook niet zo gek op die beat...Taliver67 schreef:Beetje verwarrend nu, want in Mechelen aan het station is een eetcafé Friends, al sinds jaar en dag. Weliswaar niet zo hip als de Frens... al moet ik zeggen dat ik toch liever een hapje eet zonder beat
Frens
- Blokje
- Nog geen rang
- Contacteer:
Re: Frens
Maar 't zag er wel echter uit vond ik.Bas4444 schreef:Sorry, maar ik vind eerlijk gezegd de Zus & zo veel gezelliger dan Ter Smissen,exsencon schreef:Ja, zowel Zus&Zo als Frens kunnen niet aan de sfeer van Tersmissen tippen.
ik vond Ter Smissen veel te bruin, maar de Zus & Zo is veel warmer, vind ik!
De 'Zus en zo' kan voor mij van interieur maar ik vind dat het geen karakter heeft. Ter Smisse was geloofwaardiger als 'bruin café'. De Frens is afschuwelijk. Die bruine tafels met verlichte poot, de toog, de poeltafel, die trap, zo kil en ongezellig. Het ziet eruit als een jeugdhuis, ik stel me een vloer voor die nog plakt van de vorige avond, in de hoeken kapotgetrapte bekertjes en een enkele peuk. Een zaak die 's avonds pas tot leven komt. Niet een waar je 's middags gezellig een wrap gaat eten. Of iets gaat drinken, zoals Tom en Peter.
0 x
Volg mijn thuis-blog op --> http://blog.tvblokje.be/
- Peter Jansens
- Poster rang 2

Ter Smisse was een typisch 'Vlaamsche' taverne waar je met gemak een trappist kon gaan degusteren terwijl Paul Anka door de boxen kweelde.
Frens vergelijkt zich tot Ter Smisse als den Aldi tegenover Delhaize... het zou me overigens niet verbazen dat er Cara pils wordt geschonken... (ik weet het - Cara pils is niet van Aldi)
Frens vergelijkt zich tot Ter Smisse als den Aldi tegenover Delhaize... het zou me overigens niet verbazen dat er Cara pils wordt geschonken... (ik weet het - Cara pils is niet van Aldi)
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
- Crackers
- Poster rang 5

In de Frens zie je nu vooral jonge figuranten meespelen. In ter Smissen waren het vaak oudere koppels die figureerden.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Kwast
- Poster rang 5

In Winterlicht was er aan oudere figuranten geen gebrek!

0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
- Peter Jansens
- Poster rang 2

Wanneer gaat men eens een pint tappen in Frens, die komen steeds mysterieus van ergens onder de toog tevoorschijn... met als kers op de taart, Lowieke die ooit twee pinten bestelde en die onmiddellijk kreeg (van ergens onder de toog). In mijn café tappen ze een pint wanneer je daarom vraagt... het is niet dat de Frens een fuifzaal is waar je soms een 20-tal pinten op voorhand klaarstaan hebt...
0 x
- Kwast
- Poster rang 5

Ik vind die tent nog steeds ruk! De sfeer is ruk, het licht is ruk en de bezoekers komen ook al niet in grote getale opdraven. Ik zeg, restyle, ander licht en andere entourage!
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
- Crackers
- Poster rang 5

Opnieuw een leuk detail dat mij opviel vandaag in de Frens. Nancy zat als enige aan die lange ronde toog zo'n gezouten stokje (van Crackers
) te eten maar er stonden wel VIER grote potten met van die zoutkoekjes verspreid over de toog. Laten ze die altijd staan misschien?
Ik heb liever dat ze bij elke klant apart een potje koekjes of nootjes serveren en dat nadien weer weg nemen. Om dan achter de toog de restjes opnieuw in de grote pot te doen en ze bij de volgende klant opnieuw te serveren zodat ik er zeker van ben dat er al zeker 10 mensen met hun pishandjes aan mijn nootjes hebben gefrutseld alvorens ik ze opeet
Ik heb liever dat ze bij elke klant apart een potje koekjes of nootjes serveren en dat nadien weer weg nemen. Om dan achter de toog de restjes opnieuw in de grote pot te doen en ze bij de volgende klant opnieuw te serveren zodat ik er zeker van ben dat er al zeker 10 mensen met hun pishandjes aan mijn nootjes hebben gefrutseld alvorens ik ze opeet
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
Wat me ook meer en meer begint op te vallen is dat Franky (hoewel partner van Jens) zo goed als geen poot uitsteekt in de Frens. Zag je hem tot voor kort nog af en toe een avondshift meedraaien, dan beperken zijn bezoekjes zich tegenwoordig tot een minuut of vijf, zoals vanavond. Gisteren blafte hij Djoelia af, maar toen ze zei "daar staat het allemaal in de oven, pak het zelf!" vertikte meneer het om ook maar een vinger uit te steken. Vandaag was hij zo druk met zijn brief en zijn vendetta tegen nonkel Luc, dat hij Jens tijdens het drukste moment weer opnieuw voor alle werk liet opdraaien, terwijl ook Djoelia alweer thuis zat. Benieuwd hoe lang die zaak zo zal blijven draaien...
0 x
- Peter Jansens
- Poster rang 2

Druk druk druk in de Frens, terwijl er haast nooit volk zit en ik nog nooit heb gezien dat er pinten getapt worden. En dan nog heeft men drie mensen nodig om er 6 te bedienen? LOL
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

Wie weet schuilt er wel een keukenprinses in Nancy. Bij haar thuis kan ze het niet tonen want met een uitgedroogde boterham en een blik bier maak je niet zoveel klaar natuurlijk (behalve dan "natte boterham met bier zonder blik").Millie schreef:Gelukkig hebben ze 'gij ziet mij er een culinair type uit' Nancy nog!
0 x